Politik iFokus

Politik

Etikett15-politiska-partier
Läst 991 ggr
white lady
2

Är väljare nöjda

Kan undra om de som hejar på jå ssons politik är stolta över hans agerande ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21669980.ab

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Zepp
5

Det brinner inte bara i flyktingförläggningar, SD tappar stöd!

När väl folk ser resultatet av retoriken blir de förfärade!

Oså vill jag se att han sparkar ut Ekeroth.. så det inte bara är läppfladder!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

72mm
9

Jag tror det skulle behövas en trådstartar-skola på politik.iFokus. 

Vad ska t.ex. diskuteras här? Mellins artikel och vad hon tycker om SD retorik rent allmänt? Eller vad SD'are tycker om JÅ's "agerande"? Vilket agerande då exakt? Och varför länkas isf en artikel som mest handlar om bröderna Ekeroths uttalanden? Är det egentligen deras agerande som avses? 

Jag är förvirrad.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zepp
3

Är oxå förvirrad.. finns det två Ekerothar i SD?

Lika bra att ge bägge sílkessnöret för att ingen förväxling skall ske!

Halvdansken
9

FRån Lena Mellis artikel "Ekeroths tvillingbror Ted, egenföretagare som är aktiv i SD, uppmanade för ett par år sedan till bränning av Koranen. På sin hemsida skriver han:

– Islams utbredning är det största hotet mot frihet, demokrati, kvinnors rättigheter, framgång och välstånd."

Jag går just nu och lär mig arabiska. Vår lärare är sunnimuslimsk palestinenser, och han säger faktiskt precis samma sak…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

white lady
0

#2 Trådstartar-skola ja varför inte, 😂

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

72mm
6

#5 Men du kan inte förtydliga vad du ville med tråden? Att så många som möjligt skulle läsa Mellins senaste alster på aftonhoran?

Schnauzertik
1

Första meningen avslutas med frågetecken så det är rimligen det som ska diskuteras,

Också den länkade artikeln tar upp JÅ´s agerande eller brist på agerande.

Jag avstår att gå in i sakdebatten det är väl mest just SD väljarna som kan svara på frågan

Värd för Pensionärer

Halvdansken
4

#6. Jag gillar oftast dina inlägg, men jag tycker ändå att det är lite dålig stil att kalla Aftonbladet för aftonhoran.

Zepp
0

Eh då får väl jag träda in och rätta upp tråden!

Min fråga blir då.. hur skalla Jimmie rädda sitt anseende, de svikande stödet, vem behöver han offra?

Fråga numer två.. vem av Ekerotharna är det som skall offras.. eller bägge?

Jamenar.. enligt mig och nu senast Åkesson själv befinner vi oss för närvarande i en nationell kris, flyktingförläggningar brinner, folk blir mördade i sin skola på grund av sin hudfärg.. vad bör Jimmie göra för att återupprätta SDs väljarstöd?

72mm
3

Det är med andra ord detta som ska diskuteras? 

Jag tycker det är ganska välformulerat. 

När jag först läste att "Åkesson tar avstånd…" så tänkte jag att det inte var så lyckat eftersom jag befarade det lätt skulle kunna uppfattas som om han faktiskt tog på sig en del av skulden till något som SD inte haft någon inverkan på. Men efter att faktiskt ha läst hans fb-inlägg så ändrade jag mig. Det känns som ett relevant och bra uttalande i det nuvarande läget.

72mm
6

#8 Ja, jag försöker att hålla mig ifrån sådana epitet, men jag hade precis läst Mellins artikel och hon är inte bättre än att hon konsekvent kallar Avpixlat för hat-sajt, så jag tänkte inte vara sämre jag 😃

kamera0710
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åkessons vikarie har i alla fall viss kritik mot Kent Ekeroth, men han verkar lite irriterad över att behöva svara på frågor. Men snacket om nolltolerans känns långt borta när man hör denne Ekeroth.

Halvdansken
7

#9. Anser du att det är JÅ som har gått ut och sagt till folk att bränna hus och hugga ihjäl skolbarn?

Jag tror helt personligt att de som satt eld på flyktingbostäderna är lokala förmågor; "not in my back yard" som man säger på engelska. Möjligt att de röstar SD som protest, men om det nu visar sig att de är tex Centerpartister, är det då Annie Lööfs fel?

[Hayabusa]
3

#13 Eller kanske en Sosse, rent av? Huvva - Löfvén 🤫

Zepp
0

Frågan kvarstår således.. hur många Ekerothare med Nasistisk ideologi bör Jimmie offra för sin trovärdighet?

72mm
3

#15 Tror du har fått hela trovärdighets-frågan runt bakklöven.  Det är ju främst de egna väljarnas förtroende som SD behöver förvalta. Ekeroth är som han är och har låtit som han låtit länge nu, så de väljare som SD har nu kan nog sägas redan ha förtroende.  

Skulle JÅ slänga Ekeroth under bussen nu skulle jag förlora förtroende för honom. I mina ögon skulle hans trovärdighet minska av ett sådant agerande.

Zepp
0

Det där är såklart en fråga för Jimmie själv.. iomed att jag saknar förtroende för honom oxå!

Däremot brukar förutom en pudel det vara kutym med ett offer.. för att öka trovärdighet hos nya presumtiva väljare!

Enklast är väl att utesluta den Ekeroth som inte sitter i partiledningen?

Tror knappt folk bryr sig och heller inte vet skillnaden.

Samma gjorde en viss AH.. det gjorde han väldigt trovärdig i vissa ledande kretsar!

https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5nga_knivarnas_natt

72mm
2

kallepudas
7

Inte för att jag röstar sd men det låter som dom får skulden för att det brinner. Är det bevisat att det är sd-anhängare som går runt & tänder på?

Att man undrar är ju en sak men när det brinner bilar i små upplopp som ungdomar startar i stadsdelar där det i majoritet bor invandrare då är det tyst…..men vilket politiskt fack ska vi placera dessa unga "brännare" i tycker ni…..sossar?    Folkpartister?   

Lika löjligt som om jag går & begår brott så ska anna kinberg batra få skulden för det. 

Tänk vad lindrigt det är att så fort en invandrare utsätts för ett brott så ska vi lasta SD & jimmy åkesson för det. Hur är det då med majoriteten av brotten som är med i efterlyst…..signalement=mörk & talade med utländsk brytning.= vems ska vi ge skulden för dessa brott om jimmy åkesson ska stå ansvarig för dom andra..stefan löfven kanske?

Zepp
1

Möjligt att jag missuppfattat något.. jag är bara mänsklig.. däremot så ser jag fortfarande inget som ens antyder "offret" förutom pudeln!

Om vi nu skall vara "riktiga svenskar" så ingår hövdingoffer i vår kultur!

När "goden" tappat sin kontakt med och inte längre står på god fot med gudarna så offras han.. det är en lång tradition av vår noröna kultur!

Är inte Jimmie en anhängare av vår gamla fina noröna kultur?

Man får lära sig vissa saker för att bli aklimatiserad i det här landet..med sin långa historia.. och kultur!

Zyperior
3

#15 "hur många Ekerothare med Nasistisk ideologi bör Jimmie offra för sin trovärdighet?"

Någon har missat att läsa på om det han uttalar sig om. Tänker inte ens förklara varför ovan mening är väldigt motsägelsefull.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
0

#20 Den långa kulturen från 15 000 f kr, och en snutt om ursprungsbefolkningen.

http://www.faktoider.nu/ursprungsbefolkning.html

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
0

Vit man tala med kluven tunga.

Värd för Pensionärer