Det räcker inte, Jimmie
Det är bra att Åkesson har tagit avstånd från bränderna på asylboenden. Men partikamraten Kent Ekeroth underblåser vredens eld.
Men partiet har, nu som förr, ett janusansikte. Där finns den välkammade sidan, med Åkesson och Karlsson i täten. Och där finns den andra, som just nu personifieras av bröderna Ekeroth.
Kent Ekeroth tillhörde partiets formella ledargarnityr fram till att järnrörsskandalen briserade 2012. Till skillnad från Erik Almqvist fick han stanna i den relativa partivärmen. Han blev kvar i riksdagen, men tvingades lämna sin plats i justitieutskottet och rollen som rättspolitisk talesperson. Men nu är han tillbaka i sitt gamla utskott.
Den 18 oktober i år höll Kent Ekeroth ett tal i Trelleborg. Han försökte knappast släcka någon pyrande vrede hos folk, tvärtom. Han manade lyssnarna att överklaga moskéer och "invandrarboenden" i varje led. "Ni är en spjutspets för att ta vårt land tillbaka", sade han och talade om svenskarnas långa stubin: "Men när stubinen har brunnit klart, då smäller det!"
"Man måste fråga sig varför SD-ledningen, som är så begiven på utrensningar, inte har rensat bort personer som dessa. Vill de ha "ekerothar" som blinkar mot den del av partiet som så att säga gillar tanken på kulsprutor på Öresundsbron?"
http://www.expressen.se/ledare/det-racker-inte-jimmie-akesson/
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
T.S 1 Ekeroth Kent satt inte i Riksdagen när den s.k järnrörsskandalen inträffade.
2 Ekeroth Kent sitter i justitieutskottet, se länk du kan ju kolla sådant själv INNAN du skriver. Men du hoppas förstås att det är någon här som ska gå på det.
http://www.riksdagen.se/sv/Utskott-EU-namnd/Justitieutskottet/Ledamoter/

#1 Jag undrar hur det står till med läsförståelsen. Det står tydligt i Expressens ledare att han är tillbaka i sitt gamla utskott. Inte heller påstås händelserna i järnrörsskandalen ha inträffat under Ekeroths tid i Riksdagen, men skandalen uppdagades ett par år efter händelsen, vilket placerar det kronologiskt i anslutning till att Ekeroth lämnade uppdraget i justitieutskottet.
Det finns inga påvisbara sakfel i ledaren i Expressen, och det är inte Zepp som påstår, utan hela den citerade texten kommer från ledaren som är länkad i inlägget.
Jag tror att du hoppar på fel person, och att dina argument inte håller för faktagranskning.

Nu förefaller det som att det är slut på min förvirring.. de två Ekerotharna.. förefaller vara samma skrot och korn?
Trots deras ursprung.. trots att de är invandrarättlingar!
Måhända att det är ett problem?
Måhända att de är helt pantade.. iomed att de har mer gemensamt med nyare invandrare än med SD?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
# 2 Jag har inte läst länken enbart det zepp skrev 😃 och det finns 2 Ekerothar inom SD. Och googla och kolla fakta kan zepp göra själv tor jag i alla fall.
Här har ni svar på tal angående bränderna där man pekar ut SD som roten till de onda.
"Det är bekymmersamt att vissa journalister på de större mediehusen anser att det är deras jobb att dölja verkligheten ifrån folket. Sådant skapar osäkerhet, och i förlängningen underblåser det hat och våld."

Att SD skulle förneka att de uppviglar till sådana brott är väl knappast överraskande, men inte desto mindre är det, likt Ekeroths metallrör, en del av partiets strategi att uppamma hat emot invandring, och i förlängningen mot invandrare.