Politik iFokus

Politik

Etikett: bostadspolitik
Läst 952 ggr
[Jimmy.L]
8

För vem lönar det sig att arbeta?

Även om man kämpat och skött sig så är det i dag så gott som omöjligt för människor som inte har stora ekonomiska medel att komma in på bostadsmarknaden. Kan man verkligen säga att det lönar sig att arbeta då? Och hur ska fler än de med mycket pengar kunna leva ett tryggt liv? Jag vill ha svar från politikerna.

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/for-vem-lonar-det-sig-att-arbeta/?utm_source=facebook&utm_medium=page&utm_campaign=dn

[sanna70]
3

Tragisk utveckling

Schnauzertik
0

Ja det är inte lätt att få bostad i Stockholm eller andra storstäder.

Men det är inte omöjligt.

En närstående till mig flyttade till Stockholm för ca 8 år sedan och hon + pojkvännen grejade innan flytten en hyreslägenhet (3a) genom att hänga på låset, en del värdar la ut lediga lägenheter på internet och den som svarade först fick den. Efter några år flyttade de till en större hyreslägenhet hos ett annat bolag, det var inget byte utan de hittade  en annan lght, vet inte riktigt hur . För nåt år sedan blev det flytt till en bostadsrätt, men där blev det en hel del pengar.

Värd för Pensionärer

[Hayabusa]
2

Jag bor i en relativ lite kommun, c:a 40.000 invånare. Här har det kommunala hyresbolaget en kö på c:a 5.000 pers.

kamera0710
0

Vi kanske behöver ställa frågan om hur många vi kan trängas i storstäderna. Centern i Stockholm föreslog att vi ska bygga mer på höjden för några år sedan, men det gillade tydligen inte allianskollegan folkpartiet. Själv undrar jag om det inte blir nödvändigt om fler ska trängas där.

[VSK]
1

Idag är det bostadsbrist i kommuner på 10 000 pers och priserna på köpelya (ja allt så går att köpa som man kan bo i) går upp ruskigt mkt i pris och det fort.