Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1261 ggr
Schnauzertik
2

Flytta?

Funderar du på att flytta till Nordkorea? 

I så fall kommer är några udda saker som kan vara bra att veta, För de flesta är detta  "Värdelöst vetande"

Det finns 28 frisyrer som är godkända av staten. Kvinnor får välja mellan 14 olika frisyrer, men gifta kvinnor uppmanas att hålla håret kort. Ogifta kvinnor får däremot ha ett mer ordentligt hårsvall. Män får inte låta håret växa längre än fem centimeter. Äldre män kan komma undan med hela sju centimeter. 

_http://www.di.se/artiklar/2015/11/9/det-har-visste-du-inte-om-nordkorea/
_

Värd för Pensionärer

[Hayabusa]
1

Får nog svara; Nej

Skämt åsido, så har det aldrig varit på min agenda att flytta till Nordkorea. Visst känns det som lite udda för oss, men det finns många saker som faller inom det området. Udda för oss - normalt för andra. Problemet är när de ska samsas sida vid sida.

72mm
6

Varför skulle någon vilja göra det? 

Vill man ha ett totalitärt, maktfullkomligt styre där yttrandefrihet och demokrati har satts ur spel så är det väl bara att stanna kvar i  Sverige och omfamna den kommande totala multikulturalismen? Man behöver ju inte flytta utomlands  alls menar jag… 

Kan man inte vänta är det ju bara att flytta till något trevligt område som leder den utvecklingen, såsom Rosengård eller Biskopsgården.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Inkanyezi
0

Nä, Nordkorea är inget för mig, även om det naturligtvis vore fint med lite mer hår, men jag antar att det inte kommer tillbaka av att man flyttar. Det sägs att det enda som stoppar håravfallet är golvet…

Så jag flyttar till Kuba i stället. Det är kanske en lite aning friare för att vara en kommunistdiktatur, men det finns annars mycket att klaga på där också. Jag flyttar för att min fru ska slippa vintern här, och för att vi får bättre ekonomi. Politiken där borta får man väl ta med en klackspark. Det finns mycket idioti där, men man slipper ju SD.

Schnauzertik
1

#2 Vill du sätta likhetstecken mellan Nordkorea och Sverige så varsågod, jag gör det inte.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
5

Nordkorea borde vara ett ideal för SD med avseende på att det är ett av de etniskt och språkligt mest homogen länder i världen. Ingen mångkultur där inte. 😂

Värd för Pensionärer

kamera0710
2

#2 Så multikultur hotar yttrandefriheten och demokratin? 🤪

[Heinze]
0

Nordkorea är duktiga även de har USA som fiende. 

Bara om dem vill ha varmt i kärnvapen krig.

Jag är som nordkorean gillar killar mer än kvinnor.

USA är andra landet jag uppskattar utanför EU.

Schnauzertik
1

#7 Skoja inte, du är inte nordkorean utan ryss troligen från St Petersburg

Värd för Pensionärer