Politik iFokus

Politik

Etikett: valfrågor-riksdagsval
Läst 1265 ggr
[molly1974]
0

vad vill kd i riksdagen

undra jag

Huygens
15

sitta kvar

Schnauzertik
1

#1 👍😂 Skarpt tänkande där.

Värd för Pensionärer

Maria
7

#0 Du är ju själv politiker som suttit i riksdagen enligt dina inlägg så då borde du väl ha riktig superkoll😉

/Maria

Karmatarerskanise
0

#3 Haha ;)

thenameless
2

Vrida tillbaka klockan 200 år om man ska tro Ebba Bush-Thor.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Aniara14
2

#0 Är det sant att du har suttit i riksdagen, molly1974?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

kamera0710
2

En del av dem vill uppenbarligen att samhället ska grundas på sagor om att gå på vattnet och att återuppstå från de döda efter tre dagar. Samtidigt som de ingår i en allians som gärna pratar om hur viktigt det är med kunskap i skolan…

Ebolaa
4

#0 Här har du den lättlästa versionen av deras partiprogram:  https://www.kristdemokraterna.se/VarPolitik/Lattlast-svenska/ 

Här krävs dock att man "läser mellan raderna", eftersom en mening som att "de vill att familjen ska vara den viktigaste gemenskapen i samhället", eller att "göra det lättare för företag att anställa, och sänka skatterna" tyder på att de eftersträvar en liberal politik (likt USA). Något som däremot påverkar en välfärd för alla..

Ciao!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[viccaan]
0

#1 😂

[molly1974]
0

6 ja Jag ville vetta hur ni uppfattade kd men strunt samma o förlåt

Karmatarerskanise
4

När satt du där?

Var det innan eller efter du var psykolog?

[molly1974]
0

10 jag har aldrig varit pyskolog anser att du kör med förtal

[molly1974]
0

10 du påstår saker som är förtal

Karmatarerskanise
2

Nej jag förtalar inte. Trodde det var du som bland annat utgav dog för att vara psykolog.

Vad gjorde du i riksdagen?  Tänker på hur du bygger dina meningar.

kamera0710
1

Har ibland kallat KD för alliansens Livets Ord-filial. Flera representanter för partiet gör mig som ateist smått illamående.

Ett exempel:

"I blogginlägget argumenterar Tommy Dahlman ytterligare för tesen att homosexualitet är en synd. Han skriver också att han överraskats positivt över reaktionerna efter debattartikeln och att han mest fått uppmuntringar.

I en intervju med Expressen förtydligar Tommy Dahlman sin ståndpunkt ytterligare. På frågan om detta innebär att homosexuella kommer till helvetet, svarar han:

– Ja, så måste det vara. Det finns en dubbel utgång. Man kan gå förlorad. Och kommer man inte till himlen kommer man till helvetet. Vårt uppdrag är att berätta det för människor."🤢

Sedan vill jag inte förbjuda någon att tro på detta, lika lite som jag vill förbjuda barn rätten att tro på jultomten. Men jag vill inte ha ett sådant parti i riksdagen.

http://www.svd.se/kds-riksdagskandidat-homosexuella-hamnar-i-helvetet

thenameless
1

Är man bokstavstrogen kristen Jude eller Muslim så ror man att homosexualitet är en synd och vederbörande skal dödas Mord är en synd och skall därför bestraffas och eftersom tex är mord på ett levande väsen idet här fallet ett embryo till människa…. Ja ni fattar Går man med i en klubb/förening måste man ju  erkänna deras regler eller?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[[eskils_]]
4

I Katter.iFokus fanns för något år sedan en medlem med olika nick, bl a Varg74, trazy, Folkpartisen, AWO, som påstod sig vara jurist och/eller psykolog. Personen startade ett stort antal trådar med en fråga, men verkade inte intresserad av svaren. När folk lade ner tid och energi på att besvara frågan blev personen kränkt och började gräla. Varje tråd spårade ur och fick låsas.

Den här tråden har vissa likheter…