..måste säga nej till flyktingar ..
http://www.svd.se/sverige-maste-kunna-saga-nej-till-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande
intressant artikel ?
penke
#0 Inte endast intressant artikel. Hans tankar är mycket vettiga också tycker jag.
Intressant artikel men intet nytt egentligen. Synd bara att regeringen inte förstår innebörden av det de håller på med. De har världens facit genom att se på vad den förra regeringen orsakat. Bättre start än så torde inte finnas. Men det gäller ju att begripa vad som har skett och vad som sker om ingen ny rutt införs. För, mot grund har navigatorn pekat i alltför många år.
Tänk, jag blev överlycklig när sossarna vann valet och jublade för jag tänkte att nu kan det bara bli bättre (jag röstade inte på sossarna, ville bara ha bort borgarna). Säg den lycka som varar. Rutten är oförändrad men inte gasen, för den står på full fart numer.
"Olika regeringar har i över tjugo års tid nu aktivt försökt med integration från vänster till höger till mitten och tillbaka så många gånger att det börjar likna Albert Einsteins definition av vansinne: ”att prova samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat" är ju så korrekt beskrivet som det bara går.
En sådan klok man.
Vi som har såväl Landskrona som Malmö "runt hörnet" vet att detta inte är en överdrift utan helt enkelt så som verkligheten ser ut. Inte heller var det en verklighet som dök upp häromdagen, det har pekat åt det här hållet i många år.
Diskussionen om invandring/flyktingar handlar inte om att "klara av" en situation som uppstår just nu - frågan är var kommer alla de som kommer till Sverige nu att vara om 10 år? Om 20 år? Hur många kommer att vara etablerade med ett vettigt boende, ett vettigt jobb och en vettig tillvaro? Jag önskar att jag kunde vara mer positiv, men absolut inget pekar i den riktningen.
Den segregerade/separerade del av befolkningen som beskrivs i texten kommer att vara ännu större. Vilka kommer att drabbas? Jag? Nej - de som drabbas är de som redan idag har det sämst.