Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1680 ggr
m2studio
28

En fråga !?!?!?

INFO om mig:

Jag är invandrare. Jag föds muslim. 

Frågan:

Varför muslimer som vill bär kvinnans kropp och ansiktsskydd, leva efter Sharie lag, uppfostra sina barn fanatisk(skeptisk) muslim och mm flyttar ut till Europa och besvära sig och dem andra? Varför ni stannar ej i ert land och försätta vara fina muslimer? allt som kommer från kristna och judar är Haram (oren) enligt Koran men ändå ni muslimer tar Europa folkets bidrag och leva mellan dem och strunta i deras spelregler. Varför?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Bermudas]
12

m2 studio du har nog en poäng där, men akta dig så att du inte blir kallad rasist.

Gahella
0

#0 Står det verkligen i Koranen att kristna och judar är orena?

Ebolaa
6

Därför att i Europeiska länder kan de bo utan att bli förföljda, som du säger så ges de även möjlighet till försörjning och en chans att göra något vettigt av sina liv, men också en framtid till sina barn med skola och utbildning. Det låter inte så pjåskigt?

Samtidigt är det många som är uppväxta med mycket våld och traditioner som inte är riktigt är demokratiska, och många av dem möts också av rasism eller diskriminering.. Så kanske blir lite "med ena foten i ena landet, och emd andra foten i nya landet"…..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

72mm
8

Mycket intressant fråga. 

Jag antar att du själv m2studio är före detta muslim, ateist eller bara "kulturell muslim", dvs icke troende?  

Jag undrar också varför det ska vara så svårt att se de saker som är destruktiva med den egna kulturen.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[sanna70]
6

#0 Mycket bra frågor du ställer och svaret är nog -  För att dem kan.

Halvdansken
13

#2. Ja. Vi (icke-muslimer) kallas för Kuffar och ska dessutom betala en extra skatt, enbart av anledningen att vi inte är muslimer. Vi är haram.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ebolaa
3

#0 En annan dimension är säkert hederskulturer, att familjen som flyttat utsätts för starka påtryckningar av resten av släkten att leva enligt hederskoden, kanske ?

Zyperior
4

#0 Är det inte en muslims skyldighet/önskan att utföra jihad? Det finns ju dem som anser att "jihad" inte behöver utföras med vapen och våld, utan att genom västerländska demokratiska val förändra västerländsk kultur till en mer muslimsk sådan, det som kallas "islamisering", och på så sätt bekämpa dessa "orenheter".

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Ebolaa
3

#8 En muslim förklarade åt mig att jihad egentligen står för ens egen "väg, eller mål" att försöka leva ett så muslimskt liv som möjligt. Sen har det av fundamentalister förespråkats att man kan göra jihad genom att, som du säger "bekämpa orenheter" genom våld och förtryck, till exempel av al Quida. Men att det är just de extrema som tycker att det är jihad..

Gahella
13

Alltså allvarligt nu börjar jag bli mörkrädd, jag känner flera muslimer som är mina arbetskamrater och de är så vänliga, respektfulla och är precis som vi andra. 

Det finns krigiska falanger inom varje religion, kolla bara vad vi s.k kristna har farit fram genom världshistorien och koloniserat varenda land och tagit över deras naturtillgångar och gör fortfarande!! Och vi har KKK och vit makt och gud vet vad inom kristendomen.

Inom katolska kyrkan, Vatikanen icke att förglömma där massor av människor tillber katolicismen världen över, där massor av präster och den f.d påven blivit stämda pga pedofil-härvor och även haft samröre med maffian, så där kan vi snacka om herravälde!

[viccaan]
9

#10 Jag har också upplevt muslimer jag träffat som trevliga, däremot vet man inte vad som händer hemma, hur de beter sig mot sin fru, deras syn på jämlikhet osv osv. En nazist kan också vara trevlig mot alla och man får en jättebra bild tills man får reda på att personen är nazist. (har träffat en sådan person)  Man kan fortfarande vara trevlig mot mörkhyade till exempel även fast man inte tycker om dem.  Jag dömer inte folk efter hur de beter sig mot mig I det offentliga rummet för jag vet att de kan vara helt annorlunda privat.

Gahella
4

För mig handlar det om hur du är som människa och hur du svarar an på vad media vill att du ska tänka och agera och tyvärr är även religion ett verktyg att hjärntvätta och splittra människor på. Så fort fler människor letar efter gud i sitt eget hjärta kommer det hända grejer och prov på civil olydnad som vi alla kommer må väldigt bra av världen över.

För nu är vi mer polariserade än vi vanliga människor mår bra av, och därmed är vi även de största förlorarna, och det kommer fler inse tids nog.

[Bermudas]
9

#12 Det måste vara balans på allt. Jag har känt i så många år att jag inte riktigt kunnat kritisera Islam, för det skulle vara respektlöst. Men numera är jag inte lika blödig på den punkten. MEN om man förlorar respekten för människor då är det fara på färde. Om man slutar se människan bakom religionen….individerna. Jag har också träffat underbara muslimer, levt med muslimer under ett års tid i ett annat land….men jag har också sett respektlösheten i attityderna mot oss i Sverige och jag tycker man ska kunna tala om det också. Men blir det för mycket vänder jag mig bort jag med…vill INTE vara med att förenkla och svartmåla människor på ett förenklat vis. Ett stort problem vi har idag är att vi i Sverige måste hela tiden ge mer plats för alla muslimen som börjar befolka landet….klart som sjutton att det blir problem. Det är en demografisk förvandling på gång, sånt sker inte utan folks ogillande. Men det kanske är det som är meningen….. Men kort sagt…länge har saker sopats under mattan….och om man inte talar om problem så betyder inte det att de försvinner.

Sommarek
3

Jag känner inte en enda muslim som är tvungen att bära något som helst, uppfostrar sina barn till fanatiker eller lever på bidrag. Antar att det gör mig till apologist.  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Bermudas]
2

#14 det gör jag. Känner genom en vän en muslim från Tunisien som bara levt på Sveriges skattemedel i stort sett sen han kom hit. Han har bara begått brott och hamnat på kåken om och om igen…när han kommer ut får han bidrag och hjälp till boende. Trots att han är en riktig gök, så har jag gillat honom för jag har sett det goda också. En egenskap han hade var att han själv tyckte illa om att svenskarna blev överkörda och respektlöst behandlade av folk som kom hit, som hade attityden att bara sko sig….ja sånt FINNS också. Nu var inte han bättre själv…men han hade dåligt samvete.

Sommarek
2

#15 Jag känner en sådan person, en dansk, också. Och då menar jag "dansk så långt tillbaka som det finns kyrkböcker".

[Bermudas]
3

#16 hahah det finns riktiga hårdföra danskar…och svenskar t ex ….men svenskarna kan vi inte skicka tillbaka till sina hemländer…eftersom dom hör hit.

Gahella
3

#13 Håller med dig, allt ska tålas att granskas och att ifrågasättas och något vi alla utvecklas utav. Och som även kan kallas för det Goda samtalet när det är som bäst.

Men rent hat mot människor eller absolut förnekelse av att även muslimer liksom alla andra människor var de än kommer ifrån begår brott är ju precis lika förkastligt det!

Sommarek
1

#17 Nej, men sätta dit dem borde man. Jag menar bara att det inte är ett "muslimskt" beteende att snylta på samhället.

72mm
13

Som bermudas sa; vi pratar om islam, inte om människor. 

Alla argument som går ut på att man kan hitta exempel på trevliga, jättebra muslimer och därför så måste islam som sådant vara godartat, är fullständigt irrelevanta. Är de människorna trevliga och goda tack vare sin religion? Hade de varit  mindre trevliga om de varit budister, kristna eller ateister? Det är snarare som så att för att vara trevliga och goda (enl. vårt västliga synsätt) så måste de bryta mot en hel del av vad islam står för. Tyvärr kan man nog säga att de är trevliga trots att de är muslimer. Lite som nazisten. 

Det finns massvis av folk som överlever cancer också. Det gör inte cancer mindre allvarligt.  

Samtidigt måste man inse hur stor del av den muslimska världen som  sympatiserar med Daesh.  Hur centralt jihad faktiskt har blivit i islam sedan Hassan Al-Banna skapade brödraskapet. Det finns undersökningar där man frågar "helt vanliga" engelska eller franska muslimer hur de förhåller sig till sharia och långt ifrån en liten minoritet är positiva. De här är inte folk som kommer skära halsen av dig på stan. De är troligtvis även mycket trevliga. Men de hyser mycket oroande politiska idéer. Detta är pga av islam. Iden om sharia och jihad har mycket bra stöd i koranen och Muhammeds liv. 

Att förenkla och försöka minimera islams inverkan på hur folk tänker och tror är fullständigt livsfarligt. Mellanöstern historia borde vara ett tydligt varnande exempel. 

Islam kan inte heller jämföras med kristendomen på det vis som #10 gör. För det första är det som att försöka förminska cancer genom att peka på hur många människor som dör i malaria. För det andra så skiljer sig islams grundläggande värderingar och historia på ett antal punkter markant från kristendomen som man inte kan bortse ifrån vid jämförelser.

[Bermudas]
4

#20 "Men de hyser mycket oroande politiska idéer. Detta är pga av islam. Iden om sharia och jihad har mycket bra stöd i koranen och Muhammeds liv." Så är det. Jag har också sett hur folk intervjuas på stan och där de uttrycker sig rakt på sak….sharia är det som gäller. Postade ett klipp från ett föredrag i Oslo där ALLA killarna, helt vanliga killar, inga kaftaner eller långskägg, räckte upp handen för sharialagar.

Ebolaa
3

#20 Jag skulle vilja ha länkar och info om vad som skiljer sig så fundamentalt mellan religionen islam och kristendom. Alla religioner skiljer sig ju avsevärt mellan varandra, men av den uppfattningen jag fått av alla religioner är att de bygger på en gemenskap, andlighet, hopp och en livsstil. Är det haram du syftar på när du menar att de måste "bryta mot vad islam står för" för att vara trevliga mot sina medmänniskor. Du vet väl att man enligt bibeln ska fördöma homoäktenskap, men även homosexuella får gifta sig i kyrkan idag. Jag menar, alla vet att tiderna går framåt och även religionen anpassar sig då samhällen blir mer moderna.

När det kommer till att islam skulle vara en livsfara för oss andra så tycker jag det definitivt är att ta i. Det finns extrema röster överallt inom varenda kultur och religion, nya subkulturer och politiska rörelser. Så vad är det exakt med islam som du ser som så speciellt livsfarligt? Jag tror att myucket handlar om ekonomiska kriser, bristande integration och samhörighet (alienation) som gör att folk antar extrema åsikter för att hamna i en samhörighet med någon..

I länken till the Telegraph så skrev de ju att det är i vissa delar av Storbritannien, antalgigen där det är en bristande integration och dålig samhörighet till andra britter, som uppåt 40% skulle vilja ha sharialagar. Men att 99% av dem fördömer terrorbrott.

Har du någon idé om hur man skulle kunna kontrollera åsikter eller utveckling av dessa människor?

Sommarek
2

#20 Alla argument som går ut på att man kan hitta exempel på trevliga, jättebra muslimer och därför så måste islam som sådant vara godartat, är fullständigt irrelevanta.

Alltså precis som alla argument om att folk är muslimer och uppför sig illa gör det för att de är muslimer.

Sedan vill jag gärna se ett citat från mig där jag påstår att islam är endast godartat.

72mm
12

#21 "Jag skulle vilja ha länkar och info om vad som skiljer sig så fundamentalt mellan religionen islam och kristendom. Alla religioner skiljer sig ju avsevärt mellan varandra, men av den uppfattningen jag fått av alla religioner är att de bygger på en gemenskap, andlighet, hopp och en livsstil."

• Kristendom och judendom har genomgått reformationer. Islam har det inte. 
  • I västerländska civilisationer har kristendom inte (längre) någon inverkan på allmän lag. Miljontals muslimer i Europa förespråkar sharia. 
  • Det finns en enorm skillnad i hur troende kristna och troende muslimer ser på hur icke-troende ska behandlas. 
  • Både kristendomen och islam har sin jordliga förebild. Någon att se upp till och försöka efterlikna. Tycker du beskrivningen av Jesus och Muhammed liknar varandra?    

TS kan kanske berätta mer. 

"När det kommer till att islam skulle vara en livsfara för oss andra så tycker jag det definitivt är att ta i. Det finns extrema röster överallt inom varenda kultur och religion, nya subkulturer och politiska rörelser."

Inte sant. I varje fall om du menar extremism som påverkar omgivningen. Du ligger väl sällan vaken och oroar dig för vad extrema budister, amish eller janister kan ställa till med? Det är uppenbart så att vad religionen predikar har stor betydelse för hur den påverkar människor och samhällen. Extrema janister är smått omöjliga att ha att göra med i ett modernt samhälle, men de utgör ingen fara för dig eller mig.   

"Har du någon idé om hur man skulle kunna kontrollera åsikter eller utveckling av dessa människor?"

Kontrollera åsikter kan och ska man nog inte försöka med. Alla lösningar på hela islam/mellanöstern-problematiken måste börja i en internt driven reformation av islam. Islamism är till största delen ett muslimskt problem, de måste äga både problemet och lösningarna. 

För oss andra skulle jag personligen se så mycket avståndstagande som det bara går. I mina ögon är islam ociviliserat, destruktivt och farligt. Sådant ska man hålla sig borta från.

[Bermudas]
6

#24 bra tydliggjord uppställning med punkterna. instämmer! Du kan konsten att bena ut saker och skära igenom BS som jag verkligen uppskattar. Bidrar till tråden med artikel som Carpinus postade idag: "Mellan 10-15 killar i gymnasieåldern trängde sig in i klassrum på Polhemsgymnasiet i Göteborg och ropade: "Flickor ska ha slöjor". Gruppen öppnade dörren till fem-sex olika klassrum. I ett av klassrummen gick de in och uppträdde på ett sådant sätt att både elever och lärare kände sig hotade. När den kvinnliga läraren uppmanade gruppen att lämna klassrummet vägrade ungdomarna. Händelsen inträffade i mitten på oktober och är polisanmäld." http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2898653-ungdomsgang-skramde-pa-skola

Sommarek
1

#25 Vilken tur att "svenska" tonårsgrabbar aldrig skulle få för sig att var sexistiska idioter, eller hur?

72mm
8

#26 Påstår du att det som hände på Polhemsgymnasiet kan beskrivas som tonårsgrabbar som var sexistiska idioter? 

Det finns inget bakomliggande. Inga underliggande värderingar som man behöver nämna? Inga "patriarkaliska strukturer" som behöver avslöjas? Det handlar helt enkelt bara om pojkar som vill lägga sig i vad flickor har på sig?

Zyperior
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0 Hittade denna. Från Charlie Hebdo-attacken visserligen. Han har lagt upp en ny för de nya attackerna, men jag tycker han gör en bättre poäng i denna, samt att jag blev påmind av ditt inlägg när jag såg den för ni säger väldigt lika saker.

72mm
6

#28 Det är det tankesättet som krävs för att islam överhuvudtaget ska kunna existera i Europa. 

Han uttrycker här idéer som skulle kunna vara ett frö till en islamisk reformation. En sådan reformation är fullständigt nödvändig för att världen ska kunna leva med islam och interagera med muslimer. Den lär dock inte komma från mellanöstern eller någon "arabisk vår". Nej, en sådan reformation skulle kunna starta i Europa, driven av europeiska muslimer som talaren i klippet. Men då krävs att vi hjälper till med en nolltolerans för all form av islamism. Vi är är tyvärr långt därifrån.   

Utan detta tankesätt och förmåga att reflektera över hur andra ser på muslimer så kommer Europa istället marschera vidare mot decennier av oroligheter och blodsutgjutelse, ett lågintensivt religionskrig, och krig har som bekant inga  vinnare.

Schnauzertik
2

krig har som bekant inga  vinnare

Jo visst har krig vinnare tänk bara på vapenindustrin, en del finansmoguler m.fl.

Värd för Pensionärer

Zyperior
2

#30 Och Sverige. Vi får ju inte glömma att vi tjänar på invandringen.
Man ser hur avundsjukan riktigt lyser i våra grannländers ögon för att alla vill komma till oss och inte dem.

Schnauzertik
0

#31 😃Tänkte inte på det.

Vi får se ( åtminstone en  del av oss) vad som händer med 20-40 års horisont.

Trouble rather the tiger in his lair than the sage among his books. For to you kingdoms and their armies are things mighty and enduring, but to him they are but toys of the moment, to be overturned with the flick of a finger

Värd för Pensionärer

72mm
2

#30 Ah, touché!

Viktig poäng. Kanske en drivande faktor i varenda konflikt sedan andra världskriget. Ibland får jag för mig att USA efter krigsslutet upptäckte hur otroligt bra det var för den egna ekonomin ett krig på någons annans mark kunde vara. 

Hela Europa var slaget i spillror och ville köpa saker, investera och återuppbygga infrastruktur. Samtidigt hade inte en enda bomb fallit över USAs (och Sveriges) fabriker. 

Gott läge med andra ord!

m2studio
9

TAck för all kommentar. Jag ska förklara lite för er saker o ting som ibland inte är relevanta men egentligen blir relevanta någonstans i Islams väg, muslims liv still och mm.

Oren = betyder "HARAM" och kan betyda många andra betydelser också, -

Så som: HARAM= inte skall ätas, inte ska röras, inte skall tjänas, inte skall skaffas, inte skall tänkas och nästan 10 betydelser mera. OKEJ? Då fortsätter jag…..

Haram att ber till gud i andras MARK som ägaren inte gillar !!! oh !!!

1 - Alla ni muslimer som ber i EX. Europa, ER BER ÄR HARAM, eftersom Svensk mark tillhör Svenska folket och om ett enda människa inte gillar din be då du inte får ber på denna Mark och då Muslims be är total HARAM och värdelös hos gud/Allah enligt Koran.

2 - Alla bidrag muslimer få är Haram på samma grunder som nummer ett.

3 - Att bo EX. I Sverige är HARAM också, eftersom enligt Koran en Muslim ska inte se andra kvinnor utan islamisk klädd skydd(Slogan, om jag skriver rätt) som inte är hans äktade kvinna/Kvinnor.

4 - Alla ni muslimer ljuger jämt till er själva och skäms ej för att Enligt koran och ni ser en människa i ert område, stad och mm som är hungrig, utan rätta kläder då eran ber är bara ett "skit" enligt koran. Det finns så många riktiga fattiga som ni inte gör ett dug för dem. HARAM.

5 - Om eran kvinnor ser en annan man och beundra honom för bara en sekund då eran kvinnor är inte HALA längre för er, men ni struntar för denna lag, jag själv har sätt många muslims kvinnor som t.o.m. flörtar med andra killar och kallar sig "muslim". HARAM

6 - All kött och kyckling som 90% av er skaffar är HARAM och då ni själva vet vad handla om HARAM kött. Sedan 5 år tillbaka jag har gått ut till hela gänget( släktingar, vänner och mm) att om ni skaffar HALA kött då kommer inte jag ha det minsta respekt för er, eftersom jag har all dem filmer som HUR DJUR BEHANDLAS I SÅDANA SLAKTERI. 

Det är haram om man slår djur i onöd.

7 - När ni muslimer inte kan tillfredsställa Koranens all regler, ! då ni säger att Islam inte har något fel utan vi muslimer gör fel och på den här sättet vill e visa ödmjukhet av er också. Tänk själva därför jag påstår att ni ljuger jämt för er själva.

8 - HAHA ger nummer till den också. T.o.m. här var bara barnsliga exemplar som ni muslimer gör och tror att ni är valde människor av Allah.  I princip det är eran Allah som ljuger och har lärt er att ljuga. 

JAG INTE ÄR RASIST, INTE FÖRE DETTA MUSLIM heller. Vi Iranier hade världen bäste religion när muslimer invaderat PERSIEN och med våld tvingat mina förfäder till ISLAM. I princip vi PERSER har fortfarande krig med Islam.

Verkligheten är här.

1 - Ni uppfostra eran barn mycket fanatiska då händer sådant skit i världen som Paris.

2 - Ni uppfostra eran barn i total fel banor att pojkar har rätt med allt och inte flickorna, då undrar jag vad kan en pappa eller mamma vara för, förälder som inte kan se sin dotter som en vanligt människa? Då betyder i mina ögon att ni är bara apor som kan prata och inte ser att eran dotter har stora problem hemma även här i Sverige, tyvärr.

2 - Ni uppför er som en människa som inte bryr sig om sin omgivning och göra allt HARAM och fel, sedan på kvälls bon ni ber till ALLAH att förlåta er och börjar göra samma sak dagen efter och ber igen, fel dagen fel, ber igen och ……. lever i denna cirkel 100% medvetande.

3 - Tyvärr jag kan mycket om Islam, eftersom Iransk revolution ändrade alla skolors system i Iran och vi blev tvungen att lära oss riktiga Islams regler, history och mm  igen efter ca:1450 år igen och igen. Tyvärr.

4 - Ta hit bara en muslim som vågar diskutera Islams Sharie helt DEMOKRATISK, då förstår ni vad jag pratar om.

5 - När muslimer inte kan svara, då dem dödar, och ger namn till sin uppförande HALA.

NEJ, jag inte är muslim, inte vill vara muslim, kommer inte att bli, inte uppfostra mina barn efter det heller, behandlar inte min fru som dem heller och alltid kommer att upplysa världen befolkning om Islam och Muslimer 24/7.

Kaxigaste människor i världen som rakt glor i dina ögonen och ljuger utan samvete är muslimer tycker jag.(Min åsikt)

Ha en bra dag.

[VSK]
5

Jag vet väl lite vem du är här på iFokus då gemensamt på samma sajt så jag vet att du är väldigt duktig på Islam.

Tänkte fråga dig om du vill förklara för oss exakt vad detta betyder?

Koranen 2:191 ”Dräp de otrogna var ni än finner dem.”

Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”

Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”

Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”

Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.”

Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”

Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”

Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem, och ta dem i fångenskap, och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem. Men om de ångrar sig och börjar be [till Allah] och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”

Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”

Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”

Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”

Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.”

m2studio
0

Kära VSK hej, roligt och skriva med dig.

Alla dem där raderna pratar om HAT. HAT till människor, till varan, till omgivning och mm. 

Det finns två teorier om allt detta.

1 - Allt som kommer från Koran, är från 1-3 man som bestämde att erövra världen och vem är bättre än bärbär som fattar ingenting, än så länge ger honom mat då han dödar för dig.

2 - Allt detta kommer från en annan befolkning  som ville utplåna, skapa slaveri och helt enkelt kriga med konkurrenternas sympatisörer.(Olika Besökare )

Persernas forskare inom religion-er, tror på att vi är slavar till olika befolkningar som erövrat oss på Guld och vi skall hela tiden vara upptagen med religion för att inte kunna lista ut saker och ting. Tyvärr dessa böcker översättas ej till andra språk p.g.a. olika fakturor som vi kan diskutera i en annan tråd om det, men första civilisation som Islam börjat kriga många år med var perserna som hade ett annat religion som fortfarande störas av regimen i Iran fortfarande. Religionen som budskapar ljuset utan GUD.

Islam med alla möjliga metod försöker att smutskasta dem, men vi Iranier inte är Muslimer, jo en del som inte är utbildat och har rötter i Isalm på olika sätt.

Islam har kommit för att ner hålla människan och på den här sättet vi gör slaveri jobbet helt gratis åt en befolkning och det är dem som hjälper Islamiska världen att leva så stark som möjligt.

1 - Man har hittat Koran i Ghatar som man förstår bara 15% av det och står på Arabiska språket som var normal Mohammads tid, och resten av texterna är meningslös. (kolla på youtube med referens SAANA /SANA koran som hittat i Ghatar i en muske.

2 - En människa inte kan leva efter Korans regler 100%, eftersom det är så omänskligt.

3 - En muslim måste antingen döda andra, erövra andra, våldtar andra kvinnor, levande begrava sina döttrar, inte äta gris och mm.

Koran pratar 75% om vad är bra och dåligt för magen(matsäcken) och under magen(SEX) bara. Resten av 25% har så mycket motargument med varan i vart ända rad som man blir trött på att gå genom koran.

3 - Muslimer som säger att ISIS gruppen inte är muslimer, har 100% fel och snäcka r strunt, för att ISIS gruppen är 100% riktiga muslimer och Islam är det dem gör.

4 - Som jag sa tidigare, eftersom muslimer ljuger jämt även för sig själva, inte vill medge att det är rätta Isalm, p.g.a. 2 orsak:

* muslimer som ni känner här i Sverige inte är riktiga muslimer, eftersom dem vet ingenting om Islam, och har kopierat sina föräldrar bara. Inte ett ända sekund dem har läst någonting om Islam heller.

* Helt blind är rädd att om en sekund tvekar om Islam, då Allah bestraffar dem mycket hård. (människan fel länk i hjärnan som inte vill acceptera att han hade fel om GUD i alla dessa år).

* "Du och andra vet bättre än mig" Alla Iranier som konverterat från Islam hoppade å kristendom utan att ett sekund forska inom detta. för att vanliga folk forskar ej, utan att dem behöver en Gud att förklara saker och ting som inte förstår direkt.Tyvärr.

5 - Du nämnde några rader/regler som är bara en droppe av havet.

Ha en bra kväll min vän.

Tack

72mm
0

#34 Oj, det var ord och inga visor!

Får be om ursäkt för att jag kallade dig före detta muslim, men eftersom du skrev "Jag föds muslim. " tolkade jag det som att du tidigare varit muslim. 

Iran har mycket gamla och stolta traditioner och historia. Revolutionen 1979 måste kännas som en katastrof?

[VSK]
2

Tack för svar. 🙂

Jo visst är detta bara en droppe i havet, men denna droppen verkar räcka och bli över.

Tror jag får läsa om din text några ggr för det blev lite mkt och knepigt att ta in. 

Dock så känner jag igen en del du skriver om äkta och oäkta muslimer. Kan så klart inte säga det är så för alla, men många verkar leva under förtryck och rädsla för de äkta muslimerna. 

När de "oäkta" är hemma i eget hus så blir de som de vill vara, levande.

Ebolaa
2

#36 Jag skrev i en annan tråd att det finns siffror på att ca 20 procent av hela världsbefolkningen  är muslimer, men hur har de i så fall tolkat koranen? Med tanke på att i princip alla dessa individer inte sympatiserar med mord, våldtäkter, att förslava människor, hur man ska förhålla sig mellan kvinnor och män, vad som är orent eller inte eller att käka en superspeciell kost..

Du måste ju erkänna att du är färgad av att du och din familj har tvingats till islam, att ni perser har förföljts osv. Det finns ju fredliga muslimer som fullständigt bortser från allt våld i koranen…

Då har ju koranen med andra ord omtolkats och människor vill  leva ett modernt liv, med mänskliga rättigheter, religionsfrhet och yttrandefrihet..

Zyperior
4

#39 Fast hur vet vi att alla dessa inte är för det som Daesh gör? Jag säger inte att det är så dock, tror inte att en majoritet av muslimer är onda, men väldigt många fler än bara de som utgör Daesh kan stå bakom det dem vill utan att aktivt delta.

Lite som vår egen Armé, de flesta Svenskar står väl bakom den utan att uttryckligen säga det eller delta i den.

m2studio
4

Förlåt mig för min bristande språk. Jag inte har något problem med "muslimer" utan att jag tänker så här att en dag dem skall vakna och se själva att dem är slaver åt en makt som är ond.

#37 av: 72mm absolut inga problem, vad ibland folk kallar mig/oss, för att antingen vi presenterar oss på fel sätt eller folk känner ej 100% till andra. 

Vi Iranier inte är stolta över nationen, utan över vad vi har bidragit till välden sedan 3000 år och fortfarande vill göra.

Ja, revolutionen inte varit islamisk, utan mitt i vägen dem stulit den och eftersom folk var mycket dumma, då hända det ni vet redan om som kallas Iransk revolution 1979.

Shahen inte varit 100% bra heller, men man inte kan jämföra med nuvarande regim, inte ett dugg. 

#37 av: 72mm

tack själv för att du visade intresse och det var mycket nytt för mig. Gärna jag besvara så mycket jag kan, men du ska veta att ibland jag skriver fort och då blir mera svårt att förstå vad jag menar egentligen. Och eftersom Islam ändras ej inom regler då jag glömmer ej vad en muslim ska göra för att tillfredsställa sin Allah och kan därför besvara en stor del av frågorna.

Om man vill e känna muslimer då inte ska man bara forska Koran utan Islams historier, då man förstår hur och vad en muslim tänker.

Bjuda en muslim på lite alkohol, om han undvikta drickandet då du kan börja känna honom ordentligt och testa andra saker tills du kan ta slutsatsen att om han är farligt eller ej. Ungefär 10 saker en muslim skall undvika ordentligt även om det ligger hans egen intresse i saken han förlorar, om personen inte undviket en av dem då han inte är farligt men om han undvikt alla dem saker då kan han vara farligt för ert liv och land.

Snart jag kommer att skriva om dem olika 10 sakerna som jag själv håller på att testa två sista just nu under dagarna.

För att säkerställa världen av farliga muslimer skall folk som jag som känner dem väl lägga energi och hjälpa omvärlden. Ni inte haft mycket tid att umgås med muslimer, därför det är nästan helt ofarligt med eran kompisar och kamrater.

Nästan Riktiga/Farliga muslimer:

1 - Äter ej gris.

2 - Dricker ej alkohol

3 - Spelar ej om pengar/Slår ej vad om pengar, men bara pengar

4 - Diskuterar ej om olika saker inom Islam på en DEMOKRATISK eller VETTIG sätt. Aldrig. För att deras tro är så stärkt, ensidig och omänskligt att tror ISLAM skickas från GUD/ALLAH och till och med är stor synd att diskutera Allahs bestämmelser och regler med utomstående.

Dem blir ofta arga, aggressiva, ömtåliga, Stressat, kommer inte inte att kunna sitta lugna och 75% lämnar diskussionen och platsen. För att dem inte har möjligheten att visa HATET till dig eller andra som mot argumenterar.  

5 -Dem tror stärkt på/till Helvetet, Paradiset, Satan, Jinn och liknande och är deras ålder mellan 13-40 (generellt).

6 - Presenterar gärna ej sina fruar/döttrar eller inte direkt pratar om dem. dem flesta farliga inte är gift eller om dem är gift då deras fruar är bland dem farliga också.

7 - Inte är utbildat med bra status, d.v.s. inte har högutbildningar, och om dem är högutbildat då 90% är från sina egen länders universitetet.

8 -  Använder mycket Arabiska-Islamiska ord. så som Insha Allah, Salall allah - va aaleh va sallam och mm så fort dem eller du nämner deras profet Mohammad eller stora Emam.

9 - Inte har många utländska/ icke muslimska vänner. Riktiga vänner.

10 - Du inte kan veta mycket om dem och deras familj, umgås ej mycket med icke muslimer, lever i exil, har många psykiatriska problem som inte vill visa, ger ej svordomar normalt, utan bara på Arabiska. 

10 - 98% kan Arabiska, och är stolt över att vara ARAB. Hatar Iranier. Inte Iransk Regim men Iranier. Hatar Shia muslimer och andra grupper också. 90% är Suni muslimer.

11 - Tyvärr , jag måste nämna det också. Kolla på alla redan arresterade bland dem, Oh oh oh,  du inte hittar ett enda snygg man, ansiktet menar jag. Det 95% inte ser fint ut. Jag måste använda ordet (vacker ansikte) även för man. Dem har en sådan ansikte som inte får normalt uppmärksamhet av kvinnor, (Inte ibland heller) tyvärr. För jävligt fula är dem. 

12- Som många har fel är bara 40% av dem odlar skägg. Så inte blir lurad av en stor del av dem som inte har skägg.

13 - Dem lever och tror mycket på vidskepelse, men dem gärna inte pratar om detta. Du ska lura dem vid testet och ska visa att du tror på vidskepelse och då kanske dem medger sin tro också.

14 - Dem pratar ej mycket, utan att lyssnar mera, för att dem inte har mycket och kommentera, utan deras huvud man som pratar mycket, diskuterar gärna för att känna vem är deras fiende, och då sådan man normalt leder en grupp och själv är sista person som visar farliga beteende. 

15 - Då då eller regelbunden besöker Muske.

16 - Deras klädd-still vill e visa att dem bryr sig ej om modet, märkes kläder, fina passande kläder heller. Dem tar på sig det billiga och skita opassande upp och ner med mycket dåligt smak.

17, 18, 19, 20 och 21 håller på testa själv med stor del av Araber som jag umgås för att forska: Tyvärr.

Det inte är farligt att nämna deras kännetecken, för att dem inte kan ändrar sig, och så fort dem byter till annat still då märker man, att han inte kan gå i dem kläder och stilett är främmande eller han känner sig opassande och en annan valde kläder för honom. hahahahahaha sorry

kommer inom kort med andra 5 tecken eller kanske jag har missat många mera.

Hjälpa mig då.

Tack

m2studio
0

Min fru säger att dem kommer och döda mig en dag så småningom. Eftersom jag pratar mycket öppet om dem och deras sjuka tro.

m2studio
7

En rolig berättelse som är sann.

En dag jag frågade en Muslim som trodde att han hamnar i Paradiset eftersom han gör mycket bon och är riktig muslim. då frågade jag:

VAD händer när du hamnar där?  svarade:

Jag kommer att bo resten av mitt LIV i Paradiset. Vad finns där? Svarade: Enligt Koran, mycket fint ställe, med alla fina, snygga, sexiga kvinnor som man kan ha sex med alla., vilken man vill, när man vill, hur man vill,(Kolla själva tanken om kvinnor och sex) (jä…n är redan sjuk) sedan där rinner bara honung och mjölk av berget, över allt är grönt, man jobbar ej, sover och äta och kn… sorry ha sex bara och en massa strunt som jag kan bevisa var kommer själva ordet ifrån och inte från Gud i an annan tråd.

Då frågade jag: vad händer för kvinnor som dörr och går till Paradiset? finns snygga man för dem också? ex. för dina döttrar och din fru?

Det var när att han slår mycket mycket aggressiv. Han gick upp skrek och gav mig massa med svordomar, sen sa att gud kommer att bestraffa mig mycket hård och mm, mm.

Han hade inga svar, efter ett tag förstått jag genom ett meddelandet att han gick till Muske och frågade Imamen, och Imamen svarade tänk inte på sånt, din fru är din även i Paradiset om hon hamnar där, och ingen tar dina döttrar, sådan lovande från gud är bara för MEN och inte KVINNOR, och kvinnor bara dör och händer inte mycket med dem. hahahahahahahahahahahahahahhahahah

Imamen vill veta vem jag är och frågade honom om min adress och mm. 

Fråga en muslim vad händer i paradiset om din kvinna som kommer att få ungdomens kraft efter döden, vill ha en snygg pojke? om hon dörr före dig? Måste hon väntar på dig vi Paradisets dörr, får hon inte gå in? eller kommer att ha en metall trosa med lås som gud kar nyckeln bara, tills make hamnar där?

Snälla fråga eran kompisar som är muslimer.

Om dem skrattat och inte gav svar, då skall ni förstår att dem inte ens vill tänka tanken. Inte vill veta om det. Vill dör utan upplysning om sin fru och döttrar. Om dem sa att JAG INTE VET, BRYR MIG INTE, AHHH det är strut prat, varför ska jag besvara eller varför du tänker på sådana frågor? det kan gud bestämma, jag vet ej.

SÅ kan ni förstår vad jag har pratat om ikväll.

Kram

72mm
3

#43 "Då frågade jag: vad händer för kvinnor som dörr och går till Paradiset? finns snygga man för dem också? ex. för dina döttrar och din fru?"

Haha. Jo, det är en bra fråga.

white lady
0

#43 Jag kan ju undra varför Mohameds 25-åriga äktenskap med Khadijah aldrig nämns i disskutioner. Vad hände, var gjorde han av sorgen, vem har fört hans talan egentligen. Du kanske har ett bra svar på det m2studio ?

Förövrigt är det helt otroligt att Jordens alla Kristna bara köpt Jesus död på korset. !

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

m2studio
7

#45 av: white lady gärna besvarar jag, men det här är sista jag skriver  här på politik, för att värden tagit bort en av mina tråd utan meddelande och orsak.

Jo, första profetens kvinna som han äktade var Khadije som var en mycket mäktig kvinna i Maka. Hon hade mycket pengar och makt inom handel och var äldre än profeten. 

Mohammad har använd hennes pengar och använd hennes resurser för att kunna starta Isalm. Hans egen påstående, koran, och andra säger att Mohammad var analfabetism för att senare säga att koran är en under, eftersom koran inte skrevs på den vanliga daglig konversationen som Dagen Arab gjorde utan är lite poetisk och ibland lite mindre och ibland lite mera som kan order rimma också.

Mohammad inte varit analfabetism utan med Khadijes pengar och hennes fler 10 tal kameler Mohammad har rest många av förta år som bodde med khadije.

Han blev en köpman och var borta i många månader i många tillfälle under 30 år. Under alla dessa år han har lärt sig att skriva och läsa samt studerat gamla och nya testamentera noggrann också. Man kan se många många reglar som Mohammad bara kopierade från Judendom samt från kristendom.

Han kunde dem mycket väl och man kan se i koran att han inte kunde ex. se en profet som kan dö och leva igen, så som han visste att han inte kan göra det därför muslimer accepterar ej korsfesten av Jesus utan säger att Guds hand har tagit bort Jesus i sista minuterna och en annan människa kors-fästat i Jesus plats. Guds hand tog honom, så på den här settet Jesus inte hade gjort märkligaste sak i världen heller och inte är större än Mohammad. För att Mohammad skulle kunna finanser sina studie då behövdes khadijes pengar och resurser och Mohammad aldrig vågade lämna henne, äkta andra kvinnor och mm heller. Han var båda upptagen med studier och hade pengar o var bort från en gammal kvinna också.

Muslimer veta allt detta därför inte pratar om det. Därefter många kritiserar Mohammad för hans många andra kvinnor som tar det kanske lite lång. 

Angående mina tråd som jag skrev inätt.

Om du/ ni som hanterar rummet inte förstår mina förslag är inte mitt fel. Ni borde utbilda er mera.

Snart ser jag Anarki i Europa om folket inte kan prata rak till varan och hitta lösningar.

Tänk att om en av dina familj-meddlemar hade mista livet i sådana attentat då skulle du fortfarande tar bort min tråd? vänligen ljuga ej som muslimer.

Om vi inte kan diskuterar öppet då kommer vi att kriga med varan och en av orsakerna kan vara du som tar bort en förslag.

Hej då alla.

white lady
0

Först och främst vill jag tacka dig m2studio.

Jag har ingen möjlighet att ta bort något du skrivit här m2studio !

Det får du fråga sajtvärden/medarbetare om.Tycker det bara är trist när det händer,vet ej vad du skrev, eftersom jag inte varit inne här sedan mitt inlägg.Men det värkar ha varit storm på pif.

Med tanke på att en av Mohameds morbröder var kristen kan det ju förklara hans studier av GT.

Jag är ganska övertygad om att all skit som utspelar sig idag beror på skapandet av religionerna.

Hoppas du är inne och läser häri alla fall m2studio.

[viccaan]
0

M2stuio, inlägg tas bort automatiskt när för många röstar ner dem, har hänt mig också. Det  behöver inte vara sajtvärden som tog bort din tråd :)

white lady
0

Så då är det upp till m2studio att fråga dom. Som jag skrev,,,,Vad stred det mot för regler? Den som tog hand om det kan ju uttala sig. 

Du verkar ju inte varit medlem mer än 12 dagar viccan ?

[viccaan]
1

#49 har varit medlem förut så vet hur sajten fungerar, och har redan fått 3 inlägg borttagna på 3 dagar, de kommer upp igen dock :) Bra Sajtvärd vi har som fixar så mycket va! :)

white lady
0

#50 Jaha då förstår jag varför du skapade ett nytt nick.

Många behöver det tydligen.Men detta har ju inte med dig att göra va ? Utan m2studios besvikelse.

[viccaan]
1

#51 Det är min fulla rätt att informera "m2studios" om vad som skulle kunnat hänt jo….:)