Så här bekämpar Österrike terrorister
Österrikes tidningar skriver om inrikesministerns planer att bekämpa terrorister. Dschihadister och potentiella terrorister ska få husarrest och fotboja.
Hon menar med "potentiella terrorister" folk som har rest till Syrien och blivit utbildade, men där bevis saknas att de har begått brott (det finns 70 stycken i Österrike) och salafister som arbetar för att radikalisera muslimer. En klarsynt politiker borde inse att det bara finns 2 möjligheter. Antingen man ändrar lagen till att man kan spärra in dom i fängelset innan de mördar oss (livstid), t.ex. pga tillhörighet i terroristiska föreningar eller att man tar ifrån dom deras europäiska pass och skickar dom tillbaka till deras land.
Jag kan riktig föreställa mig hur en terrorist tänker att han vill gå ut och spränga sig i luften tillsammans med en massa oskyldiga människor och sen tänker han……" ohh, shit, det går ju inte, jag har ju husarrest". Med tanke på det här och även Merkels agerande borde man göra regelbundna psykiatriska undersökningar för politiker till plikt!
Eller kan det hända att Österrike börjar att närma sig Scharia? En kvinnlig lärare som hade sex med 14-åriga elever fick 4 års fängelse, men terrorister får husarrest och fotboja. Kanske österrikes inrikesminister borde vara lite strängare. Man skulle ju jämte husarrest också kunna förbjuda dom att titta på TV.