Läkarna...
Jo, en tanke slog mej nyss. Om en massa läkare kommer hit från när å fjärran å får jobb, hur ska d då gå för våra stackars parasiter, STAFETTLÄKARNA??? Jag bara undrar.
De blir stafettläkare de också.
#1 Tveksamt tror jag, åtminstone lär d väl ta en stund innan dess. Å stafettsocionomer har börjat dyka upp åxå såg jag i Televisionen härförleden.
Jag menar inte att kritisera någons kompetens, men för mig är det ett större problem att läkaren inte kan språket ordentligt än att få ny läkare gång på gång. Senaste läkaren jag var hos var i princip omöjlig att förstå och han förstod inte mig, vilket resulterade i en hel massa missförstånd som inte gav mig rätt hjälp.
Det gör ingenting om stafettläkarna blir färre eller försvinner, de är ett jäkla problem, dels för att de kostar samhället tre gånger så mycket och dels för att punktinsatserna de gör ofta måste göras om av de stationära läkarna.
#3 Nej, men d e ju ett jävla sätt att sko sej som dom gör, d går inte att komma ifrån, eller hur? Men ser man som Romson, skattepengar nåt som bara faller från himlen, då e d ju inget problem.👍😉
Dessvärre så kommer det nog inte så många läkare som är flyktingar.
#6 Tjaa säj inte d, såg i lokal TV nu att 6-7 stycken satt å lärde sej Svenska, å 6-7 st. här uppe e rätt så mycke vill ja lova, å blir d fler så inte mej emot. Hellre d än kriminellt slödder utifrån som vi får försörja hur länge som som helst.
D e invandringspolitiken som e åt H-vete, inte människorna, eller???
Å som vanligt e inte Åkesson bjuden på Nobelfest, d e åxå åt H-vete.
#5 Det säger jag inte emot!
vi har också ont om läkare i södra delarna. Jag tror att 1/3 av läkarna i Blekinge är stafettläkare.
Ja du ser där, å dom e inget annat än ett stort dränage på den allmänna kassan.
# 10 Milt uttryckt - ja.