Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 912 ggr
kamera0710
6

SD och skattepengarna

Ledare i LT, Södertälje, om en SD-politiker som tydligen inte riktigt vet var han är bosatt eller vad han sysslar med. 

"Med andra ord bygger hela kontrollapparaten på tillit. Det ligger i gränslandet till naivitet, och med tanke på att Södertäljes skattebetalare årligen bidrar med närmare elva miljoner kronor i partistöd skulle man önska att kommunen tog kontrolluppgiften på större allvar.

Det gäller självklart även kontrollen av enskilda ledamöter.

Det räcker att titta på fullmäktigeledamoten Tommy Blomqvist (SD) för att se att kommunen är helt oförmögen att stoppa dem som vill tillskansa sig pengar utan att ha rätt till dem.

För ett år sedan avslöjade LT att Tommy Blomqvist lurat sig till en plats i lokalpolitiken genom att skriva sig i Södertälje trots att han bor i Nykvarn – och att han regelmässigt begärde ut reseersättningar till Nykvarnsbostaden efter möten inom kommunen och i Telge AB.

Kommunen togs på sängen. Den levde uppenbart i tron att folkvalda politiker var ärliga.

Avslöjandet resulterade i att Tommy Blomqvist betalade tillbaka de tusenlappar han kvitterat ut för resorna. Däremot kunde han fortsätta som politiker i Södertälje eftersom Skatteverket, som är kontrollmyndighet, inte agerar retroaktivt när det gäller att fastställa var människor bor."

http://lt.se/asikter/ledare/1.3370926-kommunen-borde-ha-lart-sig-av-blomqvist

Spöket
5

Det borde vara en hård granskning av alla våra politiker och av deras Medarbetare. Moderaternas talesman i lantbruksfrågor har själv vanvådat sina ponny så pass att de fick avlivas.. Idioti

Multi vad?

[[eskils_]]
2

Det pågår fiffel och båg i alla partier, det kan man vara säker på.

#1 Håller med dig om att den utnämningen var idiotisk.

Här är en annan politiker som inte vet vad empati vill säga:

"Miljöpartisten Mats Olsson, som sitter i kommunfullmäktige i Essunga, anmäldes för att han slår ihjäl de kattungar som föds på hans gård.

– Ja, jag slår dem i en sten. Det är ingen trevlig sysselsättning, säger han till Nya Lidköpingstidning.

Länsstyrelsen konstaterade efter ett besök i somras att politikern har mellan åtta och nio honkatter som regelbundet föder ungar – som omedelbart avrättas.

Enligt Länsstyrelsen orsakar antalet oönskade katter inavel, sjukdomar och svält. De har därför ålagt Mats Olsson att kastrera sina honkatter.

– Jag håller inte med länsstyrelsen i deras bedömning. Men jag måste ju följa lagen och därför kommer jag istället att avliva samtliga katter, säger han till NLT."

Många av oss från Hittekattsgänget skrev och protesterade, fick dock inget svar såvitt jag minns.

Spöket
4

Ofattbart ! Människan måste ju ha ngt mentalt fel!

Multi vad?

indra-bus
2

Men att tuppkycklingar krossas levande i en kvarn är ok?  Eller kultingar som slås ihjäl mot golvet. Suggorna som är avlade så att de skall få så stora kullar som möjligt så de inte klarar att ta hand om dem utan ligger ihjäl dem, Har alla köttätare mental fel? Eller att ta kalven från mamman efter ett dygn.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[helga21]
3

# 2 Ja något fel måste det vara på denne. Tänker på katterna som kanske får mjölkstockning då de inte har ungar som de kan ge di åt.

Zepp
3

En väldigt stor fördel vi har i vårt land är offentlighetsprincipen!

Det innebär att alla kan bli granskade.. och vi själva får lov att göra våra val av vilka vi skall rösta på som våra företrädare!

Partier består utav människor med fördelar och brister.. oftast vill partierna själva rensa bort de förtroendevalda med allt för allvarliga brister för att maximera sina röster.

SD är väl ett typexempel på detta då de rensar väldigt flitigt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zyperior
4

#6 Man rensar väl inte för att maximera sina röster primärt. Man rensar ju för att de avviker från partiets linje för mycket. Rösterna kommer inte med rensningen, rösterna kommer med trovärdigheten för att man rensar.

Vill minnas att Mathias Karlsson tackade för medias granskningar av deras parti så de kunde rensa i partiet, men vill också minnas att han, liksom vi andra SD:are här önskat många gånger; granska de andra jävla partierna lika hårt också.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
2

Det är väl lite samma sak i princip?

Det ena leder till det andra.. dvs trovärdigheten ökas?

Har väl alla de andra partierna oxå gjort?

Har du dåligt minne?

Löss i den röda fanans veck, kulturminister som smiter från TV-licensen, det får väl vara någon jävla ordning i ett parti, osv!

Zyperior
4

#8 Det är inte samma sak. Det är inte röstfiske det handlar om. Primärt handlar det om att ha det snyggt och städat på sin arbetsplats för att man ska trivas där själv. Att sedan produktiviteten ökar för att det är snyggt och städat, det är sekundärt.

Jag tror de andra skulle behöva rensa bra mycket mer. Medias bevakning har inte ens varit i närheten så attackinriktad mot något annat parti. Systematiska uthängningar. Beräknande redaktörer som sitter på infon tills den dag de tror de gör mest skada att publicera osv.

Nejdu. Det går inte ens att jämföra.
Sen att du går på att man släpper någon notis om något annat parti då och då för att det ska kännas "rättvist" får stå för dig.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kamera0710
0

#2 Om avlivandet sker snabbt och smärtfritt tycker jag inte att det finns så mycket att säga. Innebär det onödigt lidande ska hanteringen kritiseras. 

Annars ser jag hellre att katter avlivas än att de sprider sig vind för våg ute i naturen. För några decennier sedan fick den som hade jakträtt skjuta katter som påträffades ute i naturen. Detta skulle jag gärna återinföra.

[helga21]
5

# 10 Det skulle verkligen inte jag.

Zepp
1

Det är visst samma sak.. SD får mycket utrymme i media.. därmed så granskas de oxå flitigt!

Dvs om någon påstår något så är det alltid någon annan som kollar upp det hela!

Journalister är alltid ute efter ett scoop.. det är deras instinkt och de jagar högvilt!