Fundering ang SDs partiprogram
Jag tänkte på en sak. Undrar hur många som inte röstar på Sverigedemokraterna som faktiskt läst deras partiprogram. Vad tror ni?
Alla har åsikter om Sverigedemokraterna, bra eller dåliga, men få som är negativt inställda till Sverigedemokraterna hänvisar till deras partiprogram.
(Själv läste jag alla riksdagspartiers partiprogram innan jag bestämde mig för vilket parti jag skulle bli medlem i och kan nämna at det blev ett av partierna i "sju-klövern".)
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Jag röstar absolut inte på SD, och jag har inte läst hela deras partiprogram. Läste ungefär halva innan jag tröttnade på svamlet.
Jag har läst hela partiprogrammet, och jag tycker inte alls om det som står där. Ännu värre är deras dolda agenda. Dem är betydligt värre än vad man får fram av att läsa i deras partiprogram även om det är väldigt illa.
Ja, jag vill inte att det blir en tråd för/emot sd, utan är just nyfiken på hur vanligt det är att ej-sd:are läser deras partiprogram eller om folk i allmänhet går på vad de hört om sd så att säga.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Jag skulle faktiskt säga precis tvärtom, jag tror att den stora merparten av deras väljare inte läst det. Och siffran som har jämfört deras tidigare vallöften med vad de sedan röstat på i riksdagen är försvinnande liten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 Mycket möjligt. Jag har inte funderat på det, men min fundering är det jag skrev i #0.
Men det skulle vi ju kunna ta med i den här tråden också för det är också intressant och hör på sitt sätt till trådens ämne.
Jag tror att de flesta inte läser det/inte tror på det pga sina egna åsikter, för man kan väl inte finna/se något positivt när de är "fiender"? ;)
Jag accepterar att folk jag känner uppriktigt läser det och tar ställning efter det, istället för att lyssna på all bullshit, precis som jag kan göra om partier. Tyvärr är det få saker som hålls av de flesta.
Tror även som #4 att många av väljarna inte läst det, men de är nog så trötta på den nuvarande regeringen att det inte riktigt blir viktigt.
#1 Är ju svammel i dom flesta partiprogrammen i alla fall i dom man kan jämföra partiprogrammet mot verkligheten & vad partierna gör när dom fått makten. Sd har ju inget inflytande utan kan på sin höjd bara stödja eller rösta ner andras förslag.
#7 Därför skumläser jag bara de olika partiernas partiprogram🤐
"Själv läste jag alla riksdagspartiers partiprogram innan jag bestämde mig för vilket parti jag skulle bli medlem i och kan nämna at det blev ett av partierna i "sju-klövern".
Man kunde ju önska att folk gjorde detta i lite större utsträckning. Jag tror att SD har en större andel väljare som läst partiprogrammet än andra partier. Jag tror också att det är mycket få SD-motståndare som faktiskt läst programmet. Men jag tror detta är sant för de flesta, det är nog inte så otroligt många SD'are som är super-insatta i MP's, V's eller Fi's partiprogram heller.
Jag tror folk i gemene man går på vad politiker säger. Tycker man t.ex. KD's representater brukar få ur sig vettiga saker kanske man kollar upp partiprogrammet för att undersöka om man eventuellt borde rösta på just dem.
Friskt kopplat är hälften brunnet!