Anarki pga. av öppna gränser
I Tyskland blir situationen värre och värre. Det som hände på nyårsafton har inte hamnat i tidningarna förän idag, tills det inte gick att hålla det hemligt längre.
I Europa var det ju på alla ställen där många människor firade nyår mycket mer polis än vanligt, pga terrorfaran. Även i Köln, runt järnvägsstationen firade folk nyår och polisen vaktade. Festen stördes när ungefär 1000 män mellan 15 och 35 år, som enligt polisen och vittnen såg ut att komma från arabiska länder och Nordafrika, stormade festen för att ofreda kvinnor sexuellt och råna människor. Minst en kvinna blev också våldtagen. Männen var aggressiva, utan hämningar och brydde sig inte om närvaron av polisen. Till och med en polis i civil blev sexuell ofredad.
Polisen pratade om våld och sexualdelikter i en helt ny dimension.
Ursäkta, nu såg jag inte att det diskuteras om exakt samma sak i ett inlägg av Bermudas………
Anarki? Anarki är när det inte finns några gemensamma kulturella regler. Det finns massa regler som om de följdes skulle hindrat detta. Om de här kvinnorna bara slutade att bete sig som de horor de uppenbart är skulle vi inte ha några problem.
Kvinnor i niqab blir vad jag vet aldrig någonsin sexuellt ofredade ute bland folk. Man måste vara tolerant och öppen för andra värdegrunder. Europa är mångkulturellt nu, ni får sluta upp med att vara så främlingsfientliga och islamofobiska.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#2 😂
Det verkar vara lite svårt med definitionerna här.
Kolla skillnaden på:
Dessa män är uppenbart idioter, och muslimer/afrikaner/araber.
och
Dessa män är uppenbart idioter för att de är muslimer/afrikaner/araber.
Hitta sedan det rasistiska uttrycket. Det är 50/50, så det borde gå.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Hittade det här. Nån som kan finska för att bekräfta översättningen? "Finska medier är på hugget. Verkkouutiset har gått ut med en ny text, som handlar om beskyllningarna mot polis och media för att till en början ha försökt tysta ner händelserna. Citat: På Twitter har jändelserna i Köln diskuterats mycket. Tyska medier har beskyllts för mörkläggning på grund av brottslingarnas etniska bakgrund. Mången förundrar sig över varför det tog flera dygn innan saken nådde offentligheten. I tyska Huffington Post har också polisen anklagats för mörkläggning. Man har förundrats över varför inga signalement på de misstänkta gavs ut, trots att det finns mycket bilder från övervakningskameror. HP påminner om att fallet påminner om de mass-antastanden som inträffade i nordafrikanska städer under den arabiska våren, till exempel vid demonstrationerna i Kairo." http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/jatko%20koln%20uusivuosi-45072 Svensk text av skribent på flashback
#3 Varför fokuserar du på männen? Det är ju kvinnorna som tydligt har visat hur omoraliska de är. Hade de bara erkänt Allah, klätt sig anständigt, haft manligt sällskap när de går ut på kvällen och inte betett sig som horor i största allmänhet skulle de ju ha blivit behandlade med respekt, eller hur?
Männen i Köln behandlade bara kvinnorna på samma sätt som de behandlade sig själva. De gav dem samma respekt som de visade sig själva. Kvinnorna har givetvis bara sig själva att skylla.
#5 En person på flashback säger just så faktiskt och denne verkar inte trolla, vad jag kan se. Nu verkar det vara en person som har över lag har en negativ bild av kvinnor, och kanske är lite störd, men personen tycker kvinnorna får skylla sig själva som springer ute utan manligt sällskap. Edit: vad jag ville ha sagt med det är att jag tror att den typen av åsikter kan komma från fler håll längre fram.
I Gävle blev en kvinna förföljd av en en invandrare som tog henne på baken sen kom det två andra. Hon filmade det hela med sin mobiltelefon. De erbjöd henne pengar i utbyte mot sex.
Anarki är upplösningen av lagliga strukturer. Nog finns det lagar i lagboken, men om massor inte bryr sig om lagarna och staten inte förmår att göra någonting åt saken är det anarki. Det handlar ju inte om fortkörning eller felparkering utan om offentlig våld utövad av 1000 gärningsmän bland minst lika många andra människor vid närvaro av polis och antiterrorkommandos.
Och snälla… skriv att resten av ditt inlägg var ironi. Jag höll på att ta det på allvar för nuförtiden måste man ju räkna med att det finns salafister överallt,, även i forum.
#8 det var nog ironi :-) men som sagt som jag skrev i #6 det kan komma fler röster som har liknande inställning i framtiden där man helt enkelt skuldbelägger kvinnor för att bete sig oansvarigt när de rör sig ensamma ute.
#8 "Och snälla… skriv att resten av ditt inlägg var ironi."
Du kan vara lugn. Men det är extremt oroande hur enkelt det är att argumentera utifrån just den totalitära ideologin. Har man en övernaturlig auktoritär på sin sida så blir de flesta moraliska dilemman befriande enkla. Dessutom så är det vägen till fred på jorden - om alla anammar samma moraliska kod.
#9 Genom att mörka och inte konfrontera i den här frågan accepterar man redan idéerna. Vad jag är rädd kommer hända är att vi av rent pragmatiska skäl kommer acceptera och i viss mån anpassa oss. Jag tror t.ex. att ej troende, unga kvinnor i Sverige i de mest utsatta områdena i en nära framtid mycket väl kommer kunna tänka sig att sätta på sig en hijab bara för att inte hela tiden behöva vara så djävla rädda för att bli våldtagna. Det kommer att kännas som en enkel lösning och ett billigt pris att betala.
Det kanske redan händer, vad vet jag?
#5 Jag som trodde 50/50 var ganska bra odds. Men, det var väl inte annat än man kunde förvänta sig.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Mörkläggningen är uppenbar, inte bara i Tyskland. Det är de 3 länderna som tar upp nästan alla flyktingar: Sverige, Tyskland och Österrike som mörklägger brotten. Folket ska inte veta om konsekvenserna som deras politik har orsakat. Bara om saker och ting sprider ut sig till ett stort antal människor utan att media rapporterar, kommer tidningsartiklarna. Idag kom alla artiklar om saken ut samtidigt i alla dessa 3 länder. Det måste vara någon som styr och säger "nu får det rapporteras". Jag antar att det är Merkel, som ju blev utbildad på hjärntvätt när hon jobbade för STASI.
Sen är det intressant att tidningarna i Tyskland och Österrike betecknar de illegala invandrarna som "Schutzsuchende" = skyddsökande. Samtidigt skriver tidningarna att det finns med mer invandrare i flyktingsströmen från Marocko och Algerien nuförtiden. Min man kommenterade en artikel på internätet och frågade varför dom betecknar alla invandrare som skyddsökande och bad dom att informera honom vad någon som bor i Marocko söker skydd för. Han frågade om han hade missat någon tidningsartikel om krig eller politisk förföljelse i Marocko. Han skrev att han själv har varit i Marocko på semester och inte var det krig där. Inlägget togs bort. Sånt ska folk inte ens fundera på.
Objektiva informationer finns det bara i länder som Ungern, Tjeckien.
Sånt här går inte genom Merkels censur.
# 9 + 10
Puuuuuuhhhhhhhhhhh………. och jag som redan började att fundera på hur man svarar på det här inlägget om det skulle ha varit allvar. 😃
Men de 1000 männen som ofredade kvinnorna tänker säkert så. Hur man bemöter sådana argument, att det skulle vara kvinnornas fel? Man skulle kunna tala om för dom att kvinnorna i Europa inte behöver att gömma sig bakom en slöja eller burka, eftersom männen i Europa kan behärska sig om de ser en kvinna på gatan som ser bra ut. Människorna är de enda primaterna som kan behärska sig sexuellt och vi människor har bara sex med andra människor. Men om man säger det får man nog en kniv i sig.
#12 nu är det ute i svensk media. DN och Metro, som jag skrev igår, det går inte hålla undan när det väl börjar komma ut ordentligt. Metro la in en liten brasklapp om ett äldre knivnazistdåd i slutet för säkerhetskull. "Det måste vara någon som styr och säger "nu får det rapporteras". Jag antar att det är Merkel, som ju blev utbildad på hjärntvätt när hon jobbade för STASI." Klart att det styrs uppifrån. Samma som här. Chefredaktören har någon över sig ..tidningsägarna och politiker i nyckelpositioner har en hel del att bestämma om när det gäller viktiga frågor, i övrigt har man fria tyglar. ( fritt att skriva om skitfrågor) #10 "Vad jag är rädd kommer hända är att vi av rent pragmatiska skäl kommer acceptera och i viss mån anpassa oss." Jag skulle vilja säga så här, jag tycker kvinnorna måste börja bli pragmatiska redan nu. Det går inte att bortse från att det blivit mycket mer riskabelt att röra sig ensam på kvällarna numera. Naturligtvis ska ingen skuldbeläggas för att inte varit försiktig det vore ytterligare ett övergrepp på oskyldigt offer, men däremot måste man börja tala om strategier för att undvika farliga situationer. Till exempel att inte dricka sig för full och därmed vara mer utsatt.
#3 Människor kan vara påverkade av en kultur/ideologi/religion som hämmar alt. lättare tillåter vissa beteenden. Enligt DN:s uppgift syntes de aktuella unga männen ha bakgrund i MENA-stater. Att se kulturmönsters ev. inverkan är knappast rasism i sig. De kan ha förklaringsvärde. - För bra många år sedan läste jag om en sjöman som mönstrat av i Göteborg på sommaren. Han blev bekant med en svensk flicka som sa stopp när de vänslats mycket och då våldtog han henne. I rätten anförde hans försvar att han kom från en kultur där bara lättfärdiga eller prostituerade tillåter sådan intimitet utan att löpa linan ut om mannen vill. Rätten köpte inte detta då den menade att reser man iväg ut i världen får man förstå att allt som gäller hemma inte är gångbart annorstädes. Och man måste väl inte se sjömannen som en ond person, men kulturinfluerad, annan bakgrund. Den kan förklara en del men ursäktar inte. Gör en svensk man samma våldshandling är det inte någon vits ens försöka med kulturbakgrund.
#15 Det är sant, det går inte att använda som "förmildrande omständighet" eller något som man kan ha överseende med. Att värderingar & kvinnosyn spelar in i en händelse som denna (Köln) är för mig givet. Och som du skriver - gärningsmännen anser troligen att de inte gjorde något fel.
Hade svenskfödda män kunnat uppföra sig på samma sätt? Det tror jag säkert - för 300 år sedan.
#10 "Vad jag är rädd kommer hända är att vi av rent pragmatiska skäl kommer acceptera och i viss mån anpassa oss."
…och det är så här det börjar;
#17 Hon får också mothugg i kommentarerna.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Igår såg jag flera tyska TV program där det informerades om saken. Polisen kritiserades väldigt mycket för att man i polisprotokollet som handlade om övervakningen till nyårsfesten skrev att det var en lugn nyårsafton utan några speciella händelser. Försökte man att mörklägga vad som hände eller kan det hända att hundratals poliser inte såg vad som hände? Eftersom en kvinnlig polis i civil också blev sexuellt ofredad (hand i hennes byxor) kan väl polisen inte ha missat det? Senare ändrade polisen protokollet………
Enligt vittnen som blev interjuvade kom hundratals unga män från olika håll och församlade sig på ett ställe, ända tills det var omkring tusen stycken, som började att kasta fyrverkeripjäser och avfyra raketer på människor. Utifrån den församligen bildade de flera mindre grupper med 10-30 män som omringade kvinnor och tog dom på bröst, rumpa och könsdelar. Dom slet av kvinnors trosor och BH och tog ifrån dom deras värdesaker (mobiltelefon, pengar osv.). En del offer sa att de inte trodde att de skulle klara sig levande ur det här och ein kvinna sa att hon blev ofredad i en halv timma. Sen dess kan hon inte sova, lider av darrningar och är traumatiserad.
Sen kunde man läsa flera motsägelsefulla uttalande av polisen. Först hävdade de att det inte skulle vara flyktingar, utan personer som är kända hos polisen. Senare kunde man läsa att polisen inte har en aning om vilka männen var, men att man inte genast ska misstänka att det var flyktingar. Den senaste statusen igår var att de fick 90 polisanmälningar av kvinnor som blev ofredade, men det är bara vad de erkänner för folk och säkert var det många fler.
I alla fall var det män som kom från arabiska länder och Nordafrika och det spelar egentligen ingen roll om det var redan "integrerade" flyktingar som lever här i flera år eller om det var flyktingar som kom nu. Om det inte var nya flyktingar visar det ju att integrationen inte fungerar och att det kommer att bli ännu värre i framtiden.
Man spekulerar om det här var organiserat brott och jämför saken med tjuvar som jobbar i grupper där ett par distraherar människor och andra stjäler deras värdesaker. men inte församlar sig 1000 män bara för att ta ifrån 90 kvinnor deras värdesaker………..
Mina tankar: Inte församlar sig 1000 män av en ren slump och börjar att ofreda människor pga för mycket alkohol. Snarare är syftet att attackera vår kultur som de föraktar och att sprida rädslor bland folk. Kanske de blev rekryterade av IS och det här är en del av deras plan att ta över Europa. Vem som inte bär burka eller slöja och som inte är muslim är för dom horor och Europa och vår kultur är satan. Vem som lever vår kultur, inte är muslim och kvinnor utan burka/slöja ska inte känna sig säkra i Europa längre. Det skulle kunna förklara varför 80-90 % av alla som kommer med flyktingsströmen är unga män.
Vi duger bra för att ge dom ett bra liv där de inte behöver att arbeta, men annars har de bara föraktelse och våld att ge oss.
Bra inläggg! #19 "Mina tankar: Inte församlar sig 1000 män av en ren slump och börjar att ofreda människor pga för mycket alkohol. Snarare är syftet att attackera vår kultur som de föraktar och att sprida rädslor bland folk. Kanske de blev rekryterade av IS och det här är en del av deras plan att ta över Europa. " Nej det kan inte vara en slump. Och tänk att man påstod att de skulle vara personer "kända hos polisen". Herregud skulle polisen som inte haffat mer än några stycken känt igen killarna? Kofots-Achmed, Langar- Ali osv knappast! Men man har ett narrativ att följa: "De som kommit hit i denna våg är flyktingar, ofta bara "barn" och oskuldsfulla, punkt slut."
Senaste nytt är att redan över 100 kvinnor har gjort polisanmälan. Polisen har inte gripit eller identifierat en enda gärningsman! Polisen hävdar att det inte finns 1000 gärningsmän, utan att det var en grupp med 1000 människor, men man vet inte hur många av dom det var som utförde brott. Hur kan man hävda något sånt om man inte ens lägger märke till vad som händer?
Jag anser att redan närvaron av hela gruppen kan anses som ett hot som ger gärningsmännen stöd, även om bara en del av dom ofredade människor. Men om över 100 kvinnor blev ofredade och var och en omringad av 10-30 män kan man nog föreställa sig hur många av de 1000 det var som ofredade kvinnorna. Vad polisen säger går inte riktigt ihop. Polisen ljuger och politikerna ljuger. Hemskt! Egentligen bör polisen och politikerna skydda oss och inte gärningsmännen.
Kan det finnas ett samband mellan det som hände vid centralstationen i Köln och de varningar som kom om en terrorattack vid centralstationen i München på nyårshelgen?
Läste i någon artikel att det var svårt för de angripna kvinnorna att för polisen peka ut vem som hade attackerat dem, eftersom männen bytte jackor med varandra…
Nyss kunde jag läsa att polisen inte vet vilka gärningsmännen var, men att man inte genast ska misstänka flyktingar.
Nu läste jag här:
"Dem Polizisten gelang es, etwa acht verdächtige Männer aus der Menge zu holen und festzunehmen. „Sie hatten alle kopierte Papiere dabei, Aufenthaltsbescheinigungen für Asylverfahren.“"
Översättning:
Polisen lyckades att ta fast 8 misstänkta män ur mängden (alltså bland de 1000 männen). Dom hade alla koperade papper och uppehållstillstånd för handläggning för asylärenden.
Aha…. alla tills nu gripna var flyktingar! Politikerna ljuger för att mörklägga konsekvensen av deras flyktingspolitik och för att förhindra att människorna ska rösta på högern och polisen hjälper dom. Dom hävdar att högerpartierna bara utnyttjar situationen politiskt. Politikerna är lika skyldiga till det här som gärningsmännen. Jag skulle rösta på vem som helst som lovar att stoppa det här vansinnet och skicka tillbaka dom till deras länder.
#23 Det som har drabbat dessa kvinnor är riktigt förjävligt. Det är riktigt svårt att se sanningar och vad som ligger bakom allt mörkande, agerande eller ickeagerande från exv politiker, media och polis. Läget är extremt svårt för alla utom de som helt enkelt väljer att följa (det som troligtvis är IS strategi) rädslan, att fördöma exakt alla som är av utländsk härkomst och bidra till ännu mer polarisering och extrema uttryck. Vilka av de 163 000 asylsökande flyktingar 2015 i t ex Sverige är det du menar att vi ska skicka tillbaka till deras länder? Vilka är dom? Är det så enkelt att avgöra menar du? Även de som vill anpassa sig, lära sig svenska och integreras och arbeta? De finns ju de med som vill detta. Ska vi så enkelt låta rasism, hat och rädsla vinna genom att göra mycket grova generaliseringar tycker du? Själv tycker jag att det verkar ännu mer farligt att "rösta på vem som helst" i dagsläget, när inget läger varken höger eller vänster( i Sverige) har vidare erfarenhet av konsekvenserna av extrempolitik.
Att invandrare vill lära sig svenska och arbeta betyder inte att de överger sin religion/kultur och får en annan syn på t ex kvinnor.Så enkelt integreras de inte. Det är utmärkt att de lär sig svenska och skaffar sig arbete, men den kultur de har levt med sedan många generationer tillbaka går knappast att utplåna. Det blir en slags låtsasintegration; en tunn fernissa av "svenskhet". Den "riktiga" integrationen kommer att ta generationer.
Man kan ju börja med att skicka tillbaka alla som inte kommer från Syrien, Irak, Somalia och Afganistan och alla som kommer utan ett äkta pass. Vem som t.ex. kommer från Iran, Pakistan, Algerien eller Marocko är ingen krigsflykting och har ingen rätt till asyl. Då kan man nästan skicka tillbaka hälften.
Sen ska man sluta upp att bjuda in flyktingarna. Att mer än 90 % vill till antingen Sverige, Tyskland eller Österrike beror på att dessa länder omhändertar flyktingarna bäst och att de har de bästa socialsystemen för flyktingar. Flyktingarna får ju till och med pengar, fast de aldrig har betalat in en slant i systemet. Om dessa länder inte skulle ge dom mer än vad de får i andra EU länder, skulle flyktingarna inte koncentrereas till endast 3 länder.
Lösningen är:
1. Att man skickar tillbaka dom som inte har rätt till asyl redan vid gränsen.
2. Flyktingar får inga pengar, utan endast ett tak över huvudet, mat, kläder och läkarvård. Det var våra skattepengar som gärningsmännen söp sig fulla med.
3. Att inse när vi har överskridit kapaciteterna. 3 länder i Europa har inte plikten att ta hand om alla flyktingar. Jag anser att dessa 3 länder har minst dubbelt så många flyktingar som de klarar av. Om vi stänger gränserna har flyktingarna inget annat val än att hålla till godo med andra länder i Europa. Vi måste säga att nu är det nog. Annars har vi inget socialsystem längre, varken för oss eller för flyktingar.
- Vi har inte bostäder för så många
- Vi har inte jobb för så många och en stor del är analfabeter som förblir socialfall för alltid.
- Vi kan inte integrera så många och många är inte ens villiga att integreras. Vi har inget koll på vilka som är ovilliga i den stora mängden. Vi har redan nu parallellsamhällen.
Det här är realiteten som vi måste agera utifrån eller vi blundar och klassar alla realister som rasister.
Tills nu har jag bara sett faran att rösta på dom som regerar i Sverige, Tyskland och Österrike. Jag har upplevt hur de har missbrukat rösterna som de fick och hur de nu ljuger för oss när konsekvenserna av deras politik uppenbaras. Jag tror inte att det kan bli värre än det här om realister som inte ljuger för folket regerar.
Jag håller med om vad du skriver, men för att integrationen över generationer ska fungera, får vi inte släppa in för många. Om det fortsätter i den här takten är det vi som blir integrerade i deras kultur om ett par generationer.
Nu har riksmedia i Sverige vaknat även när det gäller Sverige i Kalmar.
http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-kvinnor-ofredade-under-nyarsnatten/
#28 ur artikeln: "Sticker det här ut, om man jämför med tidigare festkvällar? – Jag är lite fel person att fråga, men som jag sett det har vi inte riktigt haft den här företeelsen tidigare. Hade det bara varit en anmälan, typ att någon tafsat på dansgolvet - ja, det har ju hänt givetvis. Men när det sen kopplas ihop med det här i trappuppgången och ute på torget, så blir det lite nytt. Kvinnorna som anmält händelserna på Larmtorget har angett att de blivit omringade och sedan att förövarna tagit på deras kroppar." Vi får väl gissa oss till varför detta är "lite nytt" eftersom Expressen väljer att mörka.
Tack för förtydligandet, det lät som att du tyckte att Sverige skulle skicka tillbaka alla som har kommit hit ;). För om det hade varit så, så hade jag undrat ifrån vilket årtal det skulle gälla, eftersom människor ifrån hela världen har invandrat och flytt hit i många generationer tillbaka. De flesta släkten i Sverige har ju inflyttade fäder och förfäder ifrån olika kulturer och länder. Då hade vi i värsta fall fått skicka hem oss själva, till varifrån vår far eller farfars far kom ifrån. Förlåt, nu drog jag det långt. Du menade inte så, jag vet. Det jag menar är att om vi väljer att skylla på en hel kultur, och inte vilket vi alla har rätt till; att bli bedömda som enskilda individer. Så tror jag att vi är på en farlig väg. Vi kan ju inte förneka att svenskar redan är resultatet av en blandning av olika människor med ursprungligen olika kulturella bakgrunder och synsätt.
Jag håller med om att Sverige inte kan klara av att integrera en sådan här enorm invandring på ett bra sätt så att välfärden behålls i samma höga nivå som tidigare. Vi är privilegierade. Lyckligt lottade. Men nej, vi har inte kapacitet att ta hand om så många samtidigt som vi vill behålla vårt privilegium. Jag tänker att det är rättså egoistiskt, men jag är själv egoistisk i viss mån, så det är så jag tänker om det. Integration tar lång tid, något annat tror inte jag heller. Men inget har väl någonsin blivit bättre av att måla upp ännu fler grymma och skrämmande scenarion, än de som redan sker i verkligheten… Uttrycka sin rädsla för att vi istället ska bli tvugna att integreras i en "hemsk" kultur om "de" blir för många. Men det är jättebra om vi kan sätta stopp, så att människor kan börja tänka klart och sansat igen.
Tror dock inte att det på ett bra sätt går att avgöra om en människa kommer att bli, som du uttrycker det, "socialfall för alltid". Resultatet kommer att visa sig beroende av vilka sociala och ekonomiska förutsättningar de i framtiden kommer att få. Så är det även för svenskfödda som i Sverige lever av olika anledningar under svåra förhållanden, exv med olika handikapp. Men jag tycker det är rätt att kräva att samtliga länder i Europa delar lika på ansvaret gällande flyktingar.
Själv är jag också besviken över vilka som fick min röst. Mycket maktkamp och lögner florerar nu. Att det mörkas gör mig arg. Ändå har jag svårt för att tro på konspirationer, att ledande politiker är helt korkade eller ute efter att "jävlas". Någonstans finns en god tanke som har blivit helt fel. Att erkänna upprepade misstag i rådande läge är säkert dessutom riktigt svårt, också pga att makt och pengar står på spel.
Men ärligt talat så tror jag inte att några av dagens ledande politiker inom vilket parti som helst, skulle kunna regera på ett bra sätt just nu. Det verkar saknas kunskap och erfarenhet av att styra i ett svårt läge och hårdare klimat. Vilket inte kanske är så konstigt eftersom majoriteten i Sverige har haft det relativt tryggt och väl ställt under en väldigt lång tid. Det blir för stora och svåra beslut att ta, och de måste tas snabbt, utan att se och fundera över mer långtgående konsekvenser av det vi nu väljer att göra. Det är jag oroad över.
Tror därför det är viktigt att inte bara rösta pga en enda fråga. Men jag förstår att du har granskat "realisterna" parallellt med forskning och fakta, också vad gäller andra frågor än löften om att stoppa invandringen. Du verkar klar över lösningen och det är kanske bra. Jag är däremot inte lika tvärsäker, även om jag tycker lite likt dig i vissa saker. Främst kanske att vi vill ha en förändring.
Jag likställer absolut inte realister med rasister. Den generaliseringen får andra stå för om de tycker att det känns rätt.
Blev långt det här, Rara ;). Kanske bara till viss del svar till dig, och kanske mer min reaktion på situationen.
Det handlar inte om att dra en gräns gällande årtalet som någon befinner sig i Sverige eller Europa. Bortsett från kapaciteten och socialfallen finns det fler problem och det har ingenting med rasism eller hat mot främlingar att göra. Det får gärna komma Indianer, Kineser, Inuiter, mörkhyade osv. , so länge kapaciteten räcker och vi klarar av att ge dom hem och jobb. Eftersom många svenskar med utbildning är arbetslösa kan man inte förvänta sig att analfabeterna som kommer nu kan integreras i arbetsmarknaden. De förblir socialfall. Men det är inte det största problemet.
Det som hände nu i Köln, Hamburg osv. är resultatet av en misslyckad integrationspolitik och invandringspolitik. Politikerna är inte medvetna om vad de gör. Kölns borgmästare gav tipps till kvinnor om hur de bör betee sig och fick ta emot en shitstorm, eftersom det inte är vi som bör anpassa oss. En vänsterpolitiker ansåg att man borde lära flyktingarna om hur man ska betee sig, men här har vi ju med muslimer att göra som anser att de pga deras religion och övertygelse beteer sig rätt. I ett flyktingslager i Österrike våldtog en flykting en 13 årig flicka som blev tvångsgift med honom. Inför rättegången sa han att han enligt deras lagar har rätt till det och inte begår brott.
Nu vill jag inte säga att alla flyktingar tänker så, men bland flyktingarna är det ett stort antal radikala muslimer som inte är här för att bli integrerade, utan de bygger upp parallellsamhällen och de anser att vår kultur är satanisk, vi är Allahs fiender och kvinnorna är horor. Om vi släpper in så många att vi inte har koll på vilka det är som vi släpper in importerar vi fiender som vill förgöra oss. I Wien har det just varit en skandal om över 100 islamska barnträdgårdar. Där delas det ut broschyrer till barnen med rubrik "Dein Weg in den Dschihad" och dessa barnträdgårdar får miljoner euro statligt stöd: http://www.shortnews.de/id/1181724/islam-kindergaerten-in-wien-broschuere-dein-weg-in-den-dschihad-lag-dort-aus
Man kan ju föreställa sig vad det blir av dessa hjärntvättade barn………
Det som hände nu var en attack på vår kultur och vårt sätt att leva. Det var organiserat, precis som attackerna i Paris. Syfter är att sprida ångest bland folk och för att folk som inte integrerar sig i deras kultur (Islam) inte ska få känns sig säkra längre. Vi ska inte få festa och ha roligt. Vi får inte bära våra kläder. Även om de 1000 män inte var rekryterade IS kämpare, så är det organisationer som IS som hjärntvättar dom och som får dom att betee sig som dom gör.
Det här var säkert bara början. Det kommer fler och fler och om de ser att vi "otroende" som är Allahs fiender har hem, bilar, osv., medan dom som "tjänar Allah" måste hålla till godo med flyktingsläger osv., kommer dom inte att tycka att det är rättvist. Så snart de är här i tillräckligt antal kommer de att vilja ha våra hus, lägenheter, bilar, pengar och de kommer att ta sig vad de vill ha och tycka att de gör rätt att de tar ifrån oss sataniska otroende vad vi har. Polisen kommer inte att kunna hjälpa oss. Vi måste säga stopp NU och sedan rensa ut vad vi inte vill ha här. Det här är inte rasistiskt, för det spelar ingen roll från vilket land en salafist kommer och vilken hudfärg han har.
#31 Nu har terrorn bitit sig på dig låter det som. Men visst, förstår din oro men det är ju inte bara hur som helst att kasta ut dom. Hur kan vi veta vem som tillhör vad och att den är en av våra "fiender", som du ser det? Supersvårt. Nej, den här helt okontrollerade invandringen har definitivt fått konsekvenser, man får hoppas att alla europeiska länders underrättelsetjänster ligger i just nu så att inte något riktigt illa händer igen.
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
Nu kommer det fram att det också fanns sexuella övergrepp på kvinnor i Österrike på nyårsafton. Att det först kommer fram idag har förståss ingenting med mörkläggning att göra. Polisen häktade män från Afganistan och Syrien,
Är det "berikelsen för vår kultur" som politikerna alltid talar om?
Ja det är konsekvenserna av öppna gränser och okontrollerad invandring. Om man inte vet vem man släpper in, kan man heller inte veta vilka man ska kasta ut. I stället för att politikerna inser felet som de gjorde och ändrar politiken, försvarar dom den, fortsätter den och ljuger för folket.
Jag känner en Inder som lever 30-40 år i Europa. Hans släktingar i Indien säger "är ni helt galna i Europa! Vet ni inte vad ni släpper in!"
#34 Har hört typ samma mening uttalas av vissa invandrare med, och människor som skakar på huvudet när de ser till Sveriges situation. Det är trist. Det är inte konstigt att människor oroar sig, kanske dags att börja dra ihop människor till demonstration utanför riksdagen? ;)
Tror att det skulle vara många som gärna hade hakat på.
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
Jag glömde länken till mitt inlägg 33.
Om man läser kommentarerna till artikeln ser man stämningen bland folket.
En skriver att i ZDF sa dom att politikerna anser att det inte har effekt att utvisa flyktingar som begår brott och att det heller knappast är möjligt. Det betyder att de får göra vad de vill, helt utan konsekvenser.
En annan skriver "Werner (statsministerns förnamn) gå äntligen. Du gör allt värre. Nu drabbas våra fruar och döttrar och vad gör du? Du står på Bergisel och tittar på backhoppning".
Det är inlägg som får hundratals "gilla".
#36 Försök till översättning av citat från en annan artikel i samma tidning:
"Skandalnatten i Köln och dess konsekvenser utgör en vändpunkt i flyktingkrisen. Nerverna ligger på ytan.
Efter upprördheten över gärningsmännen följer nu upprördheten över polisledningen, efter att det blivit känt, att man på grund av föregripande "politisk korrekthet" (rädsla för rasismanklagelser) tonat ner invandringsbakgrunden.
Inför de offentliga protestropen kan nu inte ens självutnämnda "sansade grupper" fortsätta med sin skönmålning. Lägets allvar tvingar ut dem från sina gömställen.
"På gränsen", skriver Der Spiegel som rubrik om den rådande stämningen. Nej, må nu fördämningarna brista! Tålamodet är slut.
Det som återstår oss, är raseri och rädsla."
Om man ska vara lite konspiratoriskt sinnad kan man undra…. Först släpper dom in alla dessa killar, mot bättre vetande. Det kan knappast varit någon hemlighet att denna grupp är ett problem! Vi visste det innan den stora gruppen började anlända, att det här kommer bli riktigt eländigt. Politikerna och makthavarna borde vetat ännu mer eftersom de har tillgång till mer intern information än Pravda och Bolibompa. Sen när vi fyllts på till bredden så pass att man måst fixa med tält och slänga ut gamlingar ur sina hem och problemen med angrepp på kvinnor och flickor inte längre går att dölja….DÅ först börjar media vara mer ärliga. Då när skadan redan är skedd. När det blir oerhört svårt att staga upp situationen och folket kokar av ilska. Min fråga är: Vill dom se folk förlora besinningen? Vill dom ha en sammandrabbning? För allt dom gjort, alla orättvisor, att låta tjejer (ofta med utländsk bakrund) bre ut sig i media och ohämmat snacka skit om vita svenska män. Detta har skett SAMTIDIGT som männen mer eler mindre fått munkavle mot att ge igen på samma plattform. Deras enda plattform blev Avpixlat och liknande. De som skriver där har sedan omskrivits som dumskallar, hatare, lågpannade rasister osv. Allt som gjort för att måla in människor i ett hörn och få dem att koka av vrede. Och det kommer bli värre. Jag hoppas att folk kan hålla huvudet kallt och inte handla huvudlöst i ilska. För vem vet, det kanske är vad dom vill, dom som orkestrerat denna galna massinvandring.
Så blev det 😭 och alla vi, som ville stämma i bäcken blev kallade rasister. 😇
Så mycket enklare det hade varit att beivra brottslighet i tid. Det hade gynnat skötsamma människor, både alla som bidrar till samhället med skatt och alla skötsamma flyktingar, som vi hade kunnat hjälpa fler av.
Vi, som ville hjälpa dem, blev hånade och förlöjligade, men nu ser allt fler att det hade varit bättre med realism än blåögd idealism.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#39 instämmer Emo!
Jag läste artikeln nu och det verkar att de flesta börjar att vakna upp, utom politikerna. Merkel sa att man ska straffa dom hårt, men vad gör dom…… dom släpper ut 2 gärningsmän i brist på bevis. Allt är bara tomma ord! Av de tusentals gärningsmän har dom bara häktat ett par stycken.
Sen är ju problemet att man bara kan utvisa dom om dom blir dömda till grovt brott med fängelsestraff. I fängelset har vi ingen plats och utvisningen är inte enkel. Det är en fribiljett till att betee sig hur dom vill. Jag läste i samma tidning bland kommentarerna att ett par flyktingar snattade i en affär och de anställda höll fast dom tills polisen kom. Polisen sa "vad ska vi göra?" och sen bad dom flyktingarna att lämna tillbaka varorna. Det var allt.
# 41 Brist på bevis betyder att de inte var just gärningsmän. Du är inte skyldig förrän en domstol har dömt dig. Inte ens i Tyskland.
Problemet är ju att de släpptes ut i stället för att ställas inför en domstol. Polisen hade begränsade möjligheter att ta fast folk, eftersom de inte hade tillräckligt bilar att transportera fångar och mycket begränsad plats i fängelset. Därför häktade dom säkert ingen utan anledning. Gärningsmännen hade filmklipps på deras mobiltelefoner, där de filmade kompissarna som gjorde övergrepp. Dom hade lappar på sig med översättningar av "de viktigaste orden och meningarna som de behövde". Ett par exempel: "jag vill knulla/jag dödar dig/stora bröst.
Skulle Merkels ord inte vara tomma, skulle de ha blivit ställda inför en domstol.
#42 Så är det, men det gäller inte på internet där kan man dömas av en nätmobb på bara rykten. eller inte ens det.
Värd för Pensionärer
# 43 Det är polisens sak att utreda om det finns underlag för åtal. Finns det inte det så släpps man i brist på bevis. Du får ingen åklagare att ta det målet till en domstol.
# 44 Ja det är onekligen på detta sätt. Det är få som förstår rättssystemet.