Eftertankens kranka blekhet
Det finns stunder då lögnen är så stor, den allmänna opinionen så övermäktig och trycket så entydigt att många människor, ibland en hel nation, dras med. Man säger och gör obegripliga saker. Först efteråt, när allt är över, frågar sig många: ”hur kunde vi?”
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/darfor-vagade-ingen-tala-oppet-om-flyktingkrisen/
Ja, Löfvens ord "Vi har varit naiva" ekar mellan raderna på den texten. Vi är många som har insett detta sedan länge, jag har själv skrivit flertalet inlägg här, om att man envisas med samma typ av retorik och taktik, ett evigt rasistpekande, trots att SD bara ökar och ökar.
Problemet tror jag dock är att i många frågor gällande invandringspolitiken, är det oerhört svårt att motbevisa SD i sak. Det är mycket lättare att kalla någon rasist.
Det ska bli intressant att se hur SD hanteras medialt de kommande 3 åren. Vi kommer nog se en markant skillnad från innan och efter årsskiftet 2015/2016.
Allt tack vare PK-media, godhetsapostlar och Åsa Romson, som förespråkat en politik som gjort både de aktuella övergreppen och dess mörkläggning möjlig.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Intressant artikel. Risken att stämplas som rasist har varit överhängande. Jag å min sida funderar en del över hur mycket "sanning" svenskarna tål? Att dölja att det finns problem med att mixa olika kulturer tycker jag man inte ska göra. Det retar mig när politiker (tidigare?) med en dåres envishet hävdar hur bra det är med denna mix. I många delar är det också bra men myntet har en baksida. Baksidan ska också diskuteras öppet och även hur vi ska förhålla oss till denna baksida. Ett av diskussionsämnena bör vara är "Hur mycket nytt folk klarar vi att absorbera?".
Det jag är tveksam till är att medier alltid ska nämna nationaliteten på de inblandade i ett brott de skriver en artikel om. Det piskas upp en stämning som inte gagnar oss. Lättpåverkade människor dras med och det blir en hätsk stämning. Är det bra för oss? Jag tror det är bättre att få upp problemen på bordet och ha en plan för hur vi ska handskas med det och framför allt - att lösningarna är förankrade bland medborgarna.
Medierna måste vara försiktiga med hur "sanningar" beskrivs för det finns många sanningar.
Måste bara lägga in det här, skrivet av en viss jude från ett visst parti som jag hittade på en viss sajt. (Den som vill hittar lätt. ) Jag håller helt med. Vi har alla blivit mörkade för under alla åren som gått. "Ni är alla skyldiga. Ni är alla medlöpare: Journalister på Aftonbladet, TT, DN, SVT, Sydsvenskan, GP, SvD. Politiker från hela 7-klövern; Socialdemokraterna, Folkpartiet/Liberalerna, Moderaterna, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet, Centern, och Miljöpartiet. Staten i form av polismyndigheten, BRÅ, SCB, Migrationsverket, regeringar i decennier tillbaka, region- och kommunpolitiker från norr till söder, tjänstemän inom förvaltningarna och debattörer på hela den politiska kartan. De enda som konsekvent och i alla tider stått längst fram och varnat för mångkulturen och agerat emot införandet av den, det är Sverigedemokraterna. Så, ni i etablissemanget kan låtsas som om ni var ovetandes, ni kan låtsas som det är någon annans fel att det gick som det gick. Men det är ert fel. Ert svek är som jag ser det oförlåtligt. Be om ursäkt, be om förlåtelse, gå ut offentligt och erkänn att ni visste men ljög inför svenska folket, att ni förstod men mörkade, att ni insåg men – fega som ni är – valde att håna och förlöjliga alla oss som förstod vart vi var på väg och hade mod nog att agera emot det största svek mot Sverige i mannaminne. Ni kan be om ursäkt, men jag kommer i alla fall aldrig att glömma att ni förstört det en gång säkra, trygga och starka land som Sverige var. Jag kommer aldrig att förlåta er för att ha förvandlat det som kunde vara ett “paradis på jorden” till det mångkulturella helvete som vi nu befinner oss i."
Om det inte redan börjat, så kommer det komma igen "vi glömmer aldrig".
Vi, är först och främst de som blivit drabbade och utsatta av de som du bland annat tar upp i din länk. Lite så känns det faktiskt. Vill ogärna tro så, men finns det några andra alternativ?
#4 Det kommer komma. Politikerna och media har gjort sig skyldiga till att driva fram den här situationen vi nu befinner oss i. Jag tycker mycket synd om alla välanpassade invandrare som kommer få ta skit för det som hänt. Men skiten kommer drabba alla svenskar hårt ( har redan gjort det inte minst de kvinnor som råkat illa ut ) och jag är mest arg på politiker och media som mörkat, som sagt att vi måste ha mer invandring trots att vi redan fått problem som vi inte kunnat ta hand om, problem som börjat tränga in överallt. Många invandrare är såklart också förbannade. Den här vansinnespolitiken som förts nu hotar att slå sönder tryggheten för ALLA! Jag är arg på den propaganda som velat göra gällande att "svensken" inte är ett folk, att vi har inget eget. Detta har man bara unnat andra folkgrupper, men vi har fått itutat att vi är inga, vi är allmängods. Det är ett slags övergrepp på folksjälen. Planen för det multikulturella samhället är gammal och makten var ombord på den planen för länge sen. Folket blev aldrig tillfrågad.
Gissningsvis så kommer allt detta speglas vid nästa val.
Vad jag kommer att rösta på då vet jag inte än, men en sak är iaf klar och det kommer inte på på nåt vänsterparti någonsin mer i hela mitt liv. Vad de går för finns det gott om facit att ögna igenom.
Ja detta är en del av den sk Kalergiplanen, och den som vill veta mer kan söka på det.
I kort handlar det om att härska och söndra som är deras metod, så split mellan människor mellan olika religioner och mellan könen så alla slåss mot alla, och på så vis kan de med lätthet föra in mer kontroller och ren fascismen för att vi helt enkelt ber om det. Och målet är en världsregering där FN ska vara det ledande organet, där vi nu bla har SaudArabien som tar hand om de mänskliga rättigheterna och hugger huvudet av folk som vågar opponera sig.
Nu piskas det för att vi ska in i Nato, även om vi redan krigar i andra länder kommer vi nu bli en krigande nation fullt ut. Och det ingick även det i planen då vårt eget försvar rustades ner i höghastighet. Så nog har de planerat detta länge.
Den ljusnande framtiden är vår!
Artikeln kan antyda en viss "öppning" hos DN, man tyckte nog den var en så övertygande beskrivning och analys av ett längre skeende på flera plan, gjord av Selimovic. Nu har ju tidningen också behovet av id-kontrollerna och en ganska sluten gräns i ryggen.
#3 Varför hymla med att sajten är avpixlat?
#5 Bra talat, tycker att folket borde tillfrågas mer om stora ändringar.