Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 718 ggr
Schnauzertik
0

Förr/nu

Har letat efter exempel på något som var bättre förr och här hittade jag några förslag.

När pekskärmen vägrar känna av dina fingrar och internet ligger nere kanske du vill vifta med käppen och skrika: ”Det var bättre förr!”

http://macworld.idg.se/2.1038/1.579142/8-saker-som-faktiskt-var-battre-forr

Värd för Pensionärer

kamera0710
1

När det gäller musik får jag också säga att var bättre förr. Tar inte till mig mycket av det nya utan håller mig till stor del till 60-talets musik, fastän jag inte ens var född när många av mina favoriter hade sin storhetstid. (Är född -68.)

Vanja
4

Eller bilar , de kanske inte var bättre förr men de var helt klart snyggare.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hayabusa]
0

#2 Det är helt sant, Vanja 👍

kamera0710
0

#2 Har du sett 50-tals-scenen i Stig Helmer-story när en karl står och tittar på en äldre bil och säger något i stil med "De kunde göra bilar på den tiden, inte som dagens dollargrin." 😂

Vanja
0

#3 Drömbilen är nog Chevrolet Camaro från 1967.  Puuuuuhhh 😊

/ Vanja 

Vanja
0

#4 Nej jag har faktiskt inte sett den filmen alls. Kanske ska ta och göra det :)

/ Vanja 

[Hayabusa]
0

#5 Nu blir jag imponerad över din bilsmak 😍

kamera0710
0

#6 Ja, den rekommenderas. I de delar som utspelas i äldre tid är det många roliga blinkningar åt nutiden.

Vanja
0

#7 Ligger faktiskt en sådan ute på blocket för nästan 300 tusen. Kände när den kom ut att det kliade ordentligt i fingrarna. Kliar nog faktiskt fortfarande, men det måste vänta tills jag har börjat jobba. 😭

/ Vanja 

Vanja
0

#8 Den borde finnas att hyra va? 
Jag ser inte ofta på film eller TV faktiskt, är ute och lever istället. Mycket roligare :)
På det sättet kanske de var bättre förr också på tal om det. För nu får jag tvinga med mig människor ut för att de hellre sitter framför TV på kvällarna och zappar.

/ Vanja 

kamera0710
0

#10 Ja, den borde finnas att hyra.

[Hayabusa]
0

#9 Ja, det är det där med prislappen…

[VSK]
1

Här är min drömbil 🙂

Vanja
0

#12 Ja, men en dag.. En vacker dag, då ska jag äga en sådan.

/ Vanja 

[Hayabusa]
0

#14 Bra, jag tar det som ett löfte 👍

Zyperior
0

#0 Hehe, ironin i sista punkten är klockren =)

Min ålder va bättre förr. 19-25 va tveklöst den bästa tiden i livet hittills.
(Jag är tyvärr tvångsmässig realist. Jag inser att livet inte blir roligare för att man blir äldre, men hade hellre sållat mig till de idealister som vill påstå att den ålder de är i alltid är den bästa. Önsketänk tänker jag om det).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[helga21]
0

Musiken var bättre och bilarna såg bättre ut.