Folket bevapnar sig
I Tyskland och Österrike stiger antalet människor som anser att polisen inte kan skydda dom längre och som köper vapen. Nu har det kommit ut en statistik om hur det ser ut i Wien.
I September var det 100 människor som ansökte om tillåtelse att ha en pistol hemma. I Oktober var det 200 människor och i November var det 457. Och det var FÖRE attackerna i Köln och andra städer. Det kommer nog att bli tusentals i Januari.
Efterfrågan för pepparspray och elektrochocker har också stigit. Jag läste i ett forum där folk skrev att pepparspray är slutsålt och bad om råd var det finns att köpa. Tråkigt att politiken inte ger människorna andra val än det här.
Trodde i min enfald att vi fattat bättre än vad vi ser nu, men tyvärr är våra "folkvalda" med på denna invasion så de kommer inte skydda oss, bara sig själva
Tänkte köpa en sån här, bra att ha i alla lägen http://www.bodyguard.se/produkt/bodyguard-knock-out/
Våra "folkvalda" är inte folkvalda de är nominerade av sina partier.
De driver oss till inbördeskrig.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Det förvånar mig egentligen inte. När man bor som jag gör, långt ute på landet så har man sakta fått vänja sig vid att man får klara saker själv. Det är inte säkert att ambulansen kan komma så det finns förband och sjukvårdsutrustning hemma. Om strömmen går så finns det ett elaggregat på plats för det kan ta en vecka innan elen kommer tillbaka.
Så att beväpna sig för att man inte litar på att polisen kommer när man ringer känns mer som ett logiskt steg på en lång promenad bestående av nedskuren välfärd.
Ja man får börja fundera på detta.
Tycker det är fruktansvärt att man ens ska behöva fundera. 😮
Vi är invaggade i falsk trygghet och median som går dessa ärenden lugnar oss hela tiden med att det går bra för Sverige, världens lyckligaste folk som bor i lyckolandet nr 1 och deras absoluta negligering av våra egna problem, våra svaga, sjuka och utstötta är så påfallande uppenbara, utom när det gynnar deras egna planer.
Och denna övertro på oss själva har gjort oss lite korkade eller tillitsfulla och troende istället för att lita mer på oss själva och vad man faktiskt ser i den verkliga världen och inte den verklighet dessa krafter vill att vi ska se och inte.

Oroväckande att folk talar om att beväpna sig, om inbördeskrig och invasioner. Svårt att inte tänka på Breivik, den fantasivärld han levde i och vilka ödesdigra konsekvenser det fick. Han såg det nog också som att han drivits till inbördeskrig…
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
"Better safe than sorry"
Saken med Brevik är inte samma sak som vad som händer nu. Brevik var en galning som attackerade och mördade oskyldiga människor och han var verkligen fientlig mot all sorts invandring. Han använde vapen för att döda oskyldiga människor, inte för att försvara sig mot någon som attackerar honom.
Men nu är det ju helt vanligt folk som är oroade eller rädda för att polisens resurser inte räcker till för att skydda dom längre pga en invasion av människor med det stort antal våldsberedda brottslingar som hatar oss, vår kultur, våra religioner och som anser att kvinnorna i Europa är horor som inte förtjänar det bättre än att bli våldtagna. Vad som hände och händer nu, händer i den reala verkligheten och inte i någons fantasivärld.
#6 Viss skillnad på Breivik och detta som diskuteras här. Läs om, läs rätt, så förstår du kanske skillnaden.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
#6 Hur kan du jämföra med Breivik? Breivik är ju en fanatisk människohatande galning. Folkbeväpnar ju sig för att de är rädda för att bli utsatta för brott. Kan verkligen förstå att tjejer beväpnar sig med pepparspray i tanke på hur många brott med rån och sexuellt ofredande som har mörkast av polisen.

#8 "Saken med Brevik är inte samma sak som vad som händer nu."
Det händer mer än en sak nu, allt är så klart inte samma sak som Breivik men oroväckande mycket är det.
#10 "Folkbeväpnar ju sig för att de är rädda för att bli utsatta för brott."
Och i bästa fall slutar det där. Eller så tar folk steget vidare som tydligt syns i den här tråden, och börjar prata om invasioner och inbördeskrig. Är det så långsökt att befara att någon kommer på tanken att "invasionen" i sig är ett brott och som kräver vapenvåld? Talar man om inbördeskrig är man väl redan där i princip?
Själva invasionen skulle inte vara ett stort problem för säkerheten (bara för socialsystemet), om inte en stor del av invandrarna skulle vara kriminella religiös fanatiska brottslingar, som hatar oss, vår kultur, våra religioner och som anser att kvinnorna i Europa är horor som inte förtjänar det bättre än att bli våldtagna.
Angående kriget, så förklarade IS Europa krig för ett år och hotade att översvämma oss med flyktingar för att destabilisera Europa. Eftersom det är IS som styr och organiserar människosmugglandet är det inte att undra varför den största delen av flyktingarna består av unga starka män mellan 15 och 35 år, som man ser är väldigt våldsamma och struntar i lagar. Tror du att de primitiva grottmänniskorna i Köln hade så mycket pengar att betala människosmugglarna? Det är bara de mest välhavande i Syrien och Irak som har råd att betala 10 - 20.000 euro. Det där är snarare människorna som IS behöver för att destabilisera Europa, soldater utan uniform.
Det som hände i Köln var säkert bara en "test" och bara början på vad som väntar oss i framtiden. Det där var folk som helst vill förinta oss och som säkert kommer att fortsätta att attackera oss och de är inte de enda i Europa. Ta och googla runt vad som just händer i Europa. Europa är destabiliserad, polisen är maktlös och i Köln, Leipzig och andra städer börjar folk att göra jakt på flyktingar. Och det är som sagt bara början. Det kommer fler och fler flyktingar varje dag och de organiserar sig säkert precis som de gjorde i Köln. Det går inte att utvisa brottslingarna för att länderna som de kommer ifrån inte tar tillbaka dom och en stor del har inte ens papper. Ingen vet vem dom är och var dom kommer ifrån. Vi har heller inte tillräckligt med plats i fängelserna och det är en fribiljett till att vara "laglös".
Är det inte redan krig det? Och har du tänkt på vad som händer om flera tusen män attackerar oss i våra hem, t.ex. överfaller en by, eller flera byar samtidigt? Vem hjälper oss om polisen inte kan? Krig måste inte alltid betyda soldater i uniform, flygattacker och panzarvagnar.
#11 På Utöya hade det faktiskt varit passande just då om det funnits vapen att tillgå för då hade nog utgången blivit en annan. Med vapen kan man både hjälpa och själpa om man säger så.
Jag vill inte heller att det ska florera en massa skjutvapen ut i samhället för att det kan bli konsekvenser om exempelvis en psykiskt sjuk människa får tag i det.
Men #11 hur kan du tro att det ska bli inbördeskrig som följd för att tjejer köper pepparspray, elpistol och överfallsalarm i självförsvars syfte?
I Sverige är det inte tillåtet av civilpersoner att skaffa vapen för att skydda sig själv mot människor. Jakt och skytte är vad som gäller.
Att sen det förekommer illegala vapen i kriminella kretsar är en helt annan historia.
# 12 Ursäkta men låter du inte din fantasi löpa iväg lite väl långt nu?
Det finns ju lite alternativ till vapen, här är bara ett par exempel:
# 16 Det uppstår problem ifall den som anfaller också använder sig av dessa. Det finns sirener som man kan ha och sätta igång ifall man blir överfallen.
#17 Det där var exempel på vad man kan ha, och visst kan man ha sirener istället eller både ock.
HJÄLP!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

#13 "Men #11 hur kan du tro att det ska bli inbördeskrig som följd för att tjejer köper pepparspray, elpistol och överfallsalarm i självförsvars syfte? "
Du missförstår mig, jag tror inte alls på något inbördeskrig, den retoriken hämtade jag från #2 som exempel på den uppskruvade och tidvis skrämmande attityden man ser här ibland.
Vilken fantasi? Allt det där som jag skrev är fakta. Följer du inte med i händelserna? Vilken del av anser du inte skulle stämma? Du kan ju säga vad du inte håller med om, så ska jag se om jag hittar källor. Att bara hävda att vad jag skriver är fantasier, utan ett enda argument är ingen diskussionsstil. Kan du inte argumentera för din sak? I så fall behöver jag inte bry mig, men jag ska ändå tala om lite för dig.
Du vet, jag skrev redan för 3-4 månader att politiken och polisen mörklägger brott som flyktingarna begår i Sverige, Tyskland och Österrrike. Bortsett från ett par medhåll blev det en shitstorm mot mig pga det och folk ville se en källa på det, där de kan läsa det svart på vitt. Eftersom tidningarna endas fick de informationerna som politikerna och polisen inte censurerade bort fanns det så klart ingen sådan källa. Jag kunde bara servera indicier som tyder på det, men folk kunde inte räkna ihop 2 och 2.
Idag vet vi att jag hade rätt och der går inte att förneka längre. Jag är ingen spågumma, men jag följer med i händelserna och iaktar utvecklingen, hur politikerna reagerar och drar logiska slutsatser med faktan som existerar och där jag räknar ihop väldigt mycket fakta. Jag kan inte se i framtiden och veta hur politikerna kommer att reagera, men jag kan se konsekvenserna av deras politik som de gör nu och just nu går tendenserna till en stor katastrof.
Bra skrivet rara. 👍
Det är absolut ingen fantasi. Det är saker som händer NU.
Och visst är vi på väg mot en katastrof. Går den ens att värja?
Tillägg till 21:
Räknar vi ihop lite fakta och ser vilka slutsatser man kan dra:
1. Flyktingarna begår en massa brott som polisen mörkade. I Tyskland finns det tusentals gärningsmän som man inte kan skicka tillbaka till deras länder, eftersom länderna inte tar tillbaka brottslingar och gärningsmännen i Köln är bara en liten del av alla brottslingar som vandrade in i Europa på sista tiden.
2. Vi kan inte skicka tillbaka dom (och de flesta andra som begår brott) och vi har heller inte tillräckligt med lediga platser i fängelserna.
Vilka logiska möjligheter finns det vad som gäller den vidare utvecklingen?
1. Vi bygger snabbt en massa fängelser för tusentals eller kanske hundratusentals nya brottsingar. Det klarar vi inte tillräckligt snabbt och kostar mycket pengar.
2. Vi släpper ut brottslingar som "bara" begår brott som bedrägerier eller narkotikabrott för att få plats för de våldsamma brottslingarna. Det skulle betyda att bedrägerier och narkotikabrott blir legala.
3. Free to go för flyktingar som begår brott, som t.ex. dom i Köln. Det skulle betyda att det är legalt för flyktingvar att begå brott
Du ser, det existerar inga bra lösningar för problemet. I ögonblicket är det alternativ nr. 3 som händer. Free to go för flyktingar som begår brott!
Sen är det ju inte bara flyktingarna som begår brott. Det görs jakt på flyktingar i olika tyska städer. Det är också brott och sen har vi ju också "vanliga" brottslingar. Vad ska vi göra med dom om vi inte har plats i fängelser???
Vad ska man säga om ett Europa som inte förmår att skydda folket från brottslingar, som inte har möjligheten att låsa in dom, som inte kan skydda deras gränser och som har politiker som inte kan uppskatta läget eller presentera någon sorts lösning på problemet.
I Österrike ansåg politikerna att flyktingarna skulle kunna bli rädda när de hör att det smäller på nyårsafton, för de är ju traumatiserade av kriget, så de delade ut broschyrer där de informerade flyktingarna att det där är vår tradition och ingenting att vara rädd för. Vilken skillnad till realiteten: Flyktingarna använde sig av fyrverkeripjäser för att attackera oss. Så mycket till hur politikerna ser läget…….
# 22
Det kanske redan är för sent att värja katastrofen, men vi kan se till att den inte blir allt för stor.
I så fall måste vi säga att vi redan har mer flyktingar än vad vi klarar av med våra resurser. Det gäller för Sverige, Tyskland och Österrike. Dessa länder måste stänga deras gränser HELT. Inte en enda kommer in! Flyktingarna kan ju söka asyl i andra säkra länder som de reser igenom, t.ex. Grekland, Mazedonian, Kroatien, Slovenien osv. Dessa länder kan EU ge stöd i form av pengar så att de kan klara av det.
Sen måste man skydda EU gränserna så att bara äkta krigsflyktingar kommer in och inga välfärdsflyktingar. Mazedonien kontrollerar bättre nu och de hittar 150 "flyktingar" med förfalskade pass varje dag.
Sen kan man börja att rensa ut alla som inte har rätt till asyl.
Men för de tusentals brottslingarna som är här finns det ingen bra lösning för. Se mitt inlägg 23. Det är en situation utan utväg och det kan vi tacka politikerna för.
I både tyskland och österrike är det vanligt med sportskytte och jakt, de flesta av de ökade ansökningarna om vapenlicens är nog för att hinna före EUs nya vapen direktiv som kan komma att förbjuda all/eller delar av den civila lagliga vapenanvändningen.
Jag kräks.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
rara Att påstå att det är IS som står för flyktingsmugglingen tycker jag nog är att låta fantasin skena iväg. Jag är ingen anhängare av fri migrations som du kanske känner till och jag välkomnar de åtgärder som nu det svenska regeringen äntligen tvingats att ta till.
Jag sysslar med realpolitik så jag slutar härmed att bemöta dig och dina farhågor som du målar upp.
Har du levt i isolation den sista tiden eller har du inte läst tidningar? Det kunde man läsa i stora rubriker de sista månaderna, att IS är den största människosmuggelorganisationen i Nordafrika och Arabien och att andra människsmugglare måste betala en del av deras förtjänst till IS.
IS har tjänat 323 miljoner Dollar på människsmuggel tills nu:
http://time.com/3857121/isis-smuggling/
"The movement of migrants across the Middle East and Africa towards Europe has generated up to $323 million for the Islamic State in Iraq and Greater Syria (ISIS) and other jihadist groups, a new report has revealed."
Så mycket till din "realpolitik" och "mina farhågor och fantasier"……….
Om du inte följer med i realpolitiken kan du gärna be mig att ta fram källor, men att beteckna saker som alla vet (utom du) som fantasier och farhågor är rena rama dumheten!
IS är relativt små både i nordafrika och arabien andra terrororganisatiner har mer inflytande där.
En till länk:
"Fighters from the Islamic State are being smuggled into Europe by gangs in the Mediterranean who hide them on boats filled with migrants, a Libyan official has revealed.
Government adviser Abdul Basit Haroun told the BBC that IS militants were controlling boat owners and permitting them to continue their operations in exchange for 50 percent of their income."."
Människosmugglarna i Libyen måste betala 50 % av deras inkomst till IS och ta med deras kämpare för att få tillåtelse av IS att smuggla människor.
# 28 Jag har tillräckligt med realpolitiken men du har tydligen tid att sitta och läsa och kolla på länkar som du kan lägga in och skrämma slag på folk.
Om du inte intresserar dig för politik så mycket att du tar dig tiden att följa med i händelserna och läser vad som står på i världen är det lite konstigt att du betecknar den delen av realiteten som du missar som "fantasier och farhågor" i stället för att välja en schysst diskussionsstil och be mig att referera till källor för det som du inte vet. Det som du uppvisar här kallar jag trollbeteende.
Menar du att man ska mörka sanningen för folk bara för att den är skrämmande? Du behöver ju inte läsa mina inlägg om de skrämmer dig och du kan gärna fortsätta att sticka huvudet i sanden. Eller menar du att man ska mörka sanningen för att skydda IS och deras kämpare som är dolda som flyktingar? Eller vill du mörka sanningen för att folk ska fortsätta att rösta på de politiker som är ansvariga för det här? Av vilken anledning vill du att folk inte ska informeras om hur allvarlig situationen är?
# 33 Nej det är inget trollbeteende jag anser bara inte det värt besväret att läsa dina länka och allt annat du skriver. Klart slut.
Jaha, inte värt att läsa för dig, men värt dumförklara mig (fantasier, farhågor som du skrev). Nu när jag backade upp "fantasierna och farhågorna" med källor ansåg du att jag skrämmer folk. Du svarade inte på min fråga om du tycker att man ska mörklägga sanningen för att den är skrämmande och svarade heller inte på frågan om varför man ska mörklägga den. Om du tycker att saker inte är läsvärda som du först betecknade som skrämmande, föreslår jag att du varken läser mina inlägg eller svarar på dom. Det finns faktiskt folk här som inte stoppar huvudet i sanden och som intresserar sig för politik, hur skrämmande den än är.
Det som du håller på med är trollbeteende och respektlöst. Om du skulle ha valt en saklig och schysst diskussionsstil och frågat om källor i stället för att dumförklara mig, skulle du inte ha gjort bort dig när jag backade upp vad jag skrev. Inser du inte att det är ett intellektuellt fattigdomserkännande om man dumförklarar folk när man inte kan bemöta deras argument och att det avslöjar mycket om ens karaktär? Du kan gärna återkomma när du har lärt hur man uppför sig och hur man diskuterar sakligt. Det är argumenten som räknas. Om man dumförklarar folk i stället för att diskutera sakligt framstår man ofta till slut själv som den dumma.
Men snälla, kan ni ge er. För jag vet att ni har ungefär samma åsikter och värderingar.
#36 Bra skrivet. Då är det onödigt att missunna en del av oss de fina länkar rara förser oss med. Österrike och Tyskland ligger ju på vägen från utvandrarländerna till Sverige. Då är det viktigt för oss att veta vilka fler problem, som vi kan få.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ni som tror på skrämselpropagandan, på hatet och grovheterna, på pratet om krig - stanna upp några minuter och tänk efter! Tänk på vilka som drar nytta av den spinnande rädslan, vilken agenda som finns bakom. Och tänk på vilket samhälle ni/vi vill ha. Ekeroths?
läs här:
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#38 Många fick ångra sig på 40-talet att de inte såg tecknen på vad som skulle komma redan på 30-talet.
Bättre att lära av andras misstag än att envisas med att själv upprepa dem.
#39 Tänk efter vilka du förlitar dig på.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#40 Har du hört talas om källkritik?
Nu har jag inte länkat till någon skrämselpropaganda utan till seriösa tidningsartiklar. Vad som gäller hat och grovheter kan jag bara konstatera att en stor del av invandrarna t.ex de tusentals gärningsmännen i Köln hatar oss, vår kultur, våra religioner och att det är de som är grova och inte vi.
Att händelserna i Köln försökte att mörkläggas kan inte längre förnekas och att det sker mörkläggning i Sverige också kunde man tom läsa i tidningarna i Tyskland och Österrike. Här är en av artiklarna: http://www.spiegel.de/panorama/justiz/schweden-polizei-vertuschte-sexuelle-uebergriffe-a-1071528.html
Jag läste i svenska artiklar att anledningen till mörkläggningen var att inte sverigedemokraterna skulle dra nytta av det. Med andra ord, för att den dåliga politiken av de regerande politikerna och konsekvenserna av den inte skulle uppenbaras mörkade man händelserna. Det är heller inte politiskt korrekt att klassa berättigad kritik som hat som kommer från högern. Jag är varken höger eller vänster utan snarare i mitten men eftersom mitten börjar göra vänsterpolitik och lurar oss är det inte att undra att fler och fler kommer att rösta på högern.
Det är ju tråkigt vad som händer i Polen och att media per lag kommer att styras av politiken men egentligen är det ju samma sak som händer här och den enda skillnaden är att här sker det i smyg och utan stöd av någon lag. Det är tråkigt att de regerande politikerna inte ger oss något annat val än att rösta på högern och först nu när dom ser att 90% inte stöder deras politik börjar de långsamt att ändra den.
I Österrike krävde FPÖ (ett parti som man kan jämföra med sverigedemokraterna) att man ska övervaka gränserna med hjälp av militären för att inte släppa in vem som helst. Regeringen klassade det som hat som kommer från högern. För ett par dagar sedan erkände Faymann i en intervju med österrikes största tidning att flyktingarna måste minska. Det var många som läste intervjun och kommenterade den. Inlägg som var kritiska mot Faymann fick flera tusen gilla och aldrig mer än hundra ogilla. Kommentarer som gav Faymann stöd fick flera tusen ogilla men aldrig mer än hundra gilla.
Faymann måste ha läst det här för en dag senare kunde man läsa i samma tidning en artikel med rubrik "Faymann lägger på: Vem som inte har asyl ska radikalt utvisas". Han menar nog antagligen vem som inte har rätt till asyl men kanske ingen har förklarat skillnaden för honom. I alla fall kommenterade folk att FPÖ sa samma sak för ett par månader sedan men utan att använda ordet radikalt och då klassades det som hat! Nästa dag hade man ändrat rubriken och bytt ut ordet radikalt mot strikt.
Här är intervjun: http://www.krone.at/Oesterreich/Ja._es_muessen_weniger_Fluechtlinge_werden!-Faymann_stellt_klar_-Story-490631
Gå ner till kommentarerna och kolla på sida 3 och 4 där som de äldre kommentarena finns.
Och här är artikel nummer 2: http://www.krone.at/Oesterreich/Alle._die_kein_Asyl_haben._strikt_abschieben-Faymann_legt_nach_-Story-490738
Det är också lustigt att man plötsligt får använda ordet stängsel i Österrike. Dom har ju byggt ett stängsel men inget bra stängsel som i Ungern utan bara ett stängsel som används för kaninburar och det fick inte kallas stängsel.
Och här är atiklen som handlar om att militären ska bekämpa illegal invandring: http://www.krone.at/Oesterreich/Grossoffensive_gegen_illegale_Einwanderer-Heeres-Geheimplan-Story-491105
Håller med Emo i #37, det är viktigt att se verkligheten som den är. För min del är det värdefullt att rara lägger ut länkar (från vanliga media) till artiklar på tyska, eftersom jag kan läsa dem. Antar att fler kan göra det, med eller utan hjälp av Google translate. Men sajtvärden får väl avgöra om det är tillåtet eller ej.
Här är ett par citat ur en artikel på engelska, från The Guardian, om tillståndet i Tyskland efter Köln-händelserna:
"Feminist magazine Emma wrote that it had been “flooded by calls for help” and that the “hundreds of thousands of mostly young men streaming into the country from cultures that despise women” could endanger 200 years of struggle for human rights and 40 years of gains for women’s equality.
Fences are going up everywhere, including in people’s minds. The mood is ugly across the continent today. And it’s not likely get better soon."
[Moderator kommentar]
Tyska är ett av de största språken i Europa och många svenskar kan och förstår i alla fall lite tyska. Vilket också är ett av de språk många svenskar läser redan i grundskolan som tredjespråk.
Det som vi i admin kommit överens om inte är ok är att använda länkar på andra språk som majoriteten svenskar känner sig helt främmande inför och ingen av oss i admin är kunniga i. Så som tex ungerska eller polska.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Tack Tjeja och admin för det. Jag vet ju att mina länkar intresserar många, så det hade varit väldigt synd om jag inte hade fått länka till dem längre .
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Att folk beväpnar sig är ett säkert tecken på ökad oro och osäkerhet. Att negligera eller mörka detta (tex. som svensk medias alla "tryggare än någonsin"- och "brottsligheten minskar"-artiklar) är farligt.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Nej det visar bara att tyskar är oroliga att EUs förslag till vapendirektiv går igenom oförändrat. Inrikesministern Anders Ygeman höll ett tal i måndags där han sa att förslaget var dåligt och skulle drabba svenska vapenägare negativt.