Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1154 ggr
Vanja
1

Har du koll på nya lagar?

Jag har faktiskt bara skummat igenom detta, trots att det lätt är värt att läsa igenom det så man får lite skinn på näsan. 
Dock så kan jag önska att det fanns en sammanfattande text på ren svenska någonstans. Så att min mamma (exempelvis) kan läsa och förstå vad de innebär. Både nya lagar och ändringar. 

http://www.regeringen.se/contentassets/fb9e920ffc01409ead17aa2d94d86b91/viktigare-lagar-och-forordningar--2015-2016.pdf

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

VildaVittra
1

De lagar och författningar som rör djur kollar jag upp regelbundet, jag måste det eftersom jag håller djur. Men övriga kollar jag upp vid behov.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridelfina
1

I mitt jobb är koll på socialtjänstlagen prio…

Ebolaa
3

Njää, inte riktigt. Socialtjänstlagen har jag förstås väldigt bra koll på, sen så får man ju helt enkelt kolla upp när man har behov av det. Som vägtrafiklagar om man är med i en krock eller så.

#0 Det är nästan så att man måste gå till biblioteket i så fall, för det finns författare som förklarar vad som lagtexterna innebär och hur de ska tolkas, eftersom en kort mening kan ha väldigt mycket innebörd. Ja, till och med flera A4-sidor. Där principer, etik och framförallt praxis förklaras närmare.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

fridelfina
1

Precis, och propparna kan vara bra att ha koll på, de förklarar hur lagen är tänkt att funka och varför ändring kommit till stånd.

Ebolaa
2

#5 Precis ;)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.