Politik iFokus

Politik

Etikett: politiker
Läst 1389 ggr
[helga21]
7

Wallström har råd att köpa lägenhet

"Wallström tjänade enligt DI:s beräkningar 23,5 miljoner kronor netto under sina år som EU-kommissionär. En lön som hon till skillnad från partikamraterna i EU-parlamentet valde att inte betala svensk skatt för. Därtill har hon en fet EU-pension. Därefter har hon bland annat haft ett välavlönat uppdrag åt Postkodlotteriet.

Numera tjänar hon 127 000 kronor i månaden som utrikesminister. Ändå låtsas Wallström alltså som att hon möter samma bostadsbekymmer som vanliga människor som försöker flytta till jobben i Stockholm."

http://www.expressen.se/ledare/margot-wallstrom-ger-hyckleriet-ett-ansikte/

Zyperior
3

Instämmer med kritiken. Dock är rubriken missvisande. Hyckleriet har redan 7 affischnamn i Sverige.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[helga21]
0

# 1 Det var därför som jag inte valde just den rubriken ifall du noterat detta.

Zyperior
1

Yes, jag syftade just på expressens val av rubrik. Inte din.

[helga21]
0

# 3 Skriv det då!

Zyperior
0

Tycker det framgår utav innehållet i #1

[helga21]
0

# 5 Nej det är länken inte rubriken. Hur har  du det med din svenska egentligen? 😉

[helga21]
0

Utöver sin statsrådslön så har hon 80.000 kronor i pension från EU.

Zyperior
1

Nej, expressen valde den rubriken till sin artikel, så det är fortfarande rubriken jag syftar på, fast expressens rubrik. Min svenska är alldeles utmärkt faktiskt =) Själv?

Huygens
1

Men Wallström har kanske gjort slut på pengarna?

gruvel
1

Trots detta kapital och lönen tyckte hon väl det blev för dyrt köpa en bostadsrätt relativt centralt i Stockholm, bättre spara pengarna och utnyttja knepet som Kommunals bostadsförmedling ger, och att ha t.v. vanlig hyresrätt och så extra centralt. Hon räknade väl med förvalta alla miljonerna med vinst genom bra fonder eller så, trist då med ett avbräck här med en mycket dyr central bostadsrätt som i dessa tider kanske inte stiger så mycket i värde.

[VSK]
3
[Hayabusa]
2

Tycka vad man vill, men snyggt är det inte. Man skulle kunna tro att en högt uppsatt politiker hade lite bättre känsla för vilka reaktioner som skulle dyka upp.

Huygens
0

Frågan är ju om hon gjort fel? I och med att hon varit med om en tidigare situation, kan det ju vara så att hon har på fötterna denna gång.

[Hayabusa]
3

#13 Tekniskt/juridiskt sett har hon kanske inte gjort fel, men det här är en situation som sticker i den breda allmänhetens ögon. Det borde hon kunna förutse.

Halvdansken
2

Jag förstår inte att det inte finns minister-bostäder. Det borde ju var det enklaste när det kommer till skydd, bevakning, kommunikation osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Hayabusa]
1

#15 Precis, då hade aldrig denna typ av diskussioner uppstått. Borde, som du skriver, dessutom ha en rad praktiska fördelar.

Tride
1

Inte är väl hennes handlande precis bra för sossarna, hur det än står till rent juridiskt.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[helga21]
1

Så bra då! Hon vet hur hon kan fixa en lägenhet 😃