The Empire Strikes Back
Nja, inte riktigt så dramatiskt men nog filas det på planer hos Kinberg Batra? Olle Lönnaeus ger sin syn på läget hos M och vad som eventuellt komma skall och varför:
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/01/24/darfor-vagar-hon-inte-falla-lofven--an/

Bättre att sitta still i båten och vänta på att kaptenen blir avkastad av de andra!
Då kan man kliva fram och hävda att man själv är mer lämpad att styra båten i rätt kurs och få ordning på manskapet/passagerarna.
Och att rätt kurs är åt styrbord!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#1 Det är det som kallas politik.
😭 Jag vill inte ha M vid makten!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#3 Det är mycket man inte vill här i livet 😉
#3 Du håller inte med om att allt annat än Löfven (med undantag för nötterna i MP) är iaf en förbättring? Man behöver ju inte tycka om läget för det, men iaf tycka det är gött att slippa den idioten vid rodret.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Och att rätt kurs är åt styrbord!
Jag som trodde du var vänster (babord) 🤔
Kul att du äntligen har insett att den vänsterpolitik som förs är helt åt skogen.
Men gira inte för mkt åt höger (styrbord) bara. Tänk på blodtrycket.

Nu var det väl Kindberg Batra vi talade om.. och vilken riktning hon anser är den rätta!
Dikt styrbord!
Problemet är lika för henne som för Lövfen och Reinfeldt!
Har man bara en kursangivelse så lär man åka i cirklar och alldrig ta sig framåt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Reinfeldts och svetsarens plotter har aldrig fungerat. Gött att du insett det till slut.
Är det sextant som gäller nu?
Tycker att Anna har varit stark som vågade på allvar prata invandrings politik förutom SD då som eftersträvat den länge. Anna och M fick mycket kritik i början men de stod upp för den och det har börjat ge valuta. Man har i Sverige alltför länge delat ut rasist stämplar till höger och vänster för den som diskuterat invandrings/flykting/integrations politik. Men M med uppbackning av KD såhar de lyckats rycka upp denna fråga ifrån rötterna och den är nu inte längre så tabu belagd.
#5 jag håller med om att allt annat än mp vid makten vore bättre. Men hade hellre sett S och V förhandla med SD än Alliansen i allmänhet och M i synnerhet. Nej jag vill varken ha romson eller M i regeringsställning ! 😭
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.