Politik iFokus

Politik

Etikettvård-och-omsorg
Läst 2255 ggr
[helga21]
11

Från S till SD

Här är en välutbildad medelålders kvinna som bytt parti från S till SD då S inte lyssnar på folket. 

"Ensamstående trebarnsmamman Nina Drakfors är socialsekreterare i Skövde och driver dessutom eget inom hawaiiansk massage.
För ortsborna är hon välkänd.
Hon satt tidigare i barn- och utbildningsnämnden för S men bytte parti för drygt ett år sedan och har i dag samma uppdrag för SD.
Partibytet fick många att ifrågasätta hennes lämplighet och hon utreddes därför av arbetsgivaren, men beslutet blev att hon får jobba kvar."

http://raset.story.aftonbladet.se/chapter/chapter-2/

thea_thea
4

Intresseklubben, var är ni? Breaking news ju!😴

Schnauzertik
4

Såg den artikeln också och gjorde reflektionen att den visar på skillnaden mellan PK media och SDK media.

PK media kan skriva denna typ av artiklar om andra sidan liksom att de kan som t.ex Aftonbladet gör ibland också döma ut "sitt egna parti" rätt ordentligt.

Motsvarande nyhetshantering har jag aldrig sett ske i  SDK media.

Värd för Pensionärer

[helga21]
2

# 2 Att någon går från SD till S menar du? Det är inte så många 😃 Sen ägs Aftonbladet av Schibstedt som är norskt och äger även SvD. Det är ledarsidan som LO äger inte SAP.

Schnauzertik
3

#3 Nej inte så många som går från SD till S åtminstone  just nu, men kanske några från SD till M.  Skriver SDK media om dessa?

Jag har sett rätt många ledare på AB som dissar nuvarande regering och ministrar, har inte du?

Däremot har jag inte läst något SDK media som dissar Jimmy, har du?

Värd för Pensionärer

Zyperior
2

#2  Hehe, ja om en media är SDK, varför skulle de skriva negativt om SD?
Däremot finns det politiskt inkorrekta nättidningar som skriver negativa artiklar om SD, dess ledning och deras påstådda toppstyre.

Nu får man ju inte hänvisa till vissa sidor här, men om du inte har sett det så hänger du på fel AM.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Daisy-Moa-Elsa]
6

# 1 varför är du så dryg?

Schnauzertik
3

#5 Det är det som är skillnaden mellan PK och SDK media.

SDK media går helt i partiledningens ledband och skriver bara av partiet "godkända" artiklar till skillnad mot PK som har större frihet.

Värd för Pensionärer

Zyperior
3

#7 För all del, men va jag vet finns det bara en sådan nättidning och det är Samtiden. Men att efterfråga sådana artiklar av dem är att begära lite för mycket. Jag skulle inte begära att Socialdemokraternas egen tidning skrev negativa artiklar om dem.

Men det finns invandringskritisk, politisk inkorrekt och förhållandevis SD-vänlig media som ändå skriver negativa artiklar om dem.

[Daisy-Moa-Elsa]
5

Att gå från S till SD känns som en stor "resa"

Zyperior
5

#9 En väldigt vågad sådan. Speciellt om man är en offentlig person. Hon ska ha cred för det. (Undrar om hon är medveten att hon har kriminella som nu går igenom hennes mailkorg osv?)

72mm
3

"SDK media"

Vilka avses?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Fillifjonkan60
3

Jag gick också från S till SD 2014

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

[helga21]
1

# 4 Nej det har jag inte vilket kan bero på hur läget ser ut i landet. Löfven är den som styr. Och det gör han inget vidare.

[helga21]
3

# 12 Jag har också gått från S till SD. Men jag var inte aktiv inom S på några år.

Fillifjonkan60
3

Ah jag svarade inte riktigt rätt. Jag har aldrig varit aktiv i något parti, menade bara att jag numera röstar på SD 😊

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

[helga21]
6

# 15 Men jag har varit aktiv sosse och är numera aktiv SD:are.

kamera0710
0

#8 "Jag skulle inte begära att Socialdemokraternas egen tidning skrev negativa artiklar om dem."

Låg du i dvala när Aftonbladet skrev när Juholt var partiledare? Har du legat i dvala  nu när opinonsundersökningar där s legat lågt presenterats, i samma tidning?

[helga21]
1

# 17 Har du INTE förstått att Aftonbladet inte är en sossetidning? Den ägs av norska Schibstedt det är ledarsidan som LO får skriva på.

[helga21]
2

# 7 Noterade du under SD Landsdagar att Björn Söder ställde upp för omval men blev inte nominerad av valberedningen och inte heller omvald?

Zyperior
3

#17 what #18 said.

Schnauzertik
0

#11  Nu kollar jag inte alla SDK media så ofta men några jag tänkte på var SD-kuriren och så de på PiF svartlistade som börjar på A och F.

Värd för Pensionärer

[helga21]
0

# 21 SD-kurren läser jag väl men de andra bryr jag mig inte om så då är du bättre på det än vad jag är.

72mm
0

SD-Kuriren är en medlemstidning, så den kan givetvis kallas för "SD-media" om man vill. 

Avpixlat och Fria Tider sympatiserar nog, och skulle nog kunna kallas för sverigevänliga, men SD har ju ingen styrning av vad som skrivs.  

Att du sedan helt glömde att nämna den publikation som faktiskt är ägd av SD-bolag visar att du kanske inte har så stor koll? 😉

Schnauzertik
1

Menar du Samtiden så togs den upp tidigare av annan debattör.

Har inte utgivit mig för att ha järnkoll.

Tidningar som jag läser dagligen är lokalblaskan, Svenska dagbladet och Dagens industri.

Värd för Pensionärer

kamera0710
0

#18 Det brukar ju dock ofta låta som om hela journalistkåren gynnar "vänsterpacket". Och det stämmer knappast med hur journalistkåren agerade när det gäller Juholt.

[helga21]
1

# 25 Det var en person inte ett parti dessutom en dålig partiledare.

Zyperior
3

#26 Precis. Det låg nog ett större intresse från vänstermedia att bli av med Juholt än från högermedia.

Geru
0

#23 Är inte kent ekeroth skaparen  av just avpixlat?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

72mm
0

#28 Nej, men Kent har tidigare (vet inte om det fortfarande är så) hjälpt till i form av att upplåta ett girokonto för donationer.

Geru
0

#29 Av vad jag förstod så var det han som skapade domänen? Är inte det korrekt?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking