Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1913 ggr
Fillifjonkan60
5

Soheila Fors

Jag beundrar verkligen dessa kvinnor, som med risk för livet vågar tala om vad dom varit med om och vågar stå upp för sig själv och andra kvinnor i deras situation.
Men hur hjälper vi svenskar dessa kvinnor? Som jag har sett och hört så får dom inte så mycket stöttning, utan både regeringen och PK-folket verkar mest bry sig om männen, även dessa män som utsätter kvinnorna för detta. 

Det är skamligt.

"Soheila Fors är en av många som tidigare levt under hedersförtryck, och som i dag hjälper andra. Hon har startat tehus för invandrarkvinnor och tagit initiativ till ett skyddat boende. Häromåret gav hon ut boken "Kärleken blev mitt vapen" (Libris förlag). Boken, som ska filmatiseras, handlar om hennes liv. Men offentligheten har också ett pris.

Fors har genom åren fått motta hot från såväl islamister som nazister. När hon nyligen publicerade en, i mina ögon, harmlös dikt om kvinnoförtryck på sin officiella Facebooksida fick hon samtal och sms med budskapet att hon är en hora som ska ta bort dikten, och att hon inte ska kriga mot Daesh (det vill säga Islamiska staten). I dikten står det bland annat ”Jag förslavas, köps och säljs” intill en bild med en kvinna i Islamiska statens fångenskap."

http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/hotade-soheila-ska-fa-samma-stod-som-zara/

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

[Carpinus]
3

_"Från flera håll i landet kommer rapporter om att kristna förföljs på vissa asylboenden, och att kvinnor är särskilt utsatta på mansdominerade boenden. Soheila Fors har egna erfarenheter av problematiken och hjälper nu andra nyanlända som inte känner sig trygga.

P4 Jämtland har träffat två kristna systrar från Iran som inte kan röra sig fritt på grund av hot och sexuella trakasserier från män på asylboendet. Soheila Fors, som själv kom som flykting från Iran efter att ha konverterat till kristendomen känner igen sig i deras berättelse:
- Det har pågått länge att kristna blir förföljda i Sverige. Jag blev också utsatt för våld och en kille misshandlade mig på skolan för att jag bar  kors. Jag fick brev att jag var en hora och på SFI var det ingen som talade med mig. Det var en svår tid, berättar Soheila Fors.

Idag jobbar hon med att ge hjälp och stöd till våldsutsatta invandrarkvinnor, och har grundat föreningen Khatoon som driver ett skyddat boende och tehus för kvinnor. Hon har flera gånger fått rycka in när nyanlända kristna farit illa:
- Nyligen blev en kvinna våldtagen på ett asylboende för att hon blivit kristen, och hon vågar inte polisanmäla för att hennes släktingar i hemlandet blivit hotade, säger Soheila Fors."---

"I ett annat fall där Soheila Fors ryckt in var det en kristen man som kände sig hotad och bespottad av de andra på asylboendet. Mannen fick flytta för att undkomma sina plågoandar:
- Jag tycker det är fel. Det är de som ska flytta på sig. Vi måste lära dem att i Sverige råder religionsfrihet och mänskliga rättigheter, säger Soheila Fors.
Särskilda boenden för utsatta grupper, som konvertiter och kvinnor, tror hon inte är någon lösning på problemet:
- Vi måste tänka långsiktligt, vad händer sen? Ska vi fortsätta segregera? Vi måste ställa krav och skydda de värderingar vi har här i Sverige, säger Soheila Fors."_

SR

Zyperior
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 _**"Vi måste lära dem att i Sverige råder religionsfrihet och mänskliga rättigheter, säger Soheila Fors."

**_Så tittar man på detta klippet; vid precis 5:00 in i klippet så hör man en kvinna "..det här är yttrandefrihet, fattar ni inte det". Reaktionen hon får tillbaks är inte nådig. Gissar att hon hade stenats till döds om inte polisen varit där.
Detta är heller inga nyhitkomna, värt att poängtera. Detta är de som vi tvångsmässigt ska kalla svenskar för att de befinner sig på svensk mark.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kamera0710
0

#0 Har du som tydligen inte tillhör PK-folket eller regeringen engagerat dig för dessa kvinnor? Men det kanske inte är SD-politiskt korrekt att ställa sådana frågor?