Bra ide mot människosmugglares sagor
Människosmugglarna beskriver Europa som det lovande landet för flyktingarna. Gränserna är öppna, alla får stanna. Vi bygger hus åt dom och dom behöver inte jobba. Hus, bil osv. kommer per automatik. Det motiverar många att resa till Europa, vare sig de är krigsflyktingar eller inte.
Australien har startat en informationskampanj som Österrike vill följa och de börjar i Afganistan. Afganer var den största gruppen bland asylsökande i Österrike. 2015 sökte 25.500 afganer asyl. Bara 45 % godkändes. Nu vill Österrike, precis som Australien starta en informationskampanj i Afganistan. Det ska bli plakat, annonser i tidningar och TV spots där folk informeras schysst om hur det verkligen står till med deras chanser att få asyl och visa intervjus med besvikna afganer som reser tillbaka. Det informeras att Österrike har skärpt deras asyllagar.
Liknande kampanjer planeras i Algerien, Marokko och Tunesien.
Så som jag ser det, är Österrike det enda landet i Europa som gör någonting, även om motivationen är att de snart röstar på en ny president och politikerna har en massa tryck på sig. Merkel däremot styr skeppet direkt i fördärvet och kritiserar dom som böjar att vakna upp. Om Merkel så gärna vill ha alla flyktingar i Tyskland, kan hon ju skicka ett par skepp till Grekland och transportera flyktingarna direkt till Hamburg.
Danmark har mig veterligen annonserat lokalt i tidningar där flyktingar finns. D
Danmark har också gjort deras sak bra. De har dessutom ändrat lagen så att de kan ta ifrån flyktingar deras värdesaker och pengar för att försörja dom. Tills nu har de inte tagit ifrån en flykting en enda slant, men lagändringen skrämde flyktingarna så mycket att antalet människor som ville till Danmark minskade kraftigt.
# 2 Det finns andra länder som gjort detta innan Danmark började med det men det har inte väckt sådant rabalder. Men kan man betala en flyktingsmugglare 50- 100.000 för att få komma till Europa så kan man inte förvänta sig att få behålla det man har när väl kommer dit.
Precis så ser jag också på saken. 😉
"Så som jag ser det, är Österrike det enda landet i Europa som gör någonting,"
Dummheter. Enligt rykten så ska det även finnas ett visst parti i ett land i norden som tagit pengar ur sin egna valkassa för att informera om verkligheten. 😉
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Jag följer kanske inte med så mycket i Sveriges politik nuförtiden att jag vet vilket parti du menar (antar att det är SD), men man måste skilja mellan partiers aktiviteter och regeringsbeslut. I Österrike är det ett regeringsbeslut och då har de mycket mer pengar till förfogande och mer möjligheter än vad ett enda parti har.
Det finns också partier som arbetar kontraproduktivt och informerar flyktingarna hur de ska bärs sig åt för att kunna stanna i Europa så länge som möjligt. I Tyskland och Österrike är det de så kallade miljöpartierna, som gör allt för att skada deras länder och Europa. Jag läste att en expert i Tyskland räknade ut att varje flykting kostar staten mer än 450.000,- euro, vad som motsvarar 450 miljarder euro (alltså runt 4.500 miljarder kronor) om man räknar med en miljon flyktingar som Tyskland har nu. Men dessa siffror gäller bara om flyktingar snabbt kan integreras i arbetsmarknaden, så att man kan anta att beloppet blir mycket högre:
Det finns fler aktivister av den europafientliga sorten. I Grekland delar anarkister ut bultsaxar till flyktingar, så att de kan ta sig in i Makedonien. För 2 dagar greps 104 flyktingar med bultsaxar som tog sig genom stängslet. Det visade sig vara hjälporganisationer som delade ut bultsaxarna:
http://www.krone.at/Welt/Grenzzaun_Asyl-Lobby_verteilt_Bolzenschneider-Neues_Service-Story-498610
Men det är inte bara pengarna som det är frågan om. En NATO expert säger att Europas flyktingspolitik leder till att IS sprider ut sig som en cancertumor i Europa:
Hur funtade dessa flyktingar är såg man när 300 förökte ta sig in i Makedonien för ett par dagar. De använde deras egna barn som mänskliga sköldar för att utpressa oss att släppa in dom.
Om Merkel tror att det är en bättre lösning om Turkiet stoppar flyktingarna och Europa betalar pengar till Erdogan visar hon att drivkraften bakom hennes agerande inte är medkänsla. Erdogan kommer inte bara att använda sig av tårgas för att stoppa dom, om han överhuvud taget gör det. Det är bättre att inte ge en enda slant till terroristen Erdogan och att stoppa dom I Grekland i stället. När det har spridit ut sig att vägen till Europa slutar i Grekland kommer det per automatik mindre flyktingar och i Grekland är det lättare att försörja dom än i Turkiet. Grekland vill ha 700 miljoner euro för att försörja dom. Det är mindre än vad Erdogan kräver, som inte ens är nöjd med 3 miljarder.
Även EU börjar nu inse att det är en bra idé att informera om verkligheten som den är:
_"Donald Tusk: Migranter – kom inte till Europa
_
EU-basen Donald Tusk riktar en tydlig vädjan till hugade ekonomiska migranter:
– Kom inte hit, är budskapet från Tusk. – Oavsett var ni kommer ifrån: Kom inte till Europa. Tro inte på smugglarna. Riskera inte era liv och era pengar. – Varken Grekland eller något annat europeiskt land kommer att vara genomgångsländer. Schengen-reglerna kommer att gälla igen, säger Tusk, enligt AFP."
Bra att han kallar dem ekonomiska migranter som de flesta faktiskt är, och inte flyktingar, som svenska journalister fortfarande envisas med att kalla samtliga asylsökande. Bara ca 26% av dem som kommer till Sverige är flyktingar från Syrien. Migrationsverket
# 8 Jag anar vilket det var!