Daily Mail granskar asylbluffen
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3422000/Just-old-think-migrant-children-Alarming-pictures-shed-light-growing-scandal-amid-asylum-crisis.html Att vi inte gör åldersbestämningar utefter de tester som finns, på grund av att de är "opålitliga" är så äckligt PK att man nu måste skämmas för Sverige även i internationell press. Det är väl iaf MER pålitligt än att tro på vad dem säger själva rätt upp och ner.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
En kommentar: "Norway and Sweden have for many decades been lightly populated, affluent, successful, innovative, clean, liberal, caring and display so many facets of what most of us would regard as Good and Decent. Neither had a past Empire to deal with, which has given them a rather naive Innocence about what happens beyond their borders. Through the goodness of their hearts they have opened their doors to all these displaced people from harsher, more primitive cultures - and they're reeling in shock at finding out first hand that their 'guests' do not all seem to abide by their Code. Their countries will never be the same again."
Ganska träffande analys.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Förändring är oundvikligt. Framsteg är valfritt.
Så har det alltid varit.
Värd för Pensionärer
#2 "Förändring är oundvikligt. Framsteg är valfritt."
Och vad tusan ska det betyda? Att vi inte har något val än att låta vår kultur och land bli våldtaget av barbarer med medeltida värderingar?
"Their countries will never be the same again." syftar nog inte till framsteg, utan förändring. Är det en förändring du vill se?
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#0 Två bilder på asylsökande i Sverige, från artikeln. Den springande mannen hävdar att han är 14 år, den sittande mannen hävdar att han är 16 år. 😂 De har säkert fyllt minst 20 båda två.
Hög tid för dumsnälla svenskar att inse att alla människor som kommer hit inte talar sanning hela tiden. Vi borde lära oss av Norge att göra åldersbestämningar! Kan norrmännen så kan väl vi.
#3 Lösningen är att se till att rättssamhällets regler följs och snabba upp rättsprocessen. Lätt i teorin men svårare i praktiken.
Att alltid vara rädd och tro att det värsta ska inträffa när förändringar sker är det sämsta valet av alla då blir det inga framsteg utan tvärtom.
Jag tror att en bidragande orsak att många från S har gått till SD är att de saknar den trygghet från vaggan till graven som S förut erbjöd och tror sig finna den hos SD. De är rädda för förändring och att ta ansvar för sina egna liv och vill att staten ska bära dem genom livet.
Värd för Pensionärer
Omvärlden har garvat läppen av sig åt oss dumma svenskar i många år nu.
I klassen som består av nyanlända baaarn på min skola så har eleverna mer rynkor och fler gråa hår än deras lärare har. Ett "barn" trodde jag först var en modersmålslärare när jag såg henne först, det var så tydligt att hon är 50+.
En nära vän till mig som har bott på behandlingshem berättar för mig att hennes hvb-hem bestämde sig för att ta emot ensamkommande barn. Dock berättade alla dessa baaarn för henne att de inte var 16 eller 17 som de sade, utan 20 och 25.
Men såklart, glöm nu inte att hela skolklassen på 20 elever och de 5 ensamkommande baaaarnen bara är ett undantag, de som ljuger är ju egentligen en minoritet och det är bara en ren slump att alla jag har träffat och hört om ljuger, min vän kanske tom. är en…. åh herregud, håll i er nu … en nazist 😮
Nej men allvarligt talat, det här börjar bli patetiskt nu. När tom. vissa ser en vuxen människa, när de ser 14-åriga Ahmed (googla om ni inte vet) och säger att det är svårbedömt när jag frågar hur gammal de tror att han är.
#6 Ja, jag har flera vänner utomlands, bla. japaner och kineser som säger till mig att "dina politiker vill att Sverige ska begå självmord" och att "ni måste börja förstå att ni inte kan göra såhär längre". Mina vänner i de forna öststaterna skrattar åt oss och säger att "ni är dumma i huvudet".
Undrar hur det kommer sig att Japan, Kina, Korea och Island förresten är så framgångsrika utan mångkultur. Jag trodde att mångkultur behövdes för att ett land ska blomma, titta bara på USA, världens mest mångkulturella land där kriminaliteten är så stor, landet är korrumperat och det finns städer polisen inte ens vågar åka in, en stor grupp av fattiga som måste bo i husvagnar.
"time will never be golden when it rains so hard..."
"Hur Europas mest liberala nation tystade sitt eget folk kring migrantattackerna: den svenska konspirationen för att gömma sanningen om flyktingvågen", skriver Daily Mail bland annat i en allt annat än smickrande bild av hur bilden av flyktingkrisen hanteras i vårt land.
Detta har väckt indignation inom UD och svensk media, där det påstås att tidningen "bedriver hetsjakt på Sverige".
#8 Ja, vi vet ju speciellt från expressen att hetsjakt är inget man ska syssla med. Sen undrar jag, ni som röstat på nuvarande politik, är ni nöjda med att Sverige som en gång användes som modell för hur länder borde vara, nu används som skräckexempel i internationell press? Eller har vi övriga fortfarande fel och ni rätt, att Sverige är på väg åt rätt håll?
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#9 Bra fråga, men den har inte besvarats ännu… Här är en debattartikel av fyra moderata lokalpolitiker som föreslår att åldersbestämningar ska göras vid ankomsten till Sverige, som i övriga nordiska länder:
”Bestäm asylsökandes ålder vid ankomsten”
"De flesta ensamkommande minderåriga asylsökande uppger sig vara i en ålder som ligger i spannet 14–17 år. Cirka 90 procent är av manligt kön. Det har, som ett resultat av detta, redan nu börjat skapas en snedfördelning avseende könsbalans och åldersstruktur i samhället.
Migrationsverket gör ingen åldersbestämning av dem som säger sig vara ensamkommande minderåriga vid ankomsten. Åldersuppgiften utgörs i de flesta fall enbart av vad som muntligen uppges av den asylsökande. Därefter skickas denne till sin mottagningskommun varpå en asylprocess på mellan 8 och 15 månader tar vid. Kommunerna får ansvaret för den asylsökande i det som faller inom kommunens verksamhet. Först i slutet av asylprocessen genomförs en åldersbestämning, som i sig ligger långt efter våra nordiska grannländers vad gäller kvalitet.
Under den tid som förflutit från ankomst till kommunen och till dess svaret på ansökan om uppehållstillstånd kommer har den asylsökande placerats på kostsamma familjehem eller HVB-hem, samt i många fall påbörjat skolgång bland elever som har samma ålder som den asylsökande muntligen uppgivit. Att detta inte är ett optimalt system kan man utan överdrift påstå.
Enligt vårt förmenande ska, om inte åldern kan styrkas av giltiga identitetshandlingar, en åldersbestämning alltid göras om det är uppenbart eller kan misstänkas att personen ifråga kan vara 18 år eller äldre. Den ska göras redan vid ankomst till landet. Åldersbestämningen kan med fördel anamma de metoder som våra grannländer i Norden tillämpar."