Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1409 ggr
Pia
0

Mest kramgo'a politikern?

Det här inlägget hamnar raskt under rubriken "Övrigt", men jag kan inte låta bli att lägga in det, för lite underhållande är det nog allt, mitt i all politisk pajkastning…:)

Nu har jag stött på lille Leif Pagrotsky på sta'n flera gånger under våren, han ser så liten och kramgo' ut på något vis…:) Så jag nominerar honom som första kandidat till den högst inofficiella titeln "Sveriges mest kramgo'a politiker"!

Vad tycker ni om mitt val (utan att ta i beaktande hans politiska åsikter)? Har ni någon ni tycker är bättre lämpad?

AndersE
0

Jag blir inte kramsugen… Flört

…men jag är imponerad av honom som politiker. Jag tycker att han verkar påläst, energisk, spontan och ofta med kloka åsikter - även om jag inte delar hans politiska ideal.

Ida
0

#0 Vad jag vet gick han från utbildningsminister till kulturminister för inte så länge sedan, och i samma veva tillkom tomteskägget.. Glad

Han är väl mysig, men när det gäller politiker är det alltid svårt att bortse från deras åsikter.

Jag nominerar favvo-Reinfeldt, han är mysig och har stora fina bruna hundögon Skrattande

Anne
0

Jag får citera.. öh, den där finska komikern som varit med i Veckans Nyheter - Pagrotsky ser ut som dvärgen i sagan om ringen. Och sen jag hörde det kan jag förstås inte tänka på nåt annat. :)

Fast kramgo, njae. :)

Pia
0

:) Men live så blir det lite sån känsla ändå…:)

Terrierlina
0

Vaddå, finns det kramgoa politiker???

#2 Hjärtat, Reinfelt är INTE kramgo! Möjligen bra, men INTE kramgo!

Terrierlina
0

Vaddå, finns det kramgoa politiker???

#2 Hjärtat, Reinfelt är INTE kramgo! Möjligen bra, men INTE kramgo! Glad

Pia
0

#6 Mm, ungefär min åsikt, man kan kalla honom mycket men inte kramgo'…:)

Är det ingen som har något udda litet val, någon inte alldeles så där rikskänd politiker kanske…?

Lisbeth
0

Bert Karlsson!

En av ny demokratis grundare, som numera tydligen Flört med socialdemokraterna. Han är udda och kramgo…?

Ida
0

#5,#6, #7 Joho, han är visst kramgo. Hellre kramar jag honom än någon annan i riksdagen i alla fall. :)

#8 Bert är inte så kramgo… väl?

AktieTrader
0

Maria Wetterstrand är nog den enda jag skulle tänka mig att krama.

Pia
0

Bert… åtminstone ett originellt förslag…)

Christina
0

Björn von Sydow har jag en viss svaghet för även om han inte är någon snygging.

Terrierlina
0

Jag röstar för Tomas Boström…

Pia
0

Wetterstrand, se där, det finns även kramgo'a kvinnliga politiker:) 

von Sydow, han verkar faktiskt vara en väldigt trevlig prick och så har en en sådan cool mamma! 

Vår justitieminister hade den goda smaken att plugga med mig, men nja kramgo skulle jag inte kalla honom…:)

Christina
0

Ja visst är hon en bra sort hans mamma? Jobbade med henne i ett projekt om äldreomsorg för länge, länge sedan. Hon hade då de mest fasansfulla visioner om framtidens äldrevård som hon varnade för. Och de har nästan alla slagit in. Och inte får hon någon credit för "vad var det jag sade?"

Pia
0

Oh ja, härligt med så där pigga, aktiva och duktiga pensionärer!:) Min mamma har ett litet "udda förhållande" till von Sydow, men jag har inget kul sätt att beskriva det hela på i skrift…

Kom på en annan, numera pensionerad politiker, som jag alltid upplevt som både duktig, diplomatisk, kunnig och med en stor portion mysighet i sig, Sten Andersson.

Christina
0

Absolut -

Om vi talar om de riktigt gamla, så skulle jag kunnat vara svag för Sverker Åström, men ingenting för oss kvinnor tyvärr.

Pia
0

Men så klart, han är supermysig, kul, duktig och kattvän! Han får en kram av mig:)

Christina
0

Det här är politisk analys på hög nivå. Visst håller du med mig Pia?

Pia
0

Ja absolut, här pratar vi storpolitik av största vikt - att vara en kramgo' och ge intryck av att vara en medkännande människa måste väl vara ett gott betyg för vilken politiker som helst?! :)

Anne
0

Pia, pluggade du med Bodström? Wee. :) Honom skulle jag iofs aldrig krama nej.. men jag kom på en oldie som jag tror är ganska mysig - Kjell-Olof Feldt. Kan inte det vara nåt?

Pia
0

Japp det gjorde jag, några kurser. Vill du ha min autograf…?:) Gjorde inget direkt begåvat intryck, men har man känningar så spelar det kanske inte så stor roll…

Ja Feldt låter som ett bra kramkandidat tycker jag:) Hans styvson, Erik Hörstadius, var periodvis min lärare i ryska på gymnasiet. Ingen vidare lärare, men ganska underhållande som person, på den tiden.

Uj, nu börjar jag inse att jag har konstiga små kopplingar till diverse kramobjekt…:)

lergryta
0
lergryta
0
lergryta
0

#9 Möjligtvis med tång…..Men knappt det heller…

Här verkar vara  en massa kandidater för Föreningen för fåniga meriter…FFFM

Inlägget är låst för nya kommentarer