Gissa vem...
…som sagt detta:
Huvuddelen av vår import kommer från andra länder.
Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra.
Det är fortfarande en farlig värld. Det är en värld full av galningar, osäkerhet och möjliga mentala förluster.
Lär ett barn att läsa och han eller hon kommer att klara ett läskunninghetsprov.
Jag har egna åsikter - starka åsikter - men jag tror inte alltid på dem.
Jag vet att jag är redo för det här jobbet, och om inte så är det sådant som händer.
Vapen dödar inte människor, Vapen produceras i syfte att göra det möjligt för människor att använda dem till att döda människor.
En av de bästa sakerna med böcker är att det ibland finns fantastiska bilder i dem.
En öppet homosexuell person är någon som antagligen inte skulle dela min filosofi.
Senatorn måste förstå att om han ska… han kan inte få båda delarna. Han kan inte sätta sig på sina höga hästar och sen ta den breda vägen
Citaten kommer från samma person
låter som Bush

Ja det är G.W.B..hehe…Kanske inte världens klurigaste men ändå…
Den här då:
- Det är en sällsynt tråkig församling, måste jag säga.
X svarar på frågan om vem som är roligast i riksdagen - Lika upphetsande som att kyssa sin egen syster. X om EU-valet 2004
- Vi måste gå till botten med det här. X om nya fakta kring Estonia
- Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant.
Det är Göran Persson:)

Göran Persson………

Japp!
Lite mer politiskt citatgodis:
Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron - Bert Karlsson
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig. -Mark Twain
När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro. - Vilhelm Moberg
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne. -Okänd
En del politiker är som bildäck, så nerslitna att de inte längre har någon profil. -Ralph Boller
Amerika regerar presidenten, men journalisterna har makten. -Oscar Wilde
Dåliga politiker väljs av goda medborgare som inte röstar. -George Jean Nathan
Problemet i Sverige är inte att det växer så det knakar, utan att det knakar utan att växa. -Carl Bildt
Allians i internationell politik: Pakten mellan två tjuvar som har sina händer så djupt i varandras fickor att de svårligen kan stjäla från en tredje. -Ambrose Bierce
Vi bör respektera Mexikos rätt att bestämma sin egen kurs, så länge den inte strider mot våra intressen. -Richard Nixon
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras. -Olle Holmberg
Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom. -Margaret Thatcher
Den här typen av vapen kommer dessvärre att påverka hela befolkningen. -Ronald Reagan, om kärnvapen
Jag ljög inte, jag sa bara sånt som senare visade sig vara osant. - Richard Nixon, om Watergate-skandalen
Ungefär vid tretton års ålder började jag förstå att jag skulle lyckas bättre med något fysiskt snarare än mentalt. - Arnold Schwarzenegger
Jag upplever det … som ett mer öppet land än något annat man kan tänka sig. -Kung Carl XVI Gustav om Brunei

Ha ha, vilka härliga citat……och så sanna. Den med Nixon tar nästan priset…..tredje nerifrån.
#6 Det förstod jag inte… Det är ju faktiskt ett uttryck som kan vara relevant?

#6. Jag förstår den och eftersom jag gör det så tycker jag den var rolig. För Nixons del var det inte ett uttryck som visade sig vara relevant.
#8 OK, då är jag med.