Varför blir folk övervakade i detta land?
Varför blir folk övervakade i detta land fast dom inte gjort något?
Är det något särskilt du tänker på?
/Maria
Jag skulle också vilja ha något mer konkret. Att polisen övervakar hastigheten vid våra vägar, för att ta ett konkret exempel på övervakning, ser jag som något positivt. Sedan må en del reagera med "har ni inget viktigare att göra?", eller "varför är ni på lilla mig när det finns så mycket annat?".
om det syftas till nivån av övervakning du har sagt dig vara utsatt för tidigare så finns det 3 olika alternativ vad jag kan se.
stalking, polis eller paranoia, är det stalkning borde polis kunna hjälpa är det polisen så ger dem sig förr eller senare om man inte är skyldigt till vad man nu misstänks för, paranoia så är det psykvården som kan vara till assistans.
Stalkning dom övervakar en från man går upp till man sover! Har inte gjort ett smack bygger bara mina moddel dom brytter mott alla lagar vi har polis har pratat med dom flera gånger. Jag märker det på människor att det är övervakning!
Dom som gör det har inte längre lön och alla avtal är upphävda.
En som skärde mig på natten vart intagagen och inlåst. En annan som är nazsit fick sluta.
Du får nog ta å vidareutveckla det där för jag fattar inte halv-sju.
Får man fråga hur du lever/bor? På ditt sätt att beskriva saken så låter det som du bor i tunnelbanan.
Att man till viss del blir övervakad när man är på nätet är inte så konstigt då annonsmakare köper profiler för hur ens surfvana ser ut, men detta har med reklam att göra. Sånt går att minimera om man nu vill det (allt handlar knappast om cookies).
Jag får för din skull hoppas du inte har facebook för där blir man övervakad om något.
Jag har för första gången i livet köpt ett par skor på nätet och nu ploppar det upp all möjlig reklam om just skor😃
/Maria
😂
Är du oxå superövervakad 😃
Ja, att surfa på nätet innebär i allra högsta grad att storeberor ser oss.
Jag byter Canvas Noise Hash varje minut (och en del annat) och har just nu #433fef17771e46418f42c345a1f981.
#9 men det är ju min hash ju hmm är det därför jag har fått massa skum reklam om vsk bandy helt plötsligt 🤪
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Njae, jag önskar det vore så, men jag byter hash varje minut, just för att göra det till ett helvete för de som försöker skapa en profil på mig. Men å andra sidan så vore det ju inget svårt att ge mig rätt reklam. Kameror, fåglar samt bandy så har de träffat rätt 😃
Man måste göra betydligt mer än så än att fejka hashvärdet. T.o.m ställen i själva operativsystemet och inte enbart i webbläsaren lagras det information om datorns sk ID (fingeravtryck) om man inte blockerar det.
Än så länge så tycker jag väl det har gått rätt bra med att få ha min webbläsare så som jag vill. Inget som stör webbsurfandet iaf.
#12 jo vill man så kan man gå nästan 100% ospårbar även på nätet med de flesta har inte orken/kunskapen att göra det själv lider jag lite av bägge delar för lat för o skaffa mig kunskapen 😃
Helt ospårbar är nog rätt svårt skulle jag tro. Det viktiga är ju att man trivs bakom tangentbordet när man surfar 🙂
#14 jo är inte det lättaste att gå nästan helt ospårbar va delvis insatt i sånt en gång i tiden (bekanta som var hyfsade)
själv känner jag mer vill nån kolla på min sökhistorik o sånt så är det dens bekymmer o inte mitt 🤪
för mig duger det gott o väl med abp o vill jag skippa cookies o att sökningen skall sparas i historiken så inkognito inte för att det ger minsta lilla extra säkerhet men bra o nyttja när julklappar till syskonbarnen skall köpas då det händer att dom sitter vid min dator emellanåt
har inte trådstartaren varit igång tidigare med en liknande tråd, tycker jag känner igen symptomen, tror till och med att jag svarade och kollade upp hans profil, verkar vara en som sitter och bygger modeller, men kollade man upp trådarna där var det inget som tydde på något psykotiskt.