Politik iFokus

Politik

Etikett: valfrågor-riksdagsval
Läst 909 ggr
Puupää
3

Dina hjärtefrågor i valet?

För mig är det hemskt att sjuka som har flera expertutlåtande inte får sjukpenning eller sjukersättning. Mister sin assistans. Kriminalitet måste straffas hårdare. Icke svenska medborgare ska inte få stanna vid grova brott. Jag vill se hårdare straff för övrigt. Vill kunna känna mig trygg ute. Vad är dina hjärtefrågor? Något som du vill ändra på, som inte fungerat så bra?

Maria
1

Skola, vård, omsorg, integration och miljön är några viktiga frågor tycker jag.

/Maria

Emo
2

Trygghet, rättssäkerhet, även företag på landsbygden skall kunna vara kvar. Hederligt arbetande skattebetalare ska inte behöva få tillvaron förstörd på grund av brottslighet.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Göstage]
2

Även om den är tråkig för oss oinvigda så är trots allt samhällsekonomin den springande punkten - är den inte i ordning blir det sämre välfärd och mindre utrymme för reformer. Det talas allt oftare om en annalkande lågkonjunktur - hur väl rustat står landet inför en sådan?

[Hayabusa]
2

#3 Så är det - ekonomin styr & påverkar precis allt vad vi önskar göra med samhället.

sponny
1

#3 Det ligger väldigt mycket i det. Utan starka finanser, tomma lador. Men bortsett från det, en fungerande infrastruktur och samhällsservice i hela landet. Och då menar jag inte snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg, mer att alla de andra linjerna i Sverige också fungerar.

Puupää
1

Tycker nog kanske att det spårat lite.. Era hjärtefrågor i valet? Vad vill ni ändra på eller ha kvar?