Politik iFokus

Politik

Etikett: invandring-och-integration
Läst 380 ggr
Vanja
1

UG : Alternativhögerns hets.

https://www.expressen.se/nyheter/svts-dolda-kamera-avslojar-alternativhogerns-hets/

Dessa killar i klippet talar om att en del borde spärras in och skjutas.  Jag tolkar det som att de vill spärra in och skjuta högre uppsatta som har skapat den flyktingsituationen vi har idag. Men skulle det verkligen hjälpa att skjuta föredetta statsministrar? 
Jag skulle inte tro det, de kommer inte att hjälpa ett dyft. 
Men jag är inte ett dugg förvånad att en del vänder sitt hat mot dem eftersom de anser att de är dom som har skapat situationen som är idag. 
Typiskt nazister att inte tänka igenom saker och ting.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hayabusa]
2

Primitivt beteende. Dessvärre ser vi det då & då även i Sverige. Lösning? Jag vet faktiskt inte och våra politiker verkar heller inte veta.

Vanja
0

#1 nej deras åsikter oroar mig inte alls då det finns alla möjliga knäppgökar med alla möjliga primitiva åsikter om allt möjligt. 
Däremot kan det ju kännas oroväckande om de har tillgång till vapen, sen vet jag inte hur stort allvar jag tar det på heller.

/ Vanja 

[Hayabusa]
1

#2 Instämmer. Tillgång på vapen i Sverige är ett dåligt omen.

Cragan
1

#3 ska man va helt ärlig så kan vem som helst få tillgång till vapen i sverige så länge man inte bryr sig om lagar, problemen kommer inte förrens man försöker skaffa vapen lagligt.  finns dock vissa vapen som är lagliga och tillåtna för alla över 18år också.

#0 gissar på att det med spärra in o skjut dem är en sak som sägs mest i frustration iaf i de allra flesta fallen finns ju tokar lite överallt som menar allvar när dom säger sådant dock.

[Hayabusa]
1

#4 Ja, tillgången på illegala vapen är inte positiv i någon bemärkelse. Oavsett vem som håller i dem…

Vanja
1

#4 ja det sa de nog i frustration. Kanske över att se inte kommer på några andra lösningar. Tar det faktiskt inte på jättestort allvar.

/ Vanja 

[Hayabusa]
1

Utanförskap, marginaliserade unga män…