Ansvarig för svt:s valvaka byts ut
Tragiskt att demokratin i Sverige eroderas av odemokratiska makter!
#1 hur menar du?
Ännu ett exempel på ironi om dom som påstår sig vara för demokrati agerar odemokratiskt.
Jag litar inte på något parti eller nyhetskällor, allt måste tas med en stor nypa salt. Man inser hur fler organisationer inte heller är så pålitliga som man först trott, agerar inte som dom ska eller har någon form av anknytning till något av partier fast de inte borde ha det eller är öppna med att ha det (- mina tolkningar).
Jag gillar inte alla SD:s förslag och en del vet jag inte ens om de är genomförbara, även om de skulle ha "all makt". Jag litar inte heller på SD som sagt men jag tror mest på dom om att dom kommer jobba för förändringar om allt vad gäller kriminalitet och invandring, vare sig det leder till bra eller dåliga resultat i slutändan. Men jag hoppas framförallt att partierna som börjat göra löften om dessa ämnen kommer hålla dem efter valet, oavsett hur röstfördelningen ser ut. (Hoppas ju såklart att de ska hålla sina löften om andra viktiga frågor också)
Som det ser ut just nu, så kommer ingen av partierna kunna göra ett skvatt med nånting. De har fullt upp med att smutskasta och försöka köra ner varandra i gyttjehålet. Hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och återgår till den verkliga världen efter valet.
#4 amen till det!

Folk får rösta på precis vad de vill för mig och med all sannolikhet så kommer inte NÅGON få ensamt mandat att göra precis som de själva vill utan kommer att behöva samarbeta.
Däremot det som hände - att svt gjorde som de gjorde är helt horribelt! SVT är ett statligt media som SKA vara oberoende men de har visat gång på gång på gång genom sitt handlande att de INTE är det och detta sista här nu var droppen!
I en stor partiledardebatt gå de in och lägger sig i vad en av partiledarna säger och tar ställning! Oavsett vad man tycker så är det inte deras sak att göra så. Det var en debatt där det är upp till väljarna att opponera sig och även de andra partiledarna.
Mycket bra skrivet.
#0 Du får gärna skriva ett par rader om vad du har för åsikter om detta i inlägget, blir det inget roligt att öpnna ett längg därde endast finns en länk, tänk på det nästa gång!
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.

Vad jag själv tycker skrev jag i inlägg nr 6 🤔