Dömd för bedrägeri mot riksdagen
"SD-profilen Stefan Jakobsson, som jobbar vid partiets riksdagskansli, dömdes i dag för närmare 40 fall av bedrägeri mot riksdagen.
Brotten skedde under hans tid som riksdagsledamot och avslöjades i Aftonbladets granskning ”Maktens kvitton”.
Jakobsson lät bland annat skattebetalarna stå för romantiska hotellövernattningar och taxiresor från massage, middagsdejter och nattklubbar.
– Det är tillfredsställande att domstolen har samma uppfattning som jag, säger åklagare Joakim Zander, vid Särskilda åklagarkammaren, till Aftonbladet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPmQ25/sd-profil-doms-for-bedrageri-mot-riksdagen
Var övernattningarna o middagarna med hans partner/fru?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#1 "Under rättegången bekräftade en kvinnlig partikollega flera av Aftonbladets avslöjanden.
Kvinna vittnade under ed och uppgav att hon tidigare hade en relation med Jakobsson - och att han vid en mängd tillfällen låtit riksdagen betala privata taxiresor, men även privata hotellövernattningar, bland annat på Sigtuna Stadshotell.
– Det var alla hjärtans dag, så då hade han återigen gjort en överraskning för mig, sa kvinnan om ett dygn där skattebetalarna fick stå för för det femstjärniga hotellet i Sigtuna och taxiresor för totalt närmare 3 000 kronor".
Sajtvärd Katter iFokus
Förtroendevalda av alla kulörer uppvisar den där låga moralen, Allt från Mona till motalaskandal…..
Inte lätt att hålla fingrarna borta från honungsburken..oavsett partifärg.
Stefan Jakobsson fortsätter att arbeta i riksdagen.
"SD-profilen Stefan Jakobsson fälldes i tingsrätten för närmare 40 bedrägerier mot riksdagen – men jobbar kvar på partiets riksdagskansli."
😮
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inte den förste och heller inte den siste förtroendevalde som går över gränsen. Och blir hållen under armarna av sitt parti in i det längsta. Tyvärr. Den här listan kanske kan vara av intresse http://andersleander.bloggplatsen.se/2015/12/02/11226525-listan-over-domda-politiker/ Förutom de ekonomiska brotten finner man bla. mordförsök, pedofili och andra trevligheter hos företrädare ur alla partier. Sedan, vad som förvånar mig är att skillnaden är så stor mellan MP och SD. SD är väl under perioden mer än dubbelt så stort som MP, men har endast ungefär hälften så många fällda…..
Ja d va en "vacker" bukett av förtroendevalda. Ynkligt😡
#visar att riksdagen verkligen utgör en del av folket..man representerar även folkets sämsta sidor…