Politik iFokus

Politik

Etikett: företagande
Läst 1041 ggr
zzTCM
0

Hushållsnära avdrag ingen succé?

Regeringen räknade med 45 000 ansökningar. Men hittills har bara 1000 personer lämnat in ansökan till skatteverket uppger Rapport.

Det fattas bara 29 000 ansökningar för att det inte ska vara ett totalt fiasko. Minst 30 000 ansökningar bör komma in.

Vad tror ni kommer ansökningarna att strömma in nu? Beror det på att människor inte vet, att de ska ansöka före den 1 februari?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=994649&lid=puff_994636&lpos=rubrik

// Lisbeth

AndersE
0

Jag tror att:

• det tar tid att anpassa sig till nya förutsättningarna
  • att många inte har klart för sig hur det ska gå till
  • att idén som sådan är helt rätt, och behöver utvecklas än mer

(En bekant måste byta yrke pga förslitningsskada. Hon hade idé om att arbeta som kostrådgivare för privatpersoner. När hon insåg hur mycket hon måste ta betalt per timme (med alla skatter och avgifter) blev hon förskräckt. När hon sedan förstod hur många timmar någon måste arbeta för att betala henne för en timme insåg hon att det inte kan fungera. Inte i Sverige…)

zzTCM
0

Jag tror också att många inte har klart för sig hur det ska gå till. Det verkar krångligt. Men jag tror dock att om man är intresserad så tar man reda på det. Regeringen har överskattat intresset tror jag.

Sara
0

Visst blir det billigare eftersom man får skatteavdrag men man måste fortfarande lägga ut pengarna först och det har många inte råd att göra.

Sara