Politik iFokus

Politik

Läst 103 ggr
Tottenypan
1

Självisk och osolidarisk?

Kulturmarxisterna brukar ofta anklaga oss som ibland ifrågasätter eller inte slaviskt följer alla "rekommendationer" och påbud från diverse myndigheter, för att vara "själviska" eller "osolidariska". Frågan här blir då: Är jag självisk och osolidarisk om jag inte tvingar mina barn att bära mask eller att "låta sig injiceras" med diverse "oprövade" vacciner? Är jag självisk och osolidarisk om jag inte "tvingar" mina barn att sitta hemma och genomföra "distansundervisning" till höga psykologiska och kunskapsmässiga kostnader, när vi faktiskt har "skolplikt" i Sverige? Är jag självisk och osolidarisk om jag inte vill skuldsätta mina barn ända fram till 2058 genom EU:s "Coronaåterhämtningsfonder", till förmån för vanskötta ekonomier i Syd- och Östeuropa? Ja det är möjligt att jag är självisk och osolidarisk mot resten av världen, men någonstans måste väl även jag få tänka lite på mina egna barns framtid?

OberonsMatte
3

Nej, jag tror att det är förståndet som brister.

Sajtvärd Katter iFokus

Pyttelite
3

Nu är det väl inte barn som tvingas att bära mask än så länge men jag hoppas du följer rekommendationerna eller vill du att dina barn ska mista en förälder?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Draken
5

#0: Att kalla det tvång tycker jag är att ta i. Mina barn bär mask, för att de vet vilka risker det finns med pandemin, de vill inte förlora varken mig eller sin pappa, så de bär masker när de vistas ute. De tvättar händerna mycket och ofta.

Jag själv och två av sönerna är vaccinerade med första sprutan genom jobb och skola. Maken och de övriga barnen kommer att vaccinera sig när det blir dags, där är det jag som har sagt ifrån att de skall. De har inga allergier eller ogynnsamma reaktioner på tidigare vaccin,så det finns ingen anledning att inte ta vaccinet.

Skolan rekommenderar barnen att bära mask i korridorerna, och det gör de. På bussen SKALL de bära mask enligt de regionala åtgärderna mot pandemin. Ungdomarna har fått gå iväg nån gång till ungdomsgården och träffat sina kompisar, men det har skett ungefär 1 gång i månaden, bara så de skall komma ut nånting.Där bär de mask enligt de regionala bestämmelserna som råder på ungdomsgården. De måste anmäla sig i förväg då det bara är 10 st åt gången, om jag inte missminner mig, som får vistas i lokalerna.

Du kanske skall tänka lite mer på alla andra och inte på dig själv. Som vi brukar säga inom vården, stanna hemma för vår skuld, vi går till jobbet för eran skuld.

#2 Det är krav på munskydd på bussen för de barn som åker búss till och från skolan. jag tycker det är bra, eftersom det är väldigt fullt på bussarna på morronen och på eftermiddagen.På morronen sätts det även in extrabuss eftersom det är mycket elever som måste kunna komma iväg för att hinna till skolan i tid. Krav om munskydd är det på alla bussar här.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-04-18 13:07 av Draken