Politik iFokus

Politik

Läst 462 ggr
Tottenypan
2

"Mäns våld mot kvinnor"

Stenevi, Hirvonen & Co pekar faktiskt ut 5,2 miljoner "svenska" män som "primitiva våldsverkare", genom det mycket "generaliserande" uttrycket "mäns våld mot kvinnor". Att man sedan på grundval av denna sällsynt primitiva generalisering, vill införa särlagstiftningar mot 5,2 miljoner män i en demokrati som Sverige är mycket oroväckande. Fokusera gärna på att lagföra de individer (oavsett kön eller etnicitet) som är riktiga våldsverkare, istället för att införa särlagstiftningar mot halva den inhemska befolkningen. Och hur hanterar "genusteoretikerna" fenomen som "Arbogakvinnan", IS-kvinnorna och andra likasinnade medsystrar? Bör vi införa särlagstiftningar mot alla svenska kvinnor, på grundval av de mord, det "sjuka" våld och de sexuella övergrepp mot "barn", som dessa "sjukt" våldsamma kvinnor har begått? Eller är dessa våldsamma kvinnor bara det undantag, som bekräftar den "svepande och könsstereotypa generaliseringen" om "mäns våld mot kvinnor"? Vill vi ha en riktig jämlikhet så bör vi sluta "särbehandla", oavsett kön, etnicitet eller religion.

Pyttelite
3

Då du menar att det inte är övervägande män som dödar i nära relationer.

Vem är det då, hen?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Tottenypan
3

#1: Ja inte är det alla 5,2 miljoner "svenska" män som dödar i nära relationer.
Så mycket förstår till och med jag.

Pyttelite
1

#2: Men det är väl ingen som sagt heller.

Men män är en överväldigande majoritet när det gäller dödligt våld i en nära relation.

Draken
3

#0: Oavsett om man ihjäl någon eller misshandlar någon skall man straffas. Tycker Sverige är alldeles för snäll med våldsverkarna. Lås in dem på livstid utan möjlighet till benådning, åtminstone om det gäller mördare, pedofiler eller våldtäktsmän/kvinnor.

Det spelar ingen roll vilken ras, vilket kön eller vilken religion man har, alla skall straffas lika, och betydligt hårdare än det är idag. Handlar det om icke medborgare, skicka hem dem utan möjlighet att vända tillbaka.

Det är vad jag tycker i varje fall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

CFIT
2

"Kamphundar" är i överväldigande majoritet vad gäller dödligt våld i nära relationer (sina egna "ägare" samt andra utomstående oskyldiga "hundar" och deras "ägare"). Det som nu sker är att alla bitna och bittra "kamphundsägare" står på barikaden och tillåts anklaga ALLA "hundar" för att vara potentiella monster. Något som alla andra "hundägare" till allt från Pappillon till Bishon Havanaise förstår inte är sant och därmed heller inte orkar att varken lyssna på eller bry sig om. (Vi har ju alla fullt upp med vårt för att överleva vardagen, eller hur?).

De enda förutom "kamphundsägarna" själva som tagit detta på allvar och på riktigt engagerat sig, är de som aldrig ägt en "hund" överhuvud taget.

Så Mitt tips : Se nu till att skaffa en "hund", för det ger dig en mening i livet. Men skaffa för i h-vete inte en "kamphund"! hur coolt och inne det än må vara!

Pyttelite
0

#5: Tyvärr har du fel det är inte bara kamphundsraserna som är farliga.

Potentiellt kan samtliga raser attackera.

Lussan20
2

Det blir så lustiga kovändningar i frågor som gäller mäns våld mot kvinnor, barn och djur. Det är som i sandlådan, vi som är insatta i frågor om misshandel av djur vet att hundar är mer rädda för män, alla de hundar som adopteras från tex Ryssland har ofta svår skräck för män. De svårast misshandlade har haft män som ägare. De små oskyldiga hundarna används som bete för hundstrider. Vilka tränar dessa hundar?
Vilka misshandlar både andra män, sina kvinnor, barn och våldtar?
Det blir inte bra om man skuldbelägger offer för att man inte tål den bistra sanningen om mäns våld mot kvinnor.
Att vissa kvinnor dras till löst folk och mördare finns säkert orsaker till i barndomen , men hur man kringelikrokar sig så kan inget ursäkta att män slår sina fruar och flickvänner sönder och samman. Vuxna män inser det och blundar inte för faktum. De tar avstånd och har inga ursäktande kommentarer.
Men många män har djupt kvinnoförakt i botten och vill söndra och härska. Ja är en av de som bar barn i slutet av 40 talet och början av 50 talet. Man har sett det mesta och det är svårt att se att vi inte kommit längre sedan dess. Men viljan till att utvecklas måste finnas hos alla som använder våld, makt och hot. Svårare än så är det inte. Alla primitiva tankar som - det är inte mitt fel, det finns kvinnor som- måste komma i utveckling.

kamera0710
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man får väl se till att man betalar för sig!

Lussan20
0

Ja slaveriet är ju inte slut, man kan köpa en kvinna!

kamera0710
1

.

Lussan20
1

Ja så ser det ut!
Man pratar om när slaveriet upphörde, då man kunde köpa slavar för arbete på sina farmer. Men ingen talar om de kvinnor som kan köpas för pengar deras usla boende i ett litet rum där männen kan gå in på rad och köpa deras kroppar. Alla borde se filmen-Lilja forever- den sanna skildringen av flickor som drivits hit av män för att fylla deras plånböcker. Vad de får utstå.
Det är inte sex det handlar om utan makt, läser man vad männen gör så ser man att deras kvinnoförakt går ut på att skända,förnedra och skada.
Jag vill inte skriva ner vad de får utstå, det är så vedervärdigt att jag inte vill tänka i de banorna ens.

CFIT
0

#6: Självklart kan samtliga raser attackera.

Min fråga till dig: Vilken "hundras" skulle du själv helst bli attackerad av?

Pyttelite
0

#12: Eftersom samtligas attacker kan leda till döden kan jag inte välja.

Våldet finns överallt och det har olika grunder.

En stor del handlar om makt och kontroll sen finns det sjukdomar och droger som är den utlösande faktorn för vilken ras som helst.

CFIT
3

Ok, så om du är lika rädd för en Bishon Frise' som för en American Staffordshire, så skulle jag säga att du lider av hundskräck.
Men det är helt ok. Eftersom man alltid kan välja att bli "kattmänniska".

För det vet ju alla, att en "katt" skulle ju aldrig kunna attackera. : )

kamera0710
2

.

CFIT
4

#15: Klockren karikatyr beskrivande den klassiska "kamphundsrasen" American Staffordshire. : )
Det är alltså just precis den högra typen av personlighet vi alla hundägare borde undvika och framför allt sluta att premiera! (Oavsett vart ifrån i världen den kommer)

Det absolut största problemet är ju att den vänstra typen av personlighet (hon med skylten) tyvärr inte verkar fatta det?

Pyttelite
0

#16: Nu är det inte så att det finns en speciell ras som misshandlar tikar utan det pågår inom alla raser.

CFIT
0

#17: Känner nu att mitt metaforiska prat strulat till det mer än det klargjort.
Mina metaforer handlade inte om hur långt olika hundraser kommit i sitt jämlikhetsarbete. Utan om hur de bemöter sina ägare. (Deras personlighet mot oss människor helt enkelt)

Hundars, likt resten av djurvärldens evolutionära utveckling styrs såklart mer av våldtäkt än av något annat. Har inte sett mycket av "kärlek" precis när det gäller fortplantning inom djurriket…..

Men jag förstår din poäng och du har såklart helt rätt.
"Alla män är potentiella våldtäktsmän"

Frågan är bara…. vad är det egentligen du vill ha sagt med det?… Något vi alla redan vet.

kamera0710
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.

kamera0710
0
Och fördömer kvinnornas tyranni samt lovar att förgöra Sverige
LBB
0

#20: Tja, inte ovanligt att man stjäl från andra för att producera sådant man inte är kapabel till själv..Tror knappast att Hitler reagerat på Roberto:s tilltag. Tror inte heller ngn socialdemokratisk ledande i Tyskland hade reagerat nämnvärt idag heller, då prostitution är accepterat o lagligt i Tyskland. De registrerade prostituerade betalar skatt, har socialförsäkring som exempel

CFIT
0

Vem bryr sig om Roberto!?