Politik iFokus

Politik

Etiketter: 15-politiska-partiervalfrågor-riksdagsvalregeringen
Läst 224 ggr
Carmarino
3

MP minst accepterade partiet i regering

Miljöpartiet är det parti som lägst andel väljare accepterar i en regering, 27 procent, skriver Svenska Dagbladet som hänvisar till en Sifoundersökning.

TT har dock en märklig "procenträkning". Så här skriver de:

Bland partierna som är i botten finns Liberalerna med 31 procent och Sverigedemokraterna med 33 procent av väljarna som svarar att de skulle acceptera partiet i en regering.

Kristdemokraterna och Vänsterpartiet trängs i mitten med 39 respektive 33 procent.

För Sverigedemokraterna ger alltså 33 procent en plats i botten, medan samma 33 procent placerar Vänsterpartiet i mitten. 🤔

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOp5jA/mp-minst-accepterade-partiet-i-regering

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Miljöpartiet är det parti som lägst andel väljare accepterar i en regering, 27 procent, skriver Svenska Dagbladet som hä
kamera0710
1

Tycker personligen att det är ganska tröttsamt med alla dessa opinionsmätningar kring hur många som har stort eller mycket stort förtroende för partiledare, om de vill ha dem i regeringsställning eller inte etc. Men det kanske är ett billigt sätt att fylla ut i tid och spalter.

[meckarn1]
1

Enligt den där undersökningen verkar ju inte något parti vara särskilt populärt?

[Tismon]
7

Jag hoppas miljöpartiet försvinner

OberonsMatte
0

#3 Jag hoppas att SD försvinner.

Sajtvärd Katter iFokus

[Tismon]
2

#4: jag hoppas både försvinner.

Däremot MPs politik tvingar mig att hitta ett nytt hem för jag har snart inte råd att bo kvar så de får gärna försvinna först

• Redigerat 2022-02-24 19:10 av [Tismon]