Cojimar
Det var det smartaste inlägg jag sätt på mycket länge☺. Du lyckas med din fråga, förhoppningsvis belysa för många hur komplicerad vår värld egentligen är och hur viktigt det är att i första hand fokusera på våra egna galenskaper så att vi sen bäst kan hantera vår omvärlds alla så mycket värre galenskaper.
Nominerar dig till forumets just nu mest tappra riddare 👍☺
Jag får väl tacka för den överraskande hyllningen- jag är annars knappast någon rubrikernas man och trivs med det. Är också medveten om att alla sannerligen inte delar din uppfattning, men det är alltid trevligt när någon gillar ett inlägg, oavsett var och av vem. Det har blivit tystare lite varstans numera, och det är synd. "Hellre skäll än tystnad" tycker jag, och då får väl det gälla beröm också. Med detta tar jag ett steg tillbaka in i ledet igen.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-06-18 07:39 av Cojimar
#1: För det första blir jag sjukt nyfiken när du säger att "alla sannerligen inte delar min uppfattning". Vilka är alla dessa alla som tydligen vet mer om min egen uppfattning än jag själv gör!? Hela anledningen till att jag är här på detta forum är ju för att försöka skapa mig en uppfattning…. jag lär mig massor men ju mer jag lär mig desto svårare blir det också att skapa sig en egen uppfattning….
Du har precis tagit ett steg "utanför ledet". Så snälla, kliv inte tillbaka, utan stanna kvar här ute med mig…. för jag börjar känna mig riktigt ensam i kampen om en
"egen uppfattning"…❤
Det är väl ingen hemlighet att det finns "olika läger" på iFokus, det har det gjort i åratal och det är inget unikt för detta forum, och tur är väl det. Alla kan bevars inte tycka lika!
Sedan är vad jag förstår avsikten med iFokus att man skall kunna diskutera sin hobby med likasinnade, eller, i mindre format diskutera politik och samhälle. Det behövs ingen längre startsträcka för det, som du väl har kunnat konstatera är inte uppslutningen så stor, många har försvunnit, andra är debattrötta efter pandemier och krig i omvärlden. Den som lyckas bidra till en livaktigare diskussion är värd all uppskattning, den som tröttar ut andra debattörer blir ännu en sten på börda. Vi får kanske rannsaka oss själva om vilken roll vi vill spela- men att diskutera oss själva ger inget mervärde. Nog sagt i den diskussionen.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
#3: Håller med dig i allt du säger, förutom det sista….. "nog sagt".
Fundera på värdet av ett forum där "nog har sagts"…….
Känner att jag inget har att tillägga i diskussionen, men vill passa på att önska dig och övriga debattörer en trevlig midsommar.
- Redigerat 2022-06-24 13:05 av Cojimar
#5: Detsamma❤