Politik iFokus

Politik

Etiketter15-politiska-partiervalfrågor-riksdagsval
Läst 174 ggr
Pyttelite
0

Valresultatet 2022

Så röstade dina grannar:

https://valresultat.svt.se/2022/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Följ rösträkningen och utvecklingen av valresultatet för riksdagsvalet, regionvalet och kommunvalet 2022.
Karmatarerskanise
1

Blir intressant att se vad slutresultatet blir . Skiljer väl bara ett mandat.

Vad mina grannar röstade hade jag redan bra koll på. Folk häromkring pratar gärna om sina val. Är ganska trött på att Det varit allt alla pratat om de senaste veckorna. Man träffar rätt mycket folk dagligen ute på sina promenader med hundarna.

Pyttelite
0

Ja det kommer att bli en händelserikt höst oavsett vem som vinner.

Det är inte en lätt situation att regera så vi hoppas att det inte leder till nyval och kaos.

När det gäller ”grannar” så tänker jag valdistriktsvis att det kan skilja så mycket och absolut inte alltid matchar riksgenomsnittet.

Karmatarerskanise
4

Jag hoppas på att dom agerar vuxet och det blir vad folket vill. Oavsett vilken sida som vinner. Annars är det inte en demokrati.

OberonsMatte
0

#3 Det är INGET parti som kommer kunna få precis som de vill. Det har det inte varit på väldigt länge och det kommer det verkligen inte bli under den här mandatperioden heller - även om det blir maktskifte.

Sajtvärd Katter iFokus

Pyttelite
0

#4: Exakt - med några få rösters övervikt kommer det att bli ett evigt kompromissande oavsett vem som vinner.

Karmatarerskanise
8

#4: jag har inte påstått att något parti kommer kunna få vad de vill.

Jag pratar om att agera vuxet partierna mellan. Att det ändras så det upphör slängas skit åt alla håll. Och framröstade partier respekterar övriga partier som folket valt.

Så länge som partirepresentanter beter sig illa mot åsiktsmotståndare kommer deras anhängare göra det samma. Och klimatet inför detta valet var värre än någonsin.

Pyttelite
0

Sverige har röstat – följ utvecklingen direkt På söndagen gick Sverige till val. Följ SVT Nyheters bevakning av valet och efterspelet.

Nu är det snart klart.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022

Om en månad går Sverige till val. Följ SVT Nyheters direktrapportering om det senaste inom svensk politik inför valet den 11 september.
Denna kommentar har tagits bort.
Pyttelite
0

Sverige har röstat för ett maktskifte och statsministern har lämnat in sin avgångsansökan. Nu börjar arbetet med att bilda en ny regering. SVT Nyheter rapporterar live.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022

Om en månad går Sverige till val. Följ SVT Nyheters direktrapportering om det senaste inom svensk politik inför valet den 11 september.