Politik iFokus

Politik

Läst 102 ggr
CFIT
6

Sveriges nya opposition

Ingen annan som ser det komiska i att dagens oppositions huvudargument mot den sittande regeringen är att de inte tillräckligt snabbt vänder på den politik de själva fört?

OberonsMatte
3

Nä, det komiska är jämförelsen med vad Kristerssons sida av politiken själva utlovade.

Sajtvärd Katter iFokus

Bo§e
3

Valet var väldigt väldigt jämnt, så det räckte med att krydda med litet lögner för att få det att tippa åt ena sidan….

Jag vet inte varför jag inte kan tycka synd om Kristersson, som nu agerar "målvakt" i den här oheliga alliansen….
Den här resan får han göra utan mitt medlidande….

"Don't Panic" (Douglas Adams)

CFIT
2

#1: #2: Jag kan ganska lätt utläsa att det egentligen är SD ni inte tycker om.
Men det Kristersson och hans "oheliga allians" till skillnad från oppositionen verkar ha förstått är att om vi inte samarbetar nu, så riskerar vi alla till sist att tvingas rösta på ett parti vi VERKLIGEN inte tycker om!

Bo§e
1

#3: Ja, om någon är i skriande behov av "samarbete" nu, så är det väl Kristersson……isflaket han sitter på börjat långsamt smälta…

Han var dock inte så "samarbetsvillig" före valet…och det minns vi..

"Don't Panic" (Douglas Adams)

CFIT
1

#4: Ja, han är i skriande behov av ditt stöd, om du inte vill se SD få egen majoritet!

Draken
3

#1: Brutna vallöften hör tydligen till ordningen. Sittande regering har funnits i ungefär tre månader. Hur kan ni tro att det går att vända läget i Sverige fullständigt på den tiden ?

De röd/gröna har, under 8 år, kört Sverige längre och längre ner i rännstenen. Och det är Alliansen alla gnäller om ? Jag får det inte att gå ihop.

Det blir världens rubriker och ett jäkla liv vid minsta lilla sak som kan vara negativt med Alliansen, men det tystas ner när det handlar om de Röd/Gröna ..varför är det så ? Får man göra som man vill bara för att man råkar vara vänsterstyrd ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

OberonsMatte
0

#6 Det var Kristerssons sida av politiken som hävdade att inget behövde ta lång tid. Allt skulle fixas omedelbums och de skulle ha utlovat att ta ner månen dagen efter valet om de trodde att det var vad väljarna önskade.

Metoden nu är att låtsas som att det de sa egentligen betydde något helt annat. De kan inte ens stå för att de överdrev gruvligt och t.o.m. ljög när makten fanns inom räckhåll, så de fortsätter att ljuga. Alltid lurar det någon.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2023-01-29 13:04 av OberonsMatte
Draken
2

#7: Det är stört omöjligt överhuvudtaget att vända situationen i Sverige på några månader, och det borde väl folk inse ? Man kan inte trolla med knäna oavsett vilken politisk åsikt man har.

Sen kan man ju säga att ett av vallöftena jobbas det med, och det är gängkriminaliteten i landet.

Sorry, men jag tror inte de Röd/gröna skulle bry sig så värst mycket om det. Utan de måste lägga all tid på att höja skatter, höja bensinpriserna, stänga ner alla kärnkraftverk etc. så det blir omöjligt för gemene man att klara sina räkningar, men de måste ju få den löneökning på tiotusentals kronor i månaden som de har rätt till 😒

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

OberonsMatte
0

#8: Ja, de som inte gick på Kristersson & Co:s vallöften insåg att de ljög helt hämningslöst.

När det gäller gängkriminaliteten så jobbades det faktiskt med den även före valet, men det skulle kunna fixas så mycket snabbare att de inte ens hade tid att vänta till valdagen utan försökte rösta bort dåvarande justitieminister redan ett par månader före valet.

Nu har det gått över 100 dagar sedan Kristerssons skräckinjagande paradigmskifte, men det verkar dessvärre ha gått de gängkriminella helt förbi.. Snopet.

Sajtvärd Katter iFokus

johan
2

Tycker det mer komiskt att M och SD dagen efter valet helt slutade twittra om våldet i samhället. Märkligt hur det kan vara såååå viktigt att poängtera varje dag, tills man blir ansvariga för att göra något åt det. Då blev det tystare.

Mvh // Johan