Politik iFokus

Politik

Läst 172 ggr
CFIT
4

I omtanke om iFokus

Helt ärligt!

Vi måste sluta med att lyfta 10 år gamla trådar och istället försöka att skapa nya kontroversiella om vi vill att detta forum ska överleva.

Jag bryr mig mindre om era åsikter än jag bryr mig om era möjligheter att distribuera dem!

Så låt mig börja med att Melodifestivalen övertagits så pass mycket av transgender-kampen att festivalens melodier inte längre spelar någon roll.

OberonsMatte
5

Nu är det två helt olika ämnen i samma inlägg, men det framgår inte av rubriken. Vad har Melodifestivalen med omtanke om iFokus att göra?

Sajtvärd Katter iFokus

Fornöga
5

#0 Dessvärre är det ju så att många av de problem vi brottas med idag är resultatet av sådant som skedde inför våra ögon för tio år sedan. Då fanns det de som varslade om vad som var att vänta, men "av historien lär vi oss att vi inget lär av historien".

Personligen läser jag hellre tio år gamla trådar för att förstå min samtid än nutida självupptaget skrävel fabricerat i nattlig dimma av det ena eller andra slaget.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Pyttelite
1

#0: Jag tror inte att du behöver vara så orolig för iFokus överlevnad om det bara handlar om gamla trådar.

Rätt som det är dyker en aktiv ifrågasättande aktör upp precis som du och då blir det liv i luckan igen.

iFokus har haft lite olika plattformar och det har till viss del präglat utseendet men att trådar har startats för länge sedan har precis som Fornöga påpekar inget att göra med aktualiteten.

Själv tycker jag att det är intressant när en gammal tråd kommer upp av misstag för det finns mycket värt att läsa och i bland även le åt.

Politik iFokus har en gammal historia och en del trådar är mer av kategorin samlingstrådar.

I andra fall är det en speciell händelse som diskuteras och då kan det vara bättre med en separat tråd.

Det finns för och nackdelar med allt men du är mycket välkommen att skapa nya trådar om du tycker att det saknas något.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2023-03-30 20:35 av Pyttelite
johan
3

Personligen föredrar jag fler korta trådar än få mastodont-trådar. Brukar gå snabbt för en diskussion att grenas ut i flera diskussioner och bli svåra att följa.

Men för iFokus är det i slutändan sidvisningar som gör en direkt skillnad, och där spelar det nog inte lika stor roll om det är helt nya trådar, eller gamla som väcks till liv.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

#4: Jag håller med dig om att det framförallt kan vara lättare att hitta med enskilda trådar men man får oxå se till innehåll.

De flesta samlingstrådar innehåller inte så många diskussioner utan hänvisning till ett ledarinslag och då spelar det inte så stor roll.

För tex brott är det bra att kunna samla ett fall inom en tråd - det är svårt att följa annars så allt beror på vad det är man vill uttrycka.

johan
2

#5: Ja, det finns nog ingen "one size fits all här". Det beror på innehållet vad som passar bäst och hur det oftast utvecklar sig.

Vissa sajter är ju mindre diskussion och mer bloggaktiga och andra nästan mer av länksamlingar. Stor variation.

Mvh // Johan

Pyttelite
1

#6: Det är det som är finessen med iFokus 😊

Att allt inte är lika!

CFIT
0

#1: Det var ett desperat försök till att försöka vara kontroversiell.

Men ingen annan än du hängde på…… bra eller dåligt..jag vet faktiskt inte…

Pyttelite
1

Du får utveckla och vässa taktiken till nästa gång.🐣