Paradigmskifte?
Är det bara jag eller finns där ngn annan som upplever att västvärlden just nu genomgår ett politiskt paradigmskifte?
Saker som tidigare inte fick sägas sägs nu.
Åsikter som tidigare inte fanns finns nu.
Politiker vi aldrig velat ha har vi nu…………..?
#0: Lite svårt att förstå vad du menar.
Du får ta och exemplifiera i kombination med att du forskar om hur det var förr.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#0: Jag tror jag hänger med dig i ditt tänk där och har själv reflekterat över den utvecklingen.
Vi hade kommit långt med mångt och mycket en öppenhet mot olika medmänniskor som ett exempel men nu tycks många dörrar stängas och allt mer fritt fram att uttrycka åsikter som kränker i hopp om att människor ska skrämmas både till tystnad men också helst försvinna och inte synas dom ska istället förpassas gömmas undan som om dom inte existerar.
Något har hänt och det väldigt snabbt och mer lär det bli både i Europa och i vårt lilla avlånga land och det här är en utveckling jag ärligt inte trodde mig få se för vi hade kommit så långt vi hade fått en öppenhet men nu tycks dom flesta dörrar smällas igen med en väldig fart för dom stackars människorna som är lite annorlunda och som inte anses passa in i samhällets mall.
#1: Nej tror inte du har "lite svårt att förstå" för om jag känner dig rätt så förstår du precis. ❤