Dagens positiva nyhet
Jag har lusläst DN nu på morgonen för att hitta en glad och positiv nyhet. Detta är det bästa jag kunde åstadkomma….
_Den amerikanska senaten röstade på onsdagen ner ett förslag om att skriva in ett förbud mot homoäktenskap i den amerikanska grundlagen. Ja-sidan vann i och för sig med röstsiffrorna 49-48, rapporterar Reuters och CNN. Men förslaget om ett grundlagsskyddat förbud mot homoäktenskap skulle ha behövt 60 röster för att kunna gå vidare från debatt till definitiv omröstning…
_Hela artikeln:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=550734
Ha en bra dag i solen!
//Lina

Var du tvungen att "lusläsa" tidningen för att hitta en positiv nyhet? Det låter inte bra alls… jag undrar hur mkt positivt det skulle gå att hitta med lite träning… :)

Lusläsa va väl att ta i…. Men jag tänkte på det när jag läste, och det var färre bra nyheter än vad jag hade trott och hoppats på, tyvärr…

#1 varför skulle det inte vara bra att det inte gick igenom?

#1 varför skulle det inte vara bra att det inte gick igenom?
Jag fattar inte frågan… menar du att det inte är bra att det inte gick igenom eller att det är bra att det inte gick igenom??

Jag frågar staffan vardör han inte skrev "låter inte bra alls". Fast jag läste inte hans post så noga. Trode han menade själva omröstningen.