"Jobb är inte viktigt"
Det finns en artikel på N24.se som handlar om ungas inställning till vad som är viktigt här i livet:
Polare, party och pengar. Det viktigaste i livet för dagens unga är att ha kul. Jobb, familj och ansvar kommer senare. Det är ingen idé att oroa sig. Men ska man någon gång jobba så får det bli med media. (Länk)
Pengar återfinns högt upp på listan, ett intressant arbete långt ner. Det kanske vore smart att att göra en justering i systemet så att det senare ger det förra…
Mvh // Staffan

Håller helt med dej Staffan!
Har ungdomar hemma och det är ibland mycket snack om hur mycket folk tjänar. Istället för att säga att han/hon har ett kanonspännande jobb och mäts framgång i löner….men men man är väl gammalmodig ……
Pantertanten Bitte

Fast vi har väl alla varit 17? Tror inte att det är bara jag som har partat och tyckt att kompisar är det viktigaste här på jorden. Och om man nu va 17 år och bara tänkte på att jobb och ansvar var det viktigaste, ja stackars den personen - tror man har missat endel då. Livet är ganska långt och man hinner både jobba och ta ansvar även om det inte är ens högsta prioritering som 17-åring… Tror jag iallafall…

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2: Det är rätt stor skillnad på att ta vara på tiden som 17-åring genom att passa på att partaja och umgås med kompisar då när det fungerar och att veta att man måste jobba för att tjäna pengar.
Det är ju rätt många idag som tycker att bli "kändis" är det optimala. Vad man blir känd för spelar mindre roll. Det är att vara känd som är målet.
Om man inte ser till kompentens och vägen till målet är man rätt farligt ute. Jag tror inte att det är en slump att såpor som Big Brother fungerar och både får tittare och deltagare. Det är det enklaste sättet att bli känd utan att behöva någon som helst kompetens eller arbetsinsats. Allt som behövs är att skämma ut sig i ett hus och pippa framför live-kameror.
Mvh // Johan

#4 håller med till fullo