Nedlagd tråd - tack!
Jag förstår att tråden "Nu får det vara stopp… är nedlagd och det är jag tacksam för då det började urarta.
En dum fråga kanske. Hur hittar man vem som är "sajtvärd"?
/Maria
Det finns ingen Sajtvärd här inne.
#0 Sen tycker jag att det är trist när en hel tråd tas bort. Det är bättre när bara de som bryter mot skrivreglerna straffas…
blev nyfiken, hade velat läsa tråden… 
#4 Den stratade med ett rasistiskt inlägg. Flera av kommentarerna var i samma klass. Allt naturligtvis levererat utan källor eller annat stöd.
Några ifrågasättande kommentarer fanns också.
I skrivreglerna står att man inte får skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.

Nej, och en av herrarna (antar jag att det är) har också blivit raderad på en annan sajt här på Ifokus av samma anledning, alltså diskriminering, eller hets mot folkgrupp som det stod i motiveringen till raderingen. Denna gång av homosexuella.
Kan jag bevisa detta??????? Nej, då det som blev skrivet är raderat. Däremot står själva motiveringen till raderingen kvar. Det innebär att den som läser vad jag skriver nu får dra en egen slutsats, hittar jag på eller är det sant det jag skriver om.

Hahaa! Vilket bra sätt att svartmåla någon! ;o)
"I den tråd som nu är raderad så påstod du minsann…"
//Zac, som iofs blivit avstängd orättvist, men, men… Vi är väl alla oskyldiga!

#7. Ja men självklart är vi alla oskyldiga………i alla fall jag
.
Fast svartmåla vet jag inte om jag är ute efter. Nä, tänkte nog mer att visa på att peroner som kastar dynga på en grupp av människor också gör det mot andra. Alla i minoritet. Lite svårt att svartmåla den som så glatt svartmålar sig själv
.
Var och en få ju ha sin åsikt, självklart. Fast jag får ju då också ha min utan att behöva bli kallad vid olika, mindre trevliga saker.
#3 Du har en poäng där AndersE.
Jag vet bara inte hur det skulle gå till. Tar man bara bort vissa inlägg då?
I vilket fall som helst känns det skönt att man inte bara kan "vräka ur sig " vilka oförskämdheter som helst. De må vara rasistiska, kränkande, homofobiska etc. Känns skönt att någon "kollar" gränserna…
#6 blombuketten. Jag har ex. ett litet inlägg i min gästbok…Där får man också gissa sig fram till upphovet.
/Maria

På andra, något mer välmodererade forum jag trakterar - så är det brukligt att man editerar bort otillåtet i inläggen och lägger in en mening typ:
"Rasistiska tillmälen är inte tillåtna här.
//Moderator XX"
Superenkelt och alla som läser tråden får en god linje i läsandet. Men det kräver att man är mer "på", tråden som raderades gick över gränsen flera gånger och den enkla vägen efter att ha försummat den tidigare är sannolikt att man raderar hela tråden. Jättetrist eftersom det är en hel del matnyttigt mellan skithögarna s a s… ;o)
//Zac, som väldigt gärna ser bättre moderering här. Klara regler och efterlevnad gäller.
#10 Jag håller med.
(Den borttagna tråden hade nog sett märklig ut om man bara tog bort "brotten". Det var säkert rätt att ta bort hela tråden.)
#10 Det är en bra idé. Tyvärr är tidsbrist anledningen till att det inte kunnat modereras som det kanske borde här inne på politiksajten. Alternativen har varit enklare moderering vid tillsägelse eller att helt stänga sajten.