Sverige och nazismen
I dessa tider då de främlingsfientliga partierna har tydliga ambitioner att nå riksdagen kan det vara värt att fundera på om vi förmår lära av historien. Läs gärna denna historiska beskrivning:
Jämför gärna den tidens uttalanden av kända svenskar med t.ex. dessa citat direkt från Sverigedemokraternas hemsida:
"Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling"
"Därför förespråkar Sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar."
"Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer."
"Sverigedemokraterna strävar på lång sikt efter ett homogent samhälle."
"Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen. Av det följer att den nationalistiska principen - principen om en stat, en nation - är grundläggande för Sverigedemokraternas politik."
"Den nationalistiska principen bygger på idén om nationalstaten, att statens territoriella gränser ska överensstämma med de befolkningsmässiga gränserna. I sin ideala form är alltså ett sådant samhälle befolkningsmässigt homogent."
"kränkningar av den nationalistiska principen ger upphov till instabilitet och konflikter. Gränstvister och tvister om särskilda rättigheter för olika grupper har genom århundradena fått ödesdigra konsekvenser. Av den anledningen är den nationalistiska principen central och bör eftersträvas i största möjliga utsträckning över hela världen. Låt alla folk vara herrar i eget hus."
"svensk är den som av sig själv och som av andra uppfattas som svensk."
"I huvudsak ska dock svenskt medborgarskap vara ett privilegium avsett för svenskar."
Redigerat - flyttat till nytt inlägg…
Det klassiska syndabockssyndromet, men finare packeterat…
Emigrerar man från sitt hemland finns oftast en mycket speciell anledning och ibland mycket tragisk historia bakom. Nyckeln till god integration är enligt mig ökad förståelse parterna emellan. Det mottagande landets befolkning måste förstå att immigration av människor från andra länder kan vara mycket positivt och fördelaktikt - mångsidighet är fördelaktigt! Samtidigt måste man kunna ställa krav på invandrande folk, allt för att integrationen skall kunna ske så smidigt som möjligt!
/Ida
#2 Ja, den nazistiska tanken (som ju delas av SD) att skapa "ett befolkningsmässigt homogent samhälle" ser jag som såväl omöjligt som oönskat.
För mig är USA världens mest framgångsrika land. Ett mindre homogent samhälle får man leta efter.
Om man nu kan finna länder som uppfyller nazisternas och SD:s önskan om "homogent samhälle" så har jag svårt att ett sådant land kan tjäna som ett föredöme.
Sverige fram till ungefär 70-talet är ett utmärkt föredöme.
#4 Du menar på fullt allvar att Sverige fram till ungefär 70-talet var ett homogent samhälle?
Ja, i betydligt större utsträckning än det är idag.
Vi kan t.ex. titta på antalet afrikaner i Sverige, dvs människor som är födda i ett afrikanskt land och som sedan fått svenskt medborgarskap.
År 1970 var siffran 4149 och år 2000, 55138.
Tittar vi på hela gruppen invandrare från länder utanför Europa så blir siffrorna 40 209 st år 1970 mot, 387626 st år 2000. Idag 2006 är naturligtvis siffran ännu större.
Du kan ju på egen hand forska lite i hur brottsligheten, välfärdssystemet, pensionerna och arbetslösheten utvecklats under samma tidsperiod.
#6 Och du ser fortfarande inte likheterna mellan SD och nazister?
På 30-talet skyllde nazisterna alla Tysklands problem på judar. Idag skyller du Sveriges alla problem på invandrare.
#7 Nej, det gör jag INTE, jag säger att de har en del i skulden. Du kan väl ändå inte förneka att invandrare står för en stor del av brottsligheten samt kostar en väldig massa pengar, som annars kunda använts till annat?
Du väl ändå inse skillnaden mellan att gasa ihjäl judar och att vara kritisk till den nuvarande flyktingpolitiken och de problem som följer av den?
#8 Jag tycker också att Sverige har problem med brottslighet. Då tycker jag vi skall åtgärda det. Det finns många bra förslag om t.ex. ändrade straffskalor, lägre toleransnivåer, ändrad lagstiftning och fler poliser.
Vi löser ju knappast problem med brottslighet genom att öka återvandring av männniskor utifrån en definition av "svenskhet". Det finns inget likhetstecken mellan brottslighet och "ickesvenskar". Om SD fick genomföra sin vision skulle vi behålla kriminella "svenskar" och skicka iväg laglydiga "ickesvenskar".
Dvs, SD vädjar till de som tycker illa om brottslighet. Men man vill inte minska kriminalitet i första hand - man vill skapa ett etniskt och kulturellt homogent Sverige.
Visst är det skillnad "mellan att gasa ihjäl judar och att vara kritisk till den nuvarande flyktingpolitiken".
Men det är inte så stor skillnad mellan en vision om ett "rasrent Tyskland" och ett "befolkningsmässigt homogent Sverige".
Jo, det är milsvid skillnad, men du klarar inte av att se den. Din bild av verkligheten är så enkelspårig och trångsynt att det inte finns utrymme för nyanser och skillnader. Det finns t.ex. inte något i SD:s politik som säger att en iranier eller somalier inte skulle kunna bli svensk och ingå i ett homogent Sverige. Det man säger är att för att bli en del av detta land så bör man anpassa sig så tillvida att man lär sig svenska, försöker förstå och har respekt för hur vi vanligen beter oss i detta land. Man sysslar inte med könsstympning, blodshämd, hedersmord, barnäktenskap, gruppvåldtäkter och släktfejder om man vill bli en del av det svenska samhället. Vill man INTE bli det så skall man återvandra.
Ett annat exempel på icke-svenskt beteende finns i det samhälle jag bor. Den lokala pizzerian ägs av en kurd i 50-årsåldern. Han var för ett antal år sedan hemma och hämtade en ny fru, som numera sitter inlåst på övervåningen i pizzerian och ALDRIG kommer ut. Hon kan inte svenska och träffar aldrig någon annan än sin familj. Detta vet jag då jag fick det berättat för mig av en person som arbetar som speciallärare på skolan och som haft en del med familjen att göra i samband med att deras barn sysslat med diverse småbrott på skolan såsom misshandel, skadegörelse, rån mm.
De här exemplen kan du nog fylla flera forum med. (Och har gjort - som Prinz IP? - och gör förmodligen.)
Med samma metod skulle jag ju kunna få t.ex smålänningar att framstå som vedervärdiga människor. Eller få t.ex. människor från Indonesien att framstå som änglar.
Om du har de belägg du har tycker jag du ska polisanmäla honom. Kriminalitet ska beivras - inte nationalitet eller ras.
Det är väl inte kriminellt att aldrig gå ut? Jag har inga belägg för att han tvingar henne eller misshandlar henne, bara att hon lever som en fånge i sitt eget hem. Jag skrev "inlåst" ovan, och det var kanske missledande, jag har inga belägg för att hon de facto sitter bakom en låst dörr som han har nyckeln till. Antar att det är en del av deras kultur att "skydda" sina kvinnor från det hemska som finns i vårt samhälle. Vem vet, hon kanske får för sig att ta av sig slöjan, söka ett jobb eller till och med träffar svenska kompisar och lär sig språket.
Ett annat exempel är från en mycket nära släkting som arbetar inom socialtjänsten i vår kommun. Han hade ett ärende med en 17-åring pojke och när de skulle ha möte med mamman så var de tvugna att ha tolk närvarande. Mamman har nu bott i Sverige i 16 år….
Prinz IP? Fattar inte vad du menar, men det är väl en del i din paranoia…

Varför tycker magnuzs att man måste vara "svensk" för att få vara Ok i Sverige? Varför är det inte Ok att vara klädd som en iransk mulla, digga rai rai och äta couscous med hallalkött sittandes på golvet? Du blir väl inte mindre svensk för det?
Jag inte tror att du skulle bli glad om någon tvingade på dig lederhosen vid tyska gränsen eller endast ikläda dig ett penisfodral då du ville paddla kanot i Amasonasfloden. Eller har du ännu inte gjort de erfarenheterna? Mao, Lenin, Stalin, Hitler & compani har försökt att skapa den nationella enhetliga identitet som du efterfrågar. Du vet säkert hur det gick…..
Och varför ska man lära sig ett språk som bara 8 miljoner människor kan när de flesta ändå kan engelska? Svenskan är på utdöende för dem som vill nåt med sitt liv.
#13 Intressant inlägg!
"Mao, Lenin, Stalin, Hitler & compani har försökt att skapa den nationella enhetliga identitet som du efterfrågar. Du vet säkert hur det gick…"
Och du vet säkert hur det ser ut eller har sett ut i Bosnien, Kashmir, Irak, Kosovo, Rwanda, Somalia, Tjetjenien osv… Alla är de exempel på hur det går när man föser ihop människor av olika ursprung och etnisk eller religiös tillhörighet och tvingar dem att försöka leva tillsammans.
Ska man se krasst på de exempel du tar upp så kan man ju säga att de lyckades fantastiskt bra med att skapa en nationell enhetlig identitet och ett välbärgat samhälle med spetsteknologi. Ta Tyskland under 30-talet och fram till 1945 som exempel. Man var överlägsen alla andra länder i världen, inklusive USA, på väldigt många områden. Vilka tror du t.ex. det var som uppfann atombomben åt amerikaner och Ryssar, jo tyska vetenskapsmän såklart. Rymdprogrammen i de bägge supermakterna innehåll även de en mängd tyska forskare, vetenskapsmän och ingenjörer. Tyvärr använde man ju detta försprång på helt fel sätt men hade bara Hitler gett fasen i att starta krig och utrota judar så hade Tyskland förmodligen varit en supermakt likt USA och Ryssland idag.
"Och du vet säkert hur det ser ut eller har sett ut i Bosnien, Kashmir, Irak, Kosovo, Rwanda, Somalia, Tjetjenien osv… Alla är de exempel på hur det går när man föser ihop människor av olika ursprung och etnisk eller religiös tillhörighet och tvingar dem att försöka leva tillsammans."
Fast, hade de visat lite öppenhet för andra sätt att leva sitt liv så hade det nog gått rätt bra….
Jag tycker att det du ger exempel på är vad som händer när människor med SD-värderingar får verkligt inflytande - det går åt h-vete!
---------------------------------------------------------------------------
Brottsförebyggande rådet har beräknat den anmälda brottsligheten i Sverige 1993 så här:
Invandrare:
16 procent
av alla anmälda brott begicks av invandrare.
Invandrares barn:
17 procent
begicks av invandrares barn.
Svenskar:
63 procent
begicks av svenskar.
Utlänningar:
4 procent
begicks av personer som inte är bosatta i Sverige.
---------------------------------------------------------------------------
Alltså begicks 33 % av brotten av invandrare/invandrarbarn. Låter inte så farligt kanske, men om man tänker på att det finns 1,7 miljoner första/andra generationens invandrare i Sverige av 9 miljoner så blir siffran värre. Om 20% av befolkingen begår 33% av brotten är de VÄLDIGT överepresenterade. Du kan ju föreställa dig hur denna siffra skulle vara om det var lika många Svenskar som invandrare…
Men visst det är säkert för att de har det så svårt, de är ju så segregerade och därför ha de rätt att begå brott. Det har antagligen ingenting att göra med att deras kulturer accepterar brott i en större skala.
#15 "Ta Tyskland under 30-talet och fram till 1945 som exempel. Man var överlägsen alla andra länder i världen, inklusive USA, på väldigt många områden. Vilka tror du t.ex. det var som uppfann atombomben åt amerikaner och Ryssar, jo tyska vetenskapsmän såklart. Rymdprogrammen i de bägge supermakterna innehåll även de en mängd tyska forskare, vetenskapsmän och ingenjörer."
Ta och läs på lite… och sen funderar du en stund… vilka var de tyska vetenskapsmännen???
Vilka jobbade inom ryska rymdprogrammet???
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_German_Jews#Scientists
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Russian_Jews#Scientists
Tänk vad mycket nytta de hade kunnat utveckla om de inte varit tvungna att vara slavar…
Var hade tyskarna varit utan den billiga arbetskraften? (inga motorvägar, inga volkswagens, unt so weiter…)
Förresten, tyskarna och landet Tyskland har väl aldrig varit särskilt homogent? Varken före eller efter 1900-talet.
de flesta europeer har liknande anlag och härstammar från folk som invandrat norrut från afrika, strax efter inlandsisen drog sig undan…

#16 Den situation som Magnusz beskriver i "Bosnien, Kashmir, Irak, Kosovo, Rwanda, Somalia, Tjetjenien" har vi haft även i norra Europa. För att inte säga hela världen. Sverige, Norge, Danmark, Polen, Balitikum, Ryssland med flera har gjort allt för att kuva och etniskt rensa sina garnländers befolkning ända fram till för ca 15 år sedan. 1720 så skede något som kan liknas vid etnisk rensning av danskättlingar i Lund. 1940-talets början tömdes finska Karelen på finnar då sovjeterna ockuperade det och förpassade folket till Sibirien om de inte han fly. Så det du beskriver har funnits även här tills helt nyligen. Du är inte bättre än de är! Det har inget med blandad befolkning att göra utan människors vilja at tförtrycka andra.
#17 Daddarudde!
Om man misstror invandrares brottsbenägenhet så djupt, varför inte då rösta på FI istället. de vill ju förbjuda alla män. Män står väl för ca 95 procent av alla våldsbrott i Sverige. Vilket enkelt sätt att få bort brottsligheten.
Misstror? Du menar alltså att du är så trångsynt att du inte ens vill tro på ren fakta? Det är rakt framför näsan på dig, men du vägrar fortfarande se det, sorgligt.
Rösta på FI? Rösta på SD! Svenskar ska inte behöva straffas för att invandrare är så mycket mera brottsbenägna.
Visst fanns det judar som forskade i Tyskland men du missar poängen, nämligen att själva nazisamhället skapade nationell enighet och fungerade ypperligt eftersom det fanns en enande kraft och en stolthet över sitt land och sin nation. Det finns ju en anledning att man lyckades så bra i andra världskrigets första hälft mot en motståndare som var flerfaldigt överlägsen, både materiellt och personellt.
Jag vill i detta läge trycka på att jag inte anser att fördelarna med nazismen överväger nackdelarna, självklart inte. Jag skriver endast ovanstående för att balansera Anders påstående att det gick åt skogen pga en nationell enighet. Så var det inte i Tysklands fall och hade man bara gett fasen i att starta krig och utrota judar mm så hade Tyskland varit supermakten nr 1 idag.
"Du är inte bättre än de är! Det har inget med blandad befolkning att göra utan människors vilja at tförtrycka andra."
My point exactly! Och för att undvika att detta händer i Sverige så vill jag begränsa "flykting"-invandringen.
#21 Nazisamhället, (och det kommunistiska) skapar rädsla, förtryck och angiveri-mentalitet. Man anger gärna sin granne som häxa el oliktänkande bara för att man inte själv vill bli granskad, åtalad, torterad.
Nationell enighet kan vi gärna ha kring fotbolls- eller hockey-vm.
Men öppna gränser, mer kramar och mindre rädsla är vettigare för att människor ska trivas och må bra.
Jag är stolt över min hembygd, min flagga, nationalsången m.m.
Men är mindre stolt över de rädda, inskränkta, fanatiska typerna (en minoritet som tur är) som generaliserar och inte vågar vara öppna för saker och nya intryck.
#22 Precis, och det är därför jag inte vill ha varken kommunism eller nazism i Sverige. En sund flyktingpolitik som inte leder till segregering, islamisering, ökad brottslighet, klansamhällen osv däremot är jag helt för. Detta har inget som helst med nazism att göra, den som tror det är totalt lurad av PK-iter och flummande flyktingkramare.
#23 vet du vad segregering betyder?
att man inte låter folk bo där dom vill bo. du är ju emot att annorlunda människor bor i den del av världen där du bor. hur går det ihop i din logik?
islamisering är väl det fånigaste ord jag någonsin hört :) *asg*
Du är bara rädd för saker du inte förstår dig på! är du homofob också? eller?
klansamhällen = ungefär samma ord som nepotism, vi har något liknande i svenska samhällen, storföretagens styrelser/ledningar, lokalpolitiken, media… osv.
flummande flyktingkramare? du menar en svensk person med hjärta som tar emot och hand om en annan människa i nöd, utan hemland, utan mat… ???
Nu skulle ju jag sluta tjafsa med dig/er. jag ska försöka ignorera dina åsikter i framtiden och bara asgarva åt ditt larv och felvända statistik, precis som många andra verkar göra.
kram, peace!
Segregeringen i Sverige beror till största delen på att invandrare inte vill integrera sig i samhället och väljer att bosätta sig i t.ex. Rosengård där de kan leva ett helt liv utan att ens lära sig svenska.
Personligen struntar jag blankt i vad du tycker om ordet islamisering. Förmodligen förstår du inte vad som menas med det och därför blir din psykologiska försvarsmekanism att förlöjliga det.
Du förstår tydligen inte heller vad som menas med klansamhälle. Här är ett typexempel på vad som händer när en klan med högre rang skall återupprätta sin heder;
http://www.expressen.se/index.jsp?a=473219
Det finns mängder med andra liknande händelser. Den nyligen avslutade släktfejden i Malmö är ännu ett lysande exempel.
"du menar en svensk person med hjärta som tar emot och hand om en annan människa i nöd"
Nej, jag menar sådana som Peter Eriksson, Ulla Hoffman och Fridolin som får orgasm av att spela goda men sedan inte själva behöver ta ansvar för de beslut de driver igenom.
Ge mig ett exempel på "felvänd statistik" tack. Jag lovar att sluta skriva här om du kan ge ett exempel på när jag presenterat felaktig statistik.

Hej Magnuz!
Jag vill gärna veta vad du lägger i begreppet Islamisering. Jag är inte bekant med begreppet.
Du skriver: Segregeringen i Sverige beror till största delen på att invandrare inte vill integrera sig i samhället och väljer att bosätta sig i t.ex. Rosengård där de kan leva ett helt liv utan att ens lära sig svenska
Denna del av problemet har du belyst vid ett antal tillfällen. Jag undrar hur du ser på den andra delen av ekvationen? Vilken del i detta har vi "infödda" svenskar?
Hälsningar
//Pernilla
#26 tack för att ytterligare någon bryr sig, så att det inte bara blir en monolog!
#25 Det jag tror du syftar på med islamisering är att de fundamentalistiska araberna ska invadera hela europa/världen, och till sist stå i ditt sovrum med sabeln mot din hals och tvinga dig och din familj att bli rätt-trogna muslimer, tvinga på din fru o döttrar slöja, be mot mecka 5-7ggr per dygn, halal-kött osv…
jag förstår vad klansamhälle är. kan inte du se ett i det ras-segregerade vita sverige???
Segregeringen beror på att invandrare vägras hyreskontrakt i vanliga bostadsbolag (ibland t.o.m. kommunala)
#6 var statistik från dig utan relevans och tyvärr mindes jag fel: #17 var från nån annan forum-tomte.
Varför inte ta upp den miljon människor med finskt/ryskt ursprung?
eller alla dom som arbetskraftsinvandrade från bl.a. F.d. Jugoslavien.
Du behöver inte sluta skriva här, du har fortfarande rätt till din åsikt. Men jag vill ju gärna att du ska försöka ha ett öppet sinne och försöka förstå vår åsikt o inte bara läsa propaganda och feta tabloid-rubriker.
fram för mer potatis, kaffe, te, ris, kåldolmar, pizza, kebab, bulgur, couscous… importerade livsmedel, som bara är till hjälp, så man får mer att välja på
Putt…

Jag är säkert vad Magnuz kallar en "flummig flyktingkramare", och det är jag förbannat stolt över !
När en flyktingflyr til Danmark eller Sverige får han gärna för min del välkomnas med en kram, som visar att han är lika välkommen hit som nåpgon annan och att vi väljer att ro gott om honom tills han har bevisat att han inte är värd det. i stället för att tvärtom spottas på så och få veta att han är välkommen först när han visat att han duger !
Jag ataycker inte vänlighet, och värme är fult på något sätt - heller inte mot flyktingar !
Magnuz förvånas över att vi inte kan se skilnaden "mellan att gasa ihjäl judar och att vara kritisk till den nuvarande flyktingpolitiken" (det är hans argument för att SD inte har något att göra med nazusmen - längre)
Men det hemska med nazismen, och det som utmärkte den var varken deras judehat, eller deras gasugnar i sig. Det hemska med nazismen var i första hand deras almäna mäniskoförakt, deras föreställning om att "makt är rätt", och deras syn på demokrati. Det var dessa sidor som ledde fram till holocoust ! .
Givetvis kan inte SD säga: "En av punkterna på vår dagordning är att gasa alla judar" (eller invandrare) Säger man det blir man åtalad för hets mot folkgrupp ! Men det var inte det Hitler gick ut med från början heller ! Det börjadeså smått med en redan förekommande aversion mot judar, som Hitler spädde på på samma sätt som SD, och Magnuiz spär på invandrarfientligheten i dag. och även om man inte gasar en massa invandrare, eller judar, så är själva inställningen precis lika obehaglig änhdå ! Vi VET inte vad det leder till i morgon. Vi vet bara att flera aktiva i SD har våldsbrott mot mäniskor med annan etnisk bakgrund än svensk bakom sig, och att det lika nationalistiskt sinnade Front national, i frankrike, har ett antal mord på sig, atat det förekommer samarbete mellan molika grupper SD, i sverie Front national i frankrike, Dansk folkeparti i Danmark, och Den gamle naziledaren Shönhaubens parti, som filmats när dom sitter och sjunger "frejdiga" antijudesånger i Tyskland osv.
För övrigt begränsade sig inte Hitlers aversioner till judarna, utan omfattade ärven handikappade, homosexuella, socialister, och mentalsjuka. I verkligheten var terrorn vilkorlig i en lång period. Man kunde anges föratt vara Jude, eller ha samröre med judar. Det är värt att lägga märke till att just socialister, och homosexuella gärna får en särställning i SD.s univers också.
"Det finns t.ex. inte något i SD:s politik som säger att en iranier eller somalier inte skulle kunna bli svensk och ingå i ett homogent Sverige" Påstår Magnuz
Det gör det kanske inte. Men när man lysnar på SD:s anhängare, som inte plågas av samma grad av "politisk korekthet", som ledningen tvingas göra för att bli bara någelunda rumsren, så ftår bilden gandska klaar. och när man hörManuz, så mister man snart tron på att det skulle kunna förekomma i deras idealsamhälle -Det kan ju tyckas strida mot "homogenitetsprincipen" Och jag har svårt att tänka mig att en majoritet av SD-anhängare skulle anse att en irakier var "Svensk". Ochkså Hitler vände sig kraftigt mot den "lätthet" ,med vilken "vilken apkatt som helst" kunde förvärva ett tyskt medborgarskap i dåtiden tyskland. (Hämtat direkt från minnet av något av de första kapitlen i "mein kampf" - på danska)
När Magnuz skriver:"Man sysslar inte med könsstympning, blodshämd, hedersmord, barnäktenskap, gruppvåldtäkter och släktfejder om man vill bli en del av det svenska samhället."
Och anser att om man gör det så skall man skickas tillbaka, så frågar man sig: Till ett land där könsstympning är OK ? Då är frågan vilket som är bäst, att vi angriper problemet här, eller låter det fortsätta där det är mer utbrett ?
Vidare får han det närmast att låta som om den här särpräglade coctailen är mer eller mindre normalt beteénde bland invandrare. Det är det givetvis inte ! Hellerinte bland en viss slags invandrare. Och i synnerhet inte hela blandningen. Det är enstaka invandrare, som begår enstaka sådana här brott, på samma sätt som deet finns enstaka svenskar som begår enstaka brott av liknande eller annan karaktär.
Lasermannen var exempelvis stockholmare. Men vi föreställer oss inte stockhomare generellt som bankrånare, och seriemördare, och tror inte att vi kan bekämpa seriemord, och bankrån genom att straffa stockhomare över lag !
Yttterligare exempel på Magnuz sätt att betrakta invandrare får vi när han skriver:
"Ett annat exempel på icke-svenskt beteende finns i det samhälle jag bor. Den lokala pizzerian ägs av en kurd i 50-årsåldern. Han var för ett antal år sedan hemma och hämtade en ny fru, som numera sitter inlåst på övervåningen i pizzerian och ALDRIG kommer ut
Vidare spekulerar han:
Antar att det är en del av deras kultur att "skydda" sina kvinnor från det hemska som finns i vårt samhälle
Och att spekulera skall väl inte vara förbjudet, men jag undrar hur mycket belägg det finns för hans spekulationer, och hur mycket som bara är almänt motionerande av käkmusklerna i syfte att misskreditera folk som han inte förstår.
Det är värt att läga märke till hur upfattningar om "icke svenskt beteende", "deras" kultur", konsekvent blandas med fördommar, och mytbildningar, och genomströmmar tuttalande, efter uttalande! När jag hör den här historien om kvinnan som sitter inlåst (Som det visar sig att han egentligen inte ens verkar veta hur det ligger till med egentligen) Men som han har hört av en vän, som han yhar mycket stor tilltro till, då komer jag osökt att tänka på den kvinna, som för många årsedan berättade för mig om en vänninna, som hade sett en katt utanför en pizzeria, och hur ägaren lockade in katten med kattmat, och att detdärefter funits köttfärs, som altså inte liknade vanlig körttfärs på pizerian (Ett för övrigt mycket "icke-svenskt beteénde" - min anm.) Jag har hört historien om råttor andra ställen, och alla vetväl att i New yorks kloaker lever hela kolonier af krokkodiler, därför att folk, som haft dem som husdjur……..
Men även om historien nu SKULLE vara sann, så skall vi ite glömma att det här är ett praktexempel, på hur man försöker uphöja en enskiljd händelse till ett mönster.
Givetvis finns det galna invandrare, och utlänningar. lika självklart som det finns galna svenskar, som har mördat, och rånat, och vådtagit. Mendet gör inte Sverige till ett land av våldtäktsmän, och vi kan inte dra slutsatsen att "när svenskar våldtar sina kvinnor, så är det något som ligger i svenskarnas kultur" Eller at "dom gör nog så bara för att dom tycker att dom inte ska bli sugna på utlänsk slickepinne dom närmaste timmarna" Sanningen är bara helt enkelt den attdet finns knäppskallar, och brotslingar, och folk vi inte begriper oss på i alla kulturer, i alla länder, blanda lla afolkslag, med alla slags hudfärg, religion, och bakgrund !
När Magnuz spottande beskriver oss som inte är flyktingfientliga som "flummande flyktingkramare", och inte förmår att nämna invandrare, eller flyktingar, utan att samtidigt berätta om inlåsta kvinnor, "klansamhälle", brottslighet, släktfejder, könsstympning, blodshämd, hedersmord, barnäktenskap, gruppvåldtäkt, så handlar det givetvis i grund och botten om hans generella syn på de invandrare, som han beskriver, med sådana ord, och som han följdriktigt vill låta skicka tillbaka til lsina ursprungsländer, och som han inte vill stoppa tillströmningen av, och som han seer som en ekonomisk belastning !
Tro honom inte ! Invandrare är inte en skock brotslingar, våldtäktsmän, könsstympare etc. som kommer till Sverige och utsätter oss för sin "underliga kulturpåverkan"
Invandrare är olika slags mäniskor som kommer till Sverige med olika vaor , och seder, och språk. Ibland kan dessa seder berika Svereige, och ibland bär dom med sig något som inte är önskvärt vare sig här eller andra ställen. POrecis som svenska seder ibland är trevoliga, och andra gånger bara sjuka !
Det sätt som Magnuz väger att framlägga sin sak på tenderar egentligen demagogin. Däri liknar han SD.
Så visst kan man ana vissa historiska rötter…..?

Iförsig så är detta en gammal tråd men…
I veckan hade någon/några delat ut flygblad ifrån Sverigedemokraterna. Tog och läste igenom det lite, stod mest om att intelligens beror på vilken ras. Och någon författare hade blivit dömd osv.
Skolan accepterar inte sånt här propaganda och letar efter den skylidga/skyldige till detta.
Jag tycker Sverigedemokraterna är nasister, det är ett parti som inte är värd att få svenska folkets röst.
Lite OT, men jag tyckte detta var värt att nämnas…

Putt