Tomma ord...
Socialdemokraterna har pånytt börja tala om att de vill vara ett företagarvänligt parti. Detta innan någon hunnit glömma att Mona Sahlin för ett antal år sedan fick i uppgift att förenkla egenföretagarnas vardag och trots arbete med detta under ett års tid inte lyckades genomföra en enda förändring. Inte en enda.
Jag tror att de kommer få svårt att övertyga oss företagare om att de kommer gå bättre den här gången.
// staffan
#0 Fast jag tycker att (s) lyckas bra med att övertyga med tomma ord…
Alla partiledare andvänder väl mest tomma ord vilka det än är ?
När de kommer till makten går allt i deras väg så fort ändra. SEN det som de lovat de som röstat om saker och ting tar evigheter som Carola sjöng…Dra in på pengarna det går i ett nafs. MEN ge det som ger folket i plånkan det tar minst 3 år att genomföra…
Oavsett RÖTT ELLER blått ?
Eller har jag månne fel inställning ordet är fritt …..
#2 Ja, jag tycker du har fel. Jag tycker verkligen alliansen gör allt för att uppfylla sina vallöften. Det är ganska självklart att det inte är möjligt att göra allt - men jag har inte sett några svek.
#2 Skattesänkningar för framförallt låg- och medelinkomsttagare var ju något av det allra första Alliansen gjorde…
#4 ja, sen höll de ett till val-löfte..
Att försämra för de sjuka och arbetslösa också 
Jo, att öka skillnaderna mellan att arbeta och arbeta är en del i den s.k. arbetslinjen. Det är en politik som gett ett nästan ofattbart stort antal människor ett arbete.
Nu vill (s) åter försämra för de som arbetar för att förbättra för de som inte arbetar.
Det blir intressant att se vad svenska folket tycker är bäst denna gång…
Vi hör ju många här på Politik berätta att de inte märkt av skattesänkningar och jobbavdrag. Om nu (s) återfår makten ska det bli intressant att se om man inte heller märker skattehöjningarna…

JA du Anders det märks du ej har många i din närhet som gått in i väggen och blir tvingad av DEN nuvarande politiken. Tro mig jag känner minst 5 st i min närhet som ej mår så bra sen denna regering började härja. Men du ser väl bara siffror som vanligt och ej det mänskliga igen….
Månne jobbar du på försäkringskassan ?????
Nått som är märkligt är även att det inte lönar sig att arbeta som timvikarie längre istället för att vara arbetslös…
Det kommer vara brist på vikarier då många redan drar sig för att bli vikarie pga de nya reglerna.
hur ska vård och omsorg klara sig utan dessa?
#8 Alliansen:
"Regeringen beräknar att 175 000 färre kommer att befinna sig i utanförskap under de kommande åren. Sysselsättningen väntas öka med nästan 200 000 personer samtidigt som arbetslösheten minskar med över 90 000 personer fram till 2010."
För mig är det inte bara siffror. Det är riktiga, levande människor som slipper leva i utanförskap. Människor som får uppleva hur det är att bidra till samhällets välfärd, och som kan försörja sig och sin familj."
Om det är att bara se siffror så kan jag konstatera att du också bara ser siffror. Skillnaden är att din siffra är "5"…
Ändå är det så att om du nu känner fem personer som mår så dåligt att de inte kan vara med och skapa välfärd - ja, då är det samtidigt så att även dessa fem kan glädja sig åt att det nu är så många fler som hjälper till att skapa det välfärdsstöd som dessa fem personer kanske behöver.
I (s) Sverige blev det färre och färre som skulle försörja fler och fler. I alliansens Sverige är det fler och fler som försörjer färre och färre…

För det första skulle jag vilja säga att ordet "utanförskap" får mig att kräkas (nästan). Ett sånt uttjatat och urtråkigt ord. Det låter som om man vore från en annan planet bara för att man är sjukskriven, arbetslös eller något annat.
Vad är det man är utanför?
Ja, om man är utan jobb så är man inte på en arbetsplats då man inte har en sådan. Man är alltså utanför arbetsplatsen. Ok, det innebär ju inte att man är utanför hela samhället??????
Är man sjukskriven en längre tid så har man förmodligen en arbetsplats att gå till när man väl är frisk och vari ligger utanförskapet då?
Alltså, jag får känslan av att man, om man tänker på ordets innebörd, inte tillhör själva samhället bara för att man är utan jobb, man är utanför, mindre värd som människa, man kan ligga gärna dra något gammalt över sig, om man ska hårddra det hela. För min del så anser jag att ordet är en smäll rätt på käften på alla som drabbats av arbetslöshet och/eller sjukskrivning. Du är inte i arbete alltså är du utanför samhället.
När jag var sjukskriven en gång, en längre tid, var jag tvungen att gå på någon sån där kurs som de nu för tiden älskar att hålla. Där fick jag lära mig att jag var utanför och att jag inte kände mig socialt anpassad eftersom jag varit sjukskriven
. Tja, saken var ju den att jag själv inte visste om det. Själv kände jag mig hyfsat bra. Hade inte funderat på att jag var i utanförskap. Jag trodde, i min enfald, att jag varit sjuk och därför varit sjukskriven. Inte heller hade jag problem med att vara social, trots det "eländiga" i att jag varit sjuk. Tydligen gick jag på gungfly också, vilket jag inte heller visste om. Ja, i stort sett fick jag veta på kursen (som tydligen ska peppa folk) att jag befann mig i eländets korridor och p g a det mådde pyton och alltså måste ha denna kurs för att må bra. Ja jösses. Det gäller att vara stark när man är sjuk så man inte slås ner ännu längre i skorna.
Att hela tiden tjata över att folk befinner sig utanför (vad det nu är man befinner sig utanför) är att tala om för folk att du är mindre värd än den flitige grannen (som då är lycklig nog att ha ett jobb och vara frisk). Ja, det är tur man är frisk och har jobb i ett samhälle som så totalt ser ner på den arbetslöse och anser honom leva i utanförskap.
För det andra. Alliansen har fått backa en hel del vad gäller t ex sjukskrivningarna då de insett att det inte var så enkelt att tvinga folk tillbaka i arbete och att resurserna inte finns. T o m försäkringskassan har ifrågasatt vad Alliansen vill att de ska göra. Det jag kan säga till deras fördel (Alliansens) var att sist jag hörde om en backning så erkände de sitt misstag. Sånt inger förtroende anser jag. Och nej, jag har ingen källa till detta mitt påstående, bara att jag hört det på morgonnyheterna (som jag oftast ser på). M a o, det blir upp till var och en att bedömma om jag ljuger eller har hört fel.

Kommentaren har raderats av sajtvärden.

#12. Oj oj, varför slänger du ur dig så fula ord. Du har ju ändå vettiga saker att komma med. Särskilt med tanke på det yrke du har så tror jag du har jättemycket erfarenhet att skriva om istället för dessa ord. Även om du nu blev irriterad
.
huh!!!

13 14 # Sorry men jag gillar ej alltid denne mans argumentations taktik. NÄR han sedan är Sajtvärd och skriver i gråzonen han KAN alla fula knep som han kan moderaternas GRUNDER.
Han vet ej hur det är att ha det svårt verkar det som . UTAN allt som står i lagen och statsitken och det som de säger minstrarna TROR HAN LIKA blått på som färgen på hans lakan.
#15 Även om man tycker så, så måste man hejda sig :)
Jag brukar också bli skitförbannad ibland. (inte bara här. Även på andra forum)
Men, släpp tangentbordet och gå undan en stund först INNAN du skriver. Det funkar bra, för då hinner man fundera ut hur man ska svara/skriva.
Nu när Alliansen hyllas på sin piedistal så vill jag hänvisa till mitt inlägg: Alliansen bättre för småföretagarna?
Där snackar vi skatteökning och inte minskning.
Sara
Ja, det vore rimligt att prata om alliansens politik eftersom de är i regerings ställning. Men S politiken diskuteras mera verkar det som.
S politiken håller på att formas fram till valet, med nya människor och nya förslag…
#17 Alliansens politik bättre för företagarna - ja. Minskat regelkrångel, ändrade 3:12-regler, avskaffande av medfinansiering av sjukpenning etc etc.
Vad menar du med skatteökning?
Äh… AndersE brukar upplevas som allmänt dryg, faktiskt. Inget fel med det.
Bara låta han vara om man inte gillar det han säger?
#18 Jag tycker alliansens politik diskuteras flitigt - i media och här på Politik. Just nu diskuteras väl mest frånvaron av politik när det gäller (s)…
#20 Visserligen är strängens titel "Tomma ord..", men om du inte har något att tillföra diskussionen så är det tillåtet att bara läsa. Då kanske du lär dig något så att även du kan skriva en kommentar som tillför något…
#21 Den tillförde information om hur dina inlägg upplevs av många. Sluta ta åt dig av småsaker!
Hur köper man axtier på inläggen . En del verkar ju ha en hel del % . Får man var amed på bolagstämman om man skriver äver 20 inlägg per dag ?
Såssarna gillar jag lika mycket som att tvätta och städa. Dvs minimalt. Hycklare är vad dem är.
#24 Hur menar du då?