Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 798 ggr
Fonnytorsk
0

RIP Engla, Max och Saga!!!!!!!!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har det bra där ni är!

Jag hoppas även av hela mitt hjärta att Anders Eklund aldrig mer få se dagsljuset. Jag hoppas även att personen bakom Arboga tragedin aldrig mer släpps ut. Till alla politiker skulle jag vilja önska hårdare lagar och straff.

Ida
0

Hårdare straff för de grövsta brotten är på gång. Jag tror dock inte att det är enda lösningen för att undvika tragedier av det här slaget.

WiktZac
0

Just de där två fallen, precis som med de flesta medialt uppmärksammade fallen så handlar det om sjuka individer, som inte har en tanke på efterräkningar. Hårdare straff lär knappast göra att de tänker sig för innan brottet begås. Däremot så får de sitta längre och kan då, av naturliga skäl, inte begå brott under tiden. Och givetvis får vi i allmänheten våra hämndbegär något stillade också.

//Zac

Fonnytorsk
0

Nja längre straff för våldsbrottslingar kanske inte hindrar folk från grova brott eller avskräckar. Men som du skriver så blir ju almänheten skyddade under en längre tid när han/hon sitter inne (oftast en han). Jag har jobbat med patienter inom rättspsyk där det finns några som inte kan släppas ut pga av att de är en fara för sig slälv och almänheten. Anders Eklund är en sån människa som jag tycker har förbrukat sin rätt i samhället och bör aldrig släppas ut.