Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 708 ggr
Ida
0

Bodströms alla hattar

Före detta justitieminister Thomas Bodström har inte legat på latsidan sedan valförlusten 2006. Förutom sina uppdrag som riksdagsman för Socialdemokraterna och ordförande i justitieutskottet arbetar han även som advokat och målsägarbiträde i en rad uppmärksammade fall. Han har under året även hunnit göra debut som deckarförfattare.

Är detta ett problem?

AndersE
0

#0 Nej , jag tror inte det. Tycker nog tvärtom att det är bra att han skaffar sig andra erfarenheter.

jen
0

#0  Nej, jag tror det  är bra att göra andra saker om  man får möjlighet. Det ligger ju inom hans område det han kan.

(Jag hade gärna sett honom som partiledare för S)

denstore
0

Tja, det är väl kul för honom. Personligen tyckte jag han var totalt värdelös som justitieminister, och som deckarförfattare var han ju ingen stjärna.

#2 Nänä, ni har Mona nu. Inte försöka smussla bort henne. Jag vill verkligen se henne fortsätta ett bra tag till. Ingenting roligt har ju hänt än…..Flört

jen
0

#3 varför tycker du att han var värdelös?

Ida
0

Visst kan det vara bra med andra erfarenheter. Jag tycker dock ändå att det kan ifrågasättas när en person agerar på båda sidor om lagen, om ni förstår vad jag menar. Dels sitter han som lagstiftare och högsta hönset i justitieutskottet och dels spelar han på andra sidan, som tillämpare av de lagar han själv stiftar.

blombuketten
0

Tja, statsrådet i Bo Baldersons böcker är ju justitieminister endast för att han vill utreda mord……något annat intresse för själva jobbet har han ju inte. Han t o m sitter ju på sin post oavsett vem som vinner valet Flört.

Skämt å sido. Inte heller jag ser det som ett problem.

#3. Ja, det kanske du tycker, att han inte var någon stjärna som författare. Det beror väl på vilken smak man har antar jag. Författare faller ju oss lite olika på läppen.

Jag gillar Mona jag.

jen
0

#6 Jag tycker Mona är bra. Hon är duktig att prata så man förstår. Och slingrar sih inte undan i sakfrågor.Men Tomas tycker jag är snäppet bättre.

denstore
0

#4 Antagligen p.g.a. att jag anser att han inte direkt har tillfört något positivt under sin tid som minister. Få justiteministrar, oavsett blocktillhörighet har verkat så hårt för integritetsinskränkande lagar som Bodström. Dessutom har han agerat populistiskt, och utövat ministerstyre.

Att han sedan utöver det verkar vara en renodlad karriärist, och överhuvudtaget inte verkar agera ur ett ideologiskt perspektiv gör ju inte det hela bättre.