Ja till...
En sak som jag inte förstår med sossarnas kampanj är hur de kan ha så många affischer med budskapet att dom är för bättre villkor för vårdpersonal, ja till kortare sjukhusköer, ja till mer tid för läkare och patienter, etc.
Om dom nu är så otroligt för det och ser stora förbättringsmöjligheter där, varför har dom inte tagit tag i det de senaste mandatperioderna?
Dom får det att låta som dom kommit på världens bästa idé och om de bara får chansen så ska de fixa detta förfall på nolltid.
Nä. Ni har haft er chans. Det är mycket snack och lite verkstad. Nu tänker jag ge någon annan en chans att förbättra.
Mvh // Johan
Ja, precis!! "Om vi vinner valet så kommer vi att göra si och så.." men hur många saker har de lovat som inte har skett egentligen? ;) Det är nog en del om man tänker efter..
Jag har mina aningar om vad som kommer hända om högern vinner.. Om vi säger att högern vinner och Reinfeldt blir statsminister, efter fyra år så har han väl inte hunnit genomföra allt som han har lovat hittills, så då kommer vänstern att göra allt för att påpeka att högern inte håller sina löften.. ;) Men, men, bara mina tankar.. ;)
Själv så tycker jag att vänsterna har lovat många saker som aldrig har hänt.. Dessutom, precis som "johan" säger så har vänstern haft sin chans!! Jag vet precis vem jag hade röstat på om jag fick rösta, men nu är jag ju inte myndig, så det får vänta tills nästa val!! ;)
Jag kan meddela att Moderaterna har en handlingsplan för vad som skall genomföras de första hundra dagarna (om det blir maktskifte), för att våra väljare snabbt ska kunna se en förändring. Detta gäller naturligtvis inte sådant som kräver ett Riksdagsbeslut, men vi vet av erfarenhet att 4 år är en kort period för att förändra saker och ting och tänker därför börja på en gång.
Är det Moderaterna som har den handlingsplanen? Ska inte alliansbröderna vara med och bestämma? Det blir som vanligt en soppa av handlingsförlamning som förra gången borgarna försökte styra Sverige.
#3 vad jag har förstått så har väl hela alliansen kommit fram till en handlingsplan tillsammans.
men! det blir nog en repris av förra gången om de vinner valet.
#4 Vad menar du med repris? Vad kommer att ske tror du?
Minns du inte? Först fick vi 500% i ränta sedan avgick Olof Johansson när Öresundsbron fick klartecken. Ingvar Carlsson fick rycka in och hjälpa till för att rädda ekonomin från fritt fall.

#6 Sossarna hade redan puttat ekonomin över kanten och den var i fritt fall. När borgarna tog över så hade redan 350000 blivit arbetslösa året innen. Medan borgarna hade makten så blev 150000 till arbetslösa. Och innan 4års perioden var slut så hade de vänt utvecklingen.
Jag tyckte de gjorde ett bra jobb under de förutsättningarna.
#6 Hm… Du menar väl inte på allvar att det var borgarnas fel att räntan gick upp till 500 procent? Det hade med valutakursen att göra och att vi var tvugna att släppa kronan till en fallande växelkurs.
Men det är alltid S argument, att de får "städa upp" efter borgarna, trots att det är S som försätter människor i utanförskap och skapar stor arbetslöshet. Det är ett stort samhällsekonomiskt problem som GP inte ens erkänner att det existerar. Han borde kanske komma till insikt dock och inte avvisa LO:s ifrågasättande av siffrorna.
Jag har inte menat att det var borgarnas fel, jag bara beskrev vad som hände förra gången de försökte styra landet, enigheten var inte så stor när de blev ovänner. Notera att detta hände även tidigare under Fälldins befäl, även då avgick Centern ur regeringen när kärnkraften byggde ut. Jag minns inte vilken borglig regering det var när Ola Ullsten och Folkpartiet tåga ur pga oenighet.
#9 Då förstår jag bättre. :)
Jag håller definitivt med om att oenghet inte är den bästa egenskapen inom ett politiskt samarbete. Enligt mig ser det dock annorlunda ut nu. Alliansen har bland annat lagt fram ett gemensamt valmanifest för att tillsammans styra landet vid en borgerlig valseger. Detta är historiskt och M har till och med uteslutit att släppa ett "eget" valmanifest.
Nå, hoppas det. Historien är inte vacker för borgliga regeringar. Jag minns ingen som inte har spruckit och dom har alla varit mycket eniga innan valet.