Politik iFokus

Politik

Etikett: ideologi
Läst 1052 ggr
Ida
0

Missa inte Duellen med stort D!

Imorgon duellerar Göran Persson och Fredrik Reinfeldt i TV4 kl. 21.00.

Missa inte det!

Glad

jen
0

nej, den ska vi inte missa Skrattande

Ida
0

Spännande! Glöm inte att poppa popcorn, det blir en riktig rysare…

Skrattande

Bertil
0

poppcorn??? Detta är väl inget saftkalas… En bra middag och ett riktigt bra vin är det minsta man kan begära, det är väl inga småborgare jag har att göra med :-)))

mvh
Bertil

jen
0

här duger det med popcorn! mat kan jag sätta i halsen hehe

Ida
0

#3 He he, det var inte dåligt. Festa på med det ni gillar bäst, personligen kommer jag att vara på plats i studion och göra mitt bästa för att heja på.

Gissa på vem… Flört

Bertil
0

Skönt att folk fortfarande mättar munnen efter kappsäck :-)))

Där fick du….ehe, ehe…

mvh
Bertil

PS Inte illa menat

Pernilla
0

#3 Hmm… då får jag väl kontra med blodpudding i sann proletär-anda… Skrattande 

Tycker det ska bli urspännande med debatten och är inte så lite avis på Ida som får se den live!

Ida
0

#7 Aj aj aj, hade jag vetat det hade jag tjatat till mig biljetter till er också! Attans, nåja, dyker det upp fler hör jag av mig.

Men vilken sida blir det då Pernilla?… Flört

Lisbeth
0

Två tuppar vem vinner ungtuppen eller gubbtuppen?

http://www.tiger.se/blog/archives/2005/05/tuppfaektning.html

mvh Lisbeth

Ida
0

#9 He he, ungtuppen förhoppningsvis. Gubbtuppen har gjort sitt tycker jag. :)

jen
0

#9 det återstår att se den 17e vem som vinner Flört

Bertil
0

Aaaahhh, radhusbiff!! Så heroiskt men trots sitt innehåll sååå anemiskt rent kulinariskt :-)

mvh
Bertil

jen
0

ja, det skulle varit intressant att se detta in live Flört

fördelen med direktsändning är att inte media kan klippa ihop så att det blir till medias fördel.

Pernilla
0

#9 Tja, här på sajten så håller jag mig på motsatt sida mot dig, for the sake of the argument… :) Nä då, men jag är extremt villrådig i år. Har alltid röstat åt vänster och tycker solidaritetsbegreppet är oerhört viktigt. Och oerhört utarmat.

Vi får se helt enkelt. Än hinner jag läsa på lite till.

Ida
0

#14 Jag tycker också att solidaritetsbegreppet är oerhört viktigt och jag tror också att det är därför vi (m) har rört oss mer åt vänster.

Samtidigt inser jag vikten av att ett gott välfärdssamhälle också måste upprätthålla en god finansiering, annars urholkas det. Jag tror på solidariteten, men inte på S förmåga att finansiera det välfärdssamhälle de drömmer om. I Moderaternas Sverige kommer fler i arbete tack vare gynnsammare förhållanden för löntagare, arbetsgivare och egenföretagare. På så sätt bidrar fler till välfärden och välfärden kan bli ännu bättre!

Vi ska vara stolta över Sverige som är ett så bra land att leva i. Det gäller dock att alla får chansen att vara med, som sossarna säger och det har de inte riktigt lyckats med. Vi har mycket hög ungdoms- och invandrararbetslöshet i Sverige och detta utanförskap måste bekämpas!

Oj vilket valtal det blev, men jag tror verkligen på M:s förmåga att förändra situationen för många i utanförskap.

/Ida

Pernilla
0

"jag tror verkligen på M:s förmåga att förändra situationen för många i utanförskap" Vilken tur att du förtydligade det, jag var lite osäker ett tag… Flört 

Jag måste säga att jag avundas dig att du lyckats hitta nåt som känns rätt för dig i djungeln.

Maja
0

#5 - Haha.. Veeeeeem kan det vaaaarrraaa?? :P Haha.. Jag är 100% med er!! ;)

Inlägget är låst för nya kommentarer