Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1582 ggr
Maja
0

Påverkan

Påverkar Folkpartiets "skandal" erat val? Kommer ni att rösta annorlunda? Kommer ni ändå att hålla er inom det "blåa"? ;)

Lisbeth
0

Nej folkpartiets skandal påverkar inte mitt val. Jag kommer givetvis ändå att hålla mig inom det "röda" ;)

jen
0

nej, det påverkar inte mig heller. Kommer fortfarande att rösta rött Flört

johan
0

Jag tycker synd om de övriga partierna i alliansen, men jag det skulle krävas betydligt värre saker än så innan jag skulle rösta på (S) eller (V).

Mvh // Johan

Lisbeth
0

DET tolkar jag som att du kan tänka dig att slå ett slag för miljön;)

Maja
0

Om jag själv hade fått rösta så skulle jag inte bli påverkad, eftersom det bara finns ett parti för mig..

Men nu tror ju många att Fp kommer att fölora många väljare och att S kommer att öka. Detta är jag dock tveksam mot eftersom det inte finns någonting som säger att de som lämnar kommer att välja de röda, eftersom Fp-väljare kan välja M, C eller Kd istället.. Det finns dock ett par exempel som tyder på att det inte kanske går så bra för de blåa, ett av dem: Om Fp-väljare lämnar Fp så kommer Fp att hamna under 4% = hamnar utanför = de blåa missar ett par % = de röda vinner..

jen
0

jag tror också att de ev avhopparna från fp väljer centern eller moderaterna istället.

Lundblad
0

Ja, självklart blir det smurflaget. Där har i och för sig folkpartiet alltid varit fjärdealternativ så jag berörs egentligen inte. Möjligtvis kan den här historien tvinga mig att taktikrösta på fp för att få de över spärren.

ThomasH
0

Tyvärr så tror jag att det enda "partiet" som vinner på skandalen är soffpartiet. Förakten för politiker ökar.

jen
0

ja, mig påverkar det ju inte. Men Thomas, det är nog sant att sofforna blir utnötta på valdagen iår Fundersam pga politikerförakt.

skandaler har det ju nu varit i nästan alla partier…

Bertil
0

Soffpartiet vinner väl inte så mycket, de söker ju ändå inte mandat för något. Men jag har i andra strängar hävdat att det mycket väl kan bli ett lägre valdeltagande och det gynnar definitivt extrempartierna…och det är inte bra.

mvh

bertil

Inlägget är låst för nya kommentarer