Vilken partiledartyp är du?
På Göteborgspostens hemsida finns en undersökning där du genom att svara på 12 frågor kan få ett svar på vilken av partiledarna du själv är mest lik. Jag gjorde testet nyss och fick detta svar…:
"Det måste rinna av språkröret Maria Wetterstrands blod i dina ådror. Du är en idealist med stor energi och stort allvar. Du kastar dig mellan familj och engagemang, med känslan av att du har ett kall - som man inte skojar om. Fotriktigt går före flärd och familjen går före fest."
Mvh // Staffan
Men ryyyyys vilket otäckt test, Staffan. (Jag blev också mest lik MW. Hur nu det gick till.)

Ja, det skulle vara spännande att se hur det där testet är gjort…
// staffan
Blev också MW….det är bergis riggat! =)
Jag med!! :/
"Du och centerpartiledaren Maud Olofsson måste komma från samma stam. Din energi är avundsvärd. Du bangar inte för en enda strid, tar gärna kommandot och ser otroligt nog till att vara välskräddad hela vägen. Familj och hem är viktigare än fest och landet är mer hemma än stan."
Hmmm.. :P

Peter Eriksson blev jag. Ha. Vet väl inte om det stämmer. :)
Oskar
Lars Ohly blev jag:)
I dig har vänsterpartiledaren en tvillingsjäl. Du är en person med fasta ideal, ibland lite väl mån om att övertyga andra. Kärleken har stor plats i ditt liv men det hindrar inte dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt, hellre ett gott skratt än en nystryken skjorta.
Lisbeth
Norrläningen med skägget 
Ska kanske odla skägg, kanske passar mig :)
hahaha! Jag blev Peter Eriksson!!
min man skulle nog bli chockad om jag kom hem med en sån frisyr och hade skägg!!!
De flesta blev miljöpartister, intressant!
Såg ni utfrågningen med P. Eriksson idag? Hade varit kul om Wetterstrand också varit med, med tanke på att jag är den partiledartypen… 
# 10 Tyckte att Wetterstrand skulle ha varit där istället. P. Eriksson var så osäker. Jag föredrar Wetterstrand hon svarar rakt på frågor och svamlar inte. Det gick ganska dåligt. Blev irriterad på hans svammel om räntan. Det kunde han ha utvecklat lite mer. Miljöbil tror jag också att han har råd med. Men det gäller ALLA partier. De lever inte som de lär och därmed urholkas trovärdigheten. Det går inte att förespråka ett sätt och sedan själv göra på ett annat.

Hm. Jag blev Måddan… Bestämd och välskräddad, typ. Ja, det ligger väl nåt i det.
Jag blev Reinfeldt
"Du skulle kunna ta moderatledaren Fredrik Reinfeldts plats imorgon dag! Lika som bär är en underdrift. Du är en hängiven person som följer dina ideal med stor noggrannhet. Du är van att leda och styr gärna upp situationer. Familjen och privatlivet har en central plats i ditt liv, men du skulle inte låta det drabba ditt arbete. Kvalitet och ordning är nyckelord"
mvh
Bertil
Jag blev George W Bush
Ja tänk så många miljöpartister;)
" Först när det sista trädet huggits ned, den sista fisken fångats kommer den vite mannen förstå att man inte kan äta pengar" spådde creeindianerna".
Ur miljöpartiet de grönas partiprogram
Själv blev jag ju Lars Ohly! så jag har nog inte fattat det här riktigt än. Vilken tur att NI är så många som röstar på miljöpartiet då

Maria Wetterstrand - och jag som svarade att flärd går FÖRE fotriktigt ….så det är nåt lurt med testen
Jag tror att testet har mer med partiledarens personlighet att göra snarare än politik.
Ett gott skratt fick jag iaf. 
"I dig har vänsterpartiledaren Lars Ohly en äkta tvillingsjäl! Du är en person med fasta ideal, ibland väl mån om att övertyga alla andra. Kärleken har stor plats i ditt liv, men det hindrar dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt - hellre ett gott skratt än en nystruken skjorta."