Politik iFokus

Politik

Etikettideologi
Läst 1125 ggr
Staffan
0

Pinsam valkampanj

Förfallet inom socialdemokratin kunde inte ha varit tydligare. Maken till desperata åtgärder får man leta efter….

---
Tecknaren Pontus Lundkvist har tecknat serien "Golfarupproret" i Galagos temanummer "Stoppa borgarna". Där beskrivs Sverige efter en borgerlig valseger. Golfare våldtar lemlästade lik. En mamma uppmanas: "Kasta dart på din hängda bebis eller dö." Män i en kd-bil ropar "Heil Hitler" och en person med hakkors på hjälmen ger sig ut för att mörda småbarn: "Fredrik Reinfeldt kommer att bli stolt och kåt". Boken delades bland annat ut på LO:s och Sekos familjedag på Kolmården.

>> Folkmord av Reinfeldt i seriebok

// staffan

Lorita
0

Jag tror inte skillnaden kommer att bli så stor men det får dom borliga bevisa efter valet, jag är nämligen övertygad om att det blir en borlig valseger det ligger i luften. Jag tror jag kommer att leva ungefär samma liv om fyra år i alla fallFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Staffan
0

Jag är övertygad om motsatsen.
Det är imorgon det avgörs - då kommer många människor att falla tillbaka på den svenska inställningen "man vet vad man har men man vet inte vad man får"…

Glad

/staffan

Lorita
0

Ska vi slå vad Glad

Staffan
0

Sure - vad vill du sätta? :)

Lorita
0

Jag bjuder på en hel kväll på Tyrolen (Liseberg) till våren för dig och din flickvän (hon med katten) vad har du att erbjuda i StockholmFlört

Staffan
0

Okej, då får väl jag bjuda på en helkväll på Tyrol på Gröna Lund i Stockholm för att matcha det, låter det okej? :)

Lorita
0

då vinner man hur som helst, kulSkrattande

Susanne
0

fortsättning på #2: man vet vad man har…och jag anser att det är helt otroligt att svensken är glad och nöjd med vad de har. HUR kan man våga att få det bättre.
Min sambo och jag kommer inte att rösta lika. Han röstar S. Har aldrig hört på maken vilka rövarhistorier S tutar i sina anhängare. Han har provat att köra dem på mig men Ack du godtrogne, jag köper inte ett dugg av det dravel de slänger ur sig när de till råga på allt säger mot sig själva hela tiden.
Hur man än väljer går det åt pipan då alla har både bra och dåliga sidor.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Lorita
0

Jag, har ett problem med vadet, jag har lovat mig själv att inte åka till Stockholm nästa årGenerad

Maja
0

Det där är ju sjukt.. :|

Lorita
0

Sista helgen i juli Oskyldig då passar det mig att åka till stockolm Skrattande

Staffan
0